سه‌شنبه ۱۳۹۵/۰۱/۱۰

چراغي، سرپرست گروه نمايشي يسنا:

برگزاري جشنواره بازي و اسباب بازي در نوروز موجب افزايش مخاطب شده است

چراغي، سرپرست گروه نمايشي يسنا گفت:با توجه به حضور گروه نمايشي يسنا در جشنواره هاي سال هاي گذشته، برگزاري جشنواره بازي و اسباب بازي در نوروز موجب افزايش مخاطب و شرکت کنندگان در جشنواره شده و اين امر به خوبي قابل مشاهده است.

به گزارش روابط عمومي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين؛چراغي افزود: با توجه به مسافرپذير بودن شهر قزوين در ايام نوروز، بهترين زمان براي برگزاري اين جشنواره همين ايام است چراکه اوقاف فراغت گردشگران نيز به بهترين شکل ممکن پر مي شود و خاطره اي خوش از قزوين را با خود به ارمغان مي برند.

چراغي پيوند فضاي تاريخي و کهن شهر قزوين با دنياي کودکي را بسيار ارزشمند دانست و خاطرنشان کرد:کودکان در اين محيط تاريخي بسياري از چيزها را آموزش مي بينند و اوقاف شاد و مفرحي را سپري مي کنند که اين موضوع باعث مي شود تا کودکان در حفظ و نگهداري ميراث فرهنگي و ارزشمند شهر خود که يادآور روزهاي خوش و خاطره انگيز است، تمام تلاش خود را به کار ببندند.

وي با اشاره به اينکه آشنايي کودکان با فرهنگ و تمدن کشور را در دستيابي به زندگي آرام و مطلوب مؤثر است، افزود: کودکان بايد خوب ببينند، خوب بشنوند و خوب ياد بگيرند تا بتوانند خوب زندگي کنند و اين جشنواره تمامي اين موهبت ها را به کودکان هديه مي دهد.

سرپرست گروه نمايشي يسنا هجوم نرم افزار ها و رسانه هاي مختلف به زندگي کودکان را خطرآفرين عنوان کرد و افزود: اين جشنواره مي تواند انقلابي در معرفي بازي و اسباب بازي و فرهنگ و تمدن گذشته به کودکان امروز ايجاد کند و براي شهر هاي ديگر کشور به الگويي براي برگزاري جشنواره هاي اين چنين تبديل شود.

چراغي ادامه داد: سرمايه گذاري براي نسل امروز که آينده سازان فردا هستند، ضروري است و اميدوارم در برگزاري اين جشنواره هيچ گونه وقفه و خللي ايجاد نشود.

وي با بيان اينکه فرزندان و پدر و مادرها در اين جشنواره معناي واقعي خانواده بودن و در کنار هم بودن را احساس مي کنند، عنوان کرد: خانواده ها با حضور در اين جشنواره و لذت بردن از زمان هاي سپري شده در آن،حس خوب در کنار هم شاد بودن را تجربه مي کنند و اين احساس تا مدت ها با آنها خواهد بود که همين موضوع مي تواند تلنگري به آنها براي حفظ و انسجام بيشتر محيط خانواده باشد.

سرپرست گروه نمايشي يسنا در پايان از حمايت هاي سازمان فرهنگي-ورزشي شهرداري قزوين تقدير کرد و گفت: هفت شب در قزوين به اجراي هفت برنامه متنوع و آموزشي توسط گروه حرفه اي صدا و سيما در حوزه کودک پرداختيم که اين امر در سايه همکاري و حمايت اين سازمان امکان پذير شد.

 

تصاویر مرتبط