سه‌شنبه ۱۳۹۵/۰۱/۱۰

وزيري نژاد، مديرعامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين خبر داد؛

بازديد 50 هزار نفر در پنج روز نخست جشنواره بازي و اسباب بازي کودکان ديروز و امروز

وزيري نژاد، مديرعامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين گفت: پنجمين جشنواره بازي و اسباب بازي کودکان ديروز و امروز مورد استقبال خوب شهروندان و گردشگران قرار گرفته و در پنج روز نخست جشنواره بيش از 50 هزار نفر از اين نمايشگاه بازديد کرده‌اند.

به گزارش روابط عمومي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين؛ سعيد وزيري نژاد افزود: علي رغم بارندگي هاي موجود، خوشبختانه شاهد سيل مراجعه خانواده‌ها و کودکان از جشنواره بازي و اسباب بازي بوديم که اين امر خيلي جالب است.

وزيري نژاد با بيان اين مطلب که انتظار اين استقبال را نداشتيم،اظهار کرد:بيشترين استقبال از غرفه عروسک هاي ملل، برنامه هاي هنري استيج و جنگ ها، عروسک هاي غول پيکر، غرفه بازي هاي بومي – محلي و بازي هاي علمي و در حوزه آموزش شهروندي از غرفه هاي زيبا سازي و آتش نشاني صورت گرفته است.

اين مسئول در ادامه بيان کرد: در اين جشنواره ?? غرفه آموزشي، فرهنگي، کارگاهي و فروشگاهي با رويکرد کارگاهي – آموزشي براي کودکان و خانواده ها برپا شده است.

 

وي افزود:در اين جشنواره کارگاه هايي با موضوعاتي نظير آموزش نقاشي، عروسک هاي نمدي، تخم مرغي و جورابي، بازي پازل با موضوع ابنيه تاريخي شهر، کارگاه بازي و خلاقيت براي کودکان،راه رفتن روي آب، رصد آسمان، نمايش اسباب بازي هايي مقوايي، عروسک هاي بافتني قزوين و ساير استان ها، کارگاه بازي هاي فکري با موضوع اتاق آيينه، مسابقه ساخت موشک کاغذي،بازي هاي رايانه اي ايراني،بازي هاي ورزشي نظير صخره نوردي، استخر توپ، تفنگ بادي و اجراي بازي هاي بومي – محلي نظير الک دولک، هفت سنگ،کشتي  هوزما و ...،غرفه فروس اسباب بازي فکري پيش بيني شده است.

وزيري نژاد خاطرنشان کرد:برپايي ايستگاه بازي هاي قرآني، ويژه برنامه هايي با هدف آموزش آموزه هاي ديني، بازسازي مدرسه هاي قديمي براي کودکان ديروز و... براي خانواده ها در نظر گرفته شده است.

وي با اشاره به تفاوت هاي قديمي با هاي بومي و محلي تشريح کرد: بازي و اسباب بازي هاي قديمي با فرهنگ، تمدن، مفاهيم ارزشي و اعتقادي و شيوه ي زندگي ايراني هاي امروزي ها و اسباب بازي و اسلامي آميخته بود، برخلاف بازي و اسباب بازي هاي امروزي که از مفاهيم ارزشي بهره مند نيستند، در اين راستا عرضه مناسب بازي قديمي و بومي يکي از مهمترين کارکردهاي جشنواره بازي و اسباب بازي است .

مدير عامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين در ادامه از همه خانواده هاي قزويني دعوت کرد تا در فرصت باقي مانده از جشنواره بازي و اسباب بازي بازديد کنند و از دوستان، آشنايان و بستگان خود در سراسر کشور بخواهند تا به قزوين سفر کرده و از برنامه هاي متنوع، شاد و مفرحي که در پنجمين جشنواره بازي و اسباب بازي براي کودکان ديروز و امروز تدارک ديده شده، استفاده کنند.

وي معرفي شهر قزوين در سطح ملي و بين المللي، ترويج بازيهاي بومي و محلي به کودکان امروز، حمايت توليد اسباب بازي هاي بومي و معرفي سراي سعدالسلطنه به عنوان نماد و هويت قزوين را از جمله اهداف برگزاري پنجمين جشنواره بين المللي بازي و اسباب بازي کودکان ديروز و امروز در قزوين عنوان کرد.

پنجمين جشنواره بين المللي بازي و اسباب بازي کودکان ديروز و امروز در قزوين به مدت 10روز از سوم تا 11فروردين ماه در فضايي به مساحت دو هکتار در مجموعه تاريخي فرهنگي سعدالسلطنه قزوين در حال برگزاري است.

 

 

تصاویر مرتبط