چهارشنبه ۱۳۹۵/۰۱/۰۴

چگيني، رئيس شوراي اسلامي استان قزوين:

جشنواره بازي و اسباب بازي قزوين در سطح کشور منحصر به فرد است

چگيني، عضو شوراي اسلامي شهر قزوين گفت:جشنواره بازي و اسباب بازي کودکان ديروز و امروز قزوين در سطح کشور منحصر به فرد است.

به گزارش روابط عمومي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين؛ احد چگيني در بازديد از پنجمين جشنواره بازي و اسباب بازي کودکان ديروز و امروز قزوين افزود: اين جشنواره يکي از مهمترين برنامه هاي فرهنگي کشور است که مورد مشابهي از آن تاکنون ديده نشده است که جاي بسي قدرداني دارد.

وي اظهار کرد:برگزاري چنين جشنواره هايي علاوه بر افزايش شور و نشاط اجتماعي باعث اشتغالزايي در حوزه مختلف فرهنگي و هنري و احياي بازي هاي بومي محلي مي شود.                             

عضو شوراي اسلامي شهر قزوين در ادامه گفت:بازي هاي بومي و محلي بخشي از ميراث فرهنگي و تاريخ شفاهي کشور عزيزمان ايران است که بايد حفظ شوند.

چگيني با اشاره به اينکه بازي هاي بومي و محلي در گذر زمان در معرض آسيب قرار گرفته اند، افزود:حفظ فرهنگ،تاريخ و ميراث گذشتگان در قالب برگزاري بازي هاي بومي و محلي حرکت بسيار ارزنده اي است که شهرداري در راستاي آن گام برداشته است.

وي خاطرنشان کرد:بازي هاي ديجيتال کودکان را از تحرک باز مي دارد و مشکلات جسمي و ذهني بسياري را براي آنها در پي دارد و برگزاري بازي هاي بومي و محلي در کنار خانواده، کودکان را به بازي هاي پرتحرک تشويق مي کند که اين امر مهم ترين دستاورد اين جشنواره است.

اين عضو شوراي اسلامي شهر قزوين با اشاره به بخش بين الملل جشنواره يادآورشد: به نمايش درآمدن عروسک هايي با پوشش محلي 54 کشور دنيا حرکت پسنديده اي است که سبب آشنايي بازديد کنندگان با فرهنگ کشورهاي مختلف دنيا مي شود.

چگيني با اشاره به آموزش فرهنگ شهروندي در غرفه هاي آموزشي جشنواره بازي و اسباب بازي،گفت اگر فرهنگ شهروندي از سنين کودکي در جامعه آموزش داده شود، بسياري از چالش‌هايي که با آنها درحوزه هاي مختلف شهري درگير هستيم، کاهش پيدا مي‌کند.

 

تصاویر مرتبط