دوشنبه ۱۳۹۵/۰۱/۱۶

نصرتي،شهردار قزوين؛

105 هزار نفر از پنجمين جشنواره بازي و اسباب‌بازي در قزوين بازديد کردند

نصرتي،شهردار قزوين گفت: 105 هزار نفر از پنجمين جشنواره بين‌المللي «بازي و اسباب‌بازي کودکان امروز و ديروز» بازديد کردند که آمار قابل توجهي است.

به گزارش روابط عمومي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين؛مسعود نصرتي در آيين اختتاميه پنجمين جشنواره بين‌المللي بازي و اسباب‌بازي کودکان امروز و ديروز که در سالن اجتماعات اداره کل تبليغات اسلامي استان قزوين برگزار شد، افزود:رونق صنعت گردشگر قزوين نيازمند شناساندن و معرفي بهتر آثار تاريخي و فرهنگي اين کهن شهر تاريخي مي باشد.

وي با اشاره به اينکه جشنواره بازي و اسباب‌بازي از جمله ظرفيت‌ها در جذب گردشگر به شمار مي‌رود، اظهار کرد حوزه مديريت شهري با تأکيد استاندار، توجه به حوزه گردشگري را در اولويت‌هاي کاري خود قرار داده است و با برگزاري اين جشنواره، رتبه نخست بازديدکننده از آثار تاريخي قزوين به سراي سعدالسلطنه تعلق گرفته است.

اين مسئول تصريح کرد: با تعريف جاذبه‌هاي گردشگري نظير مجموعه تاريخي و فرهنگي سراي سعدالسلطنه مي‌توان شهروندان قزويني و مسافران بي‌شماري را به اين مجموعه جذب کرد.

نصرتي با اشاره به اهميت معرفي آثار تاريخي، فرهنگي، طبيعي و تفريحي استان قزوين گفت: با استفاده از ظرفيت بالاي ابزارهاي تبليغاتي در خارج و داخل شهر قزوين تلاش شده تا اين آثار به منظور ترغيب هموطنان به نحو مطلوبي به گردشگران معرفي شود.

تبديل قزوين به مقصد گردشگري

اين مسئول تبديل قزوين به مقصد گردشگري را از جمله اهداف اساسي شهرداري قزوين عنوان کرد و گفت:با تحقق اين مهم مي‌توان رونق کسب و کار، اشتغال و توليد ثروت را در اين شهر ارتقا داد و مشکلات بيکاري را نيز برطرف کرد به همين دليل اين موضوع از اهميت بسزايي برخوردار است و بايد به آن توجه ويژه‌اي کنيم.

شهردار قزوين با اشاره به اينکه در 15 سال گذشته يک شب مانده به تحويل سال جديد بازارها و خيابان‌هاي قزوين تعطيل مي‌شدند، تشريح کرد: امروز با برپايي جشنواره بين‌المللي بازي و اسباب‌بازي کودکان امروز و ديروز اصناف مختلف در مغازه خود حضور دارند و به فروش اجناس مي‌پردازند.

شهرداري قزوين بزرگ‌ترين سرمايه‌گذار در حوزه گردشگري است

نصرتي با بيان اينکه شهرداري قزوين متولي گردشگري نيست،گفت:برغم سرمايه‌گذاري‌هاي کلان در اين حوزه شهرداري صاحب حوزه گردشگري است و با دفاع از اين سرما گذاري، براي اثربخشي اين سرمايه‌گذاري‌ها تمام توان خود را به کار مي‌بندد.

وي مطرح کرد: شهرداري قزوين سرمايه‌گذاري بخش خصوصي را در شهر قزوين فراهم کرده و زيرساخت‌هاي آن را نيز مهيا مي‌کند که برگزاري جشنواره بين‌المللي بازي و اسباب‌بازي کودکان امروز و ديروز يکي از آن‌ها است.

شهردار قزوين گفت: مسافران و شهروندان قزويني در ايام نوروز 95 از آثار مختلف تاريخي و فرهنگي بازديد کردند که مجموعه سعدالسلطنه توانست رتبه برتر را کسب کند.

نصرتي اظهار کرد: برگزاري جشنواره‌هاي بازي و اسباب‌بازي در معرفي بازي‌هاي سالم به کودکان و معرفي آثار گردشگري به شهروندان قزويني و مسافران نقش بسزايي داشته است.

اين مسئول با بيان اينکه جشنواره بين‌المللي بازي و اسباب‌بازي کودکان امروز و ديروز، به مدت 5 سال متوالي در قزوين برگزار شده است، بيان کرد: هر ساله اين جشنواره با برنامه‌ريزي دقيق‌تر و منظم‌تر مسئولان مربوطه با کيفيت مطلوبي برگزار مي‌شود.

شهردار قزوين اضافه کرد: در برگزاري نخستين جشنواره ياد شده دنبال اين بوديم که 31 استان کشور، هر کدام يک غرفه در جشنواره فوق داشته باشند و محوري را ترسيم کنيم که کشورهاي ديگر نيز حضور يابند.

نصرتي افزود: تحقق اين مهم موجب مي‌شد تا بازديدکنندگان با بازديد از آثار فرهنگي استان‌ها و کشورهاي مختلف در جشنواره بين‌المللي بازي و اسباب‌بازي کودکان امروز و ديروز با فرهنگ و آداب و رسوم آن‌ها بيشتر آشنا شوند.

اين مسئول خاطرنشان کرد:اين نگرش هر ساله تقويت شد و در سال جاري، عروسک‌ها و اسباب‌بازي‌هاي 54 کشور در اين جشنواره حضور داشتند که هر بازديدکننده در تماشاي آن‌ها با فرهنگ‌هاي مختلف اين کشورها آشنا مي‌شدند.

اين مسئول بر ساماندهي ورودي‌هاي شهر قزوين و تأمين پارکينگ مورد نياز سراي سعدالسلطنه تأکيد کرد و خواستار همکاري بيشتر مسئولان استاني  جهت معرفي بهتر و بيشتر آثار تاريخي قزوين به گردشگران شد.

 

تصاویر مرتبط