شنبه ۱۴۰۳/۰۳/۱۲

"بررسی عرفان عملی در مثنوی معنوی" با حضور علاقمندان به اشعار مولانا در فرهنگسرا خانواده

مثنوی خوانی یکی از کلاس‌های پرمحتوا در زمینه شعر و ادبیات فارسی بوده که در فرهنگسرای تخصصی خانواده قزوین برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین؛ مثنوی خوانی یکی از کلاس‌های پرمحتوا در زمینه شعر و ادبیات فارسی بوده که در فرهنگسرای تخصصی خانواده قزوین به صورت مستمر روزهای دوشنبه از ساعت ۱۰ تا ۱۲ با حضور علاقمندان پرشور به اشعار عرفانی مولانا و با حضور استاد فرهیخته آقای داداش‌زاده برگزار می شود.

در این جلسه که هر هفته با محوریت موضوعات مختلف به بیان و تفسیر اشعار مثنوی معنوی پرداخته می شود مبحث "عرفان عملی در مثنوی معنوی" مورد تفسیر و بررسی قرار گرفت.

عرفان عملی بیانگر سیر و سلوک عرفانی است که در حوزه عقل عملی قرار می‌گیرد و مولانا مراحل کمال انسان را بر اساس شیوه‌ای خاص برای دستیابی به معرفت الهی بیان می‌کند و به تشریح این عمل در سیر عرفانی می‌پردازد.

گفتنی است، مثنوی مجموعه‌ای از چندین جلد شعر می‌باشد که مولانا اشعار آن را به سبک تعلیمی سروده و سعی دارد به تشریح جنبه‌های مختلف زندگی معنوی انسان بپردازد.

از جمله شرایط مهم و اساسی برای به‌کارگیری روشی هدفمند و برنامه‌محور در تحقیقات عرفانی، واکاوی اصول و فروع مبانی عرفان اسلامی است و مثنوی معنوی مولانا یکی از آثار گرانسنگ در این حوزه می باشد چراکه مولوی خود از شخصیت‌های عرفانی و دارای اندیشه های ژرف و عمیق در تاریخ کهن کشور ایران است.

اتمام پیام/

تصاویر مرتبط