دوشنبه ۱۳۹۵/۰۳/۳۱

وزيري نژاد، مديرعامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين:

زمين شقايق به منظورساماندهي و توسعه فضاي ورزشي به بخش خصوصي واگذار شد

وزيري نژاد،مديرعامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين گفت:زمين شقايق به منظور رفاه حال شهروندان و توسعه فضاهاي ورزشي و ساماندهي آن به بخش خصوصي واگذار شده است.

به گزارش روابط عمومي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين، سعيد وزيري نژاد افزود:زمين شقايق در سال هاي گذشته در اختيار سازمان پارکها و فضاي سبز شهرداري قزوين بود که با حمايت شهردار براي بهره وري بيشتر به سازمان فرهنگي ورزشي منتقل شد و در ادامه براي ساماندهي و مناسب سازي با دعوت از بخش خصوصي به بازسازي و بهسازي مجموعه اقدام شد.

 وزيري نژاد اظهار کرد: امروز شاهد حضور هدفمند جمعيت علاقمند به ورزش و ساماندهي اين مجموعه ورزشي هستيم که ورزش هاي همگاني نظير دوميداني، دوچرخه سواري، اسکيت، ورزش هاي صبحگاهي و عصرگاهي کما في سابق در اين زمين رايگان مي باشد و فقط براي ورزش هاي تخصصي نظير همه جاي کشور بايد هزينه پرداخت شود.

اين مسئول بيان کرد:با مشارکت بخش خصوصي توانستيم با ساماندهي ورودي ها و بهسازي زمين و حاشيه زمين ها و هم چنين احداث چندين زمين متنوع محيطي امن با کاربري هاي مختلف ورزشي را فراهم کنيم، به طوري که علاقه مندان به ورزش و مردم عادي اکثر ورزش ها را در اين مجموعه ورزشي مي توانند انجام دهند.

وي در ادامه به مزيت هاي مشارکت بخش خصوصي و بهسازي مجموعه شقايق اشاره کرد و گفت:ايجاد يک محيط سالم ورزشي که بتوان در آن ها بانوان علاقه مند به ورزش و خانواده ها در محيطي بانشاط ورزش کنند را از فوايد ضابطه مند شدن اين مجموعه است که خوشبختانه بخش خصوصي که مسووليت نوسازي و بهسازي اين مجموعه را برعهده گرفته است خود از ورزشکاران و فعالين مطرح فوتبال استان است که آشنايي خوبي با اماکن ورزشي دارد.

وزيري نژاد ادامه داد:هرجا که زمينه مشارکت بخش خصوصي با نظارت بخش عمومي فراهم شود شاهد شکوفايي و بهره وري بالا هستيم و خوشبختانه با مشارکت بخش خصوصي مجموعه ورزشي شقايق احيا شده است.

وي به احداث و راه اندازي زمين هاي ورزشي اختصاصي، چمن مصنوعي فوتبال ، واليبال، تنيس خاکي، بسکتبال، اسکيت و دوچرخه سواري حرفه اي با موانع مختلف اشاره کرد که همه اين زمين ها به طور استاندارد ساخته شده که به طور تفکيک شده محصور شده اند و از روشنايي مطلوبي براي ورزش در شب ها هم برخوردار هستند و درهاي اين مجموعه براي ورزشکاران و علاقه مندان به ورزش و قهرمانان ورزش هميشه باز است و همه نوع خدمات در اختيار همشهريان عزيز گذاشته خواهد شد.

وزيري نژاد افزود:علاوه بر اين به علت باز بودن اين فضا و نبود کنترل به منظور ورود و خروج شهروندان بسياري از معضلات اجتماعي و برخي ناهنجاري‌ها پديد مي‌آمد که از اين پس مجموعه هدفمند پيش مي‌رود و شهرونداني که از اين مجموعه بهره مند مي‌شوند ملزم به بيمه کردن خود هستند که اين امتيازي براي شهروندان است.

وي افزود:شايد شرايط براي ورزش بانوان در اين زمين پيش از اين مهيا نبوده است که با برنامه ريزي‌هاي صورت گرفته اين امر به صورت سانسي براي بانوان نيز محقق مي‌شود.

اين مسئول تصريح کرد:ورودي و خروجي اين مجموعه ساماندهي شده است و مبلغي در حدود يک ميليارد تومان را به خود اختصاص داده است. با ضابطه مندي اين مجموعه علاوه بر بهبود کيفيت و بهرمندي مفيد براي شهروندان بيش از 30 نيروي انساني مشغول به کار شده اند.

آماده همکاري رايگان براي استفاده فوتباليست ها و باشگاه هاي مطرح شهر قزوين هستيم

مجيد گروه اي که به عنوان بهره بردار به همراه علي عسگري مديريت اين مجموعه را بر عهده دارد نيز در رابطه با اقدامات انجام شده در اين مجموعه گفت: قبل از اينکه اقدامات انجام شده را مطرح کنم فقط يادآوري کنم که قبل از اين اقدام شهرداري قزوين در مشارکت بخش خصوصي؛ شاهد بوديم که اين مجموعه پارکي بود که مأمني براي خلافکاران ، معتادين و... تبديل شده بود و حتي از امکانات روشنايي مطلوب و امنيت در شب ها برخوردار نبود و زمين چمن عوض کاربري ورزشي به محيط پيک نيک برخي خانواده ها تبديل شده بود.

گروه اي افزود:ما به محض قرارداد با شهرداري قزوين با طراحي و برنامه ريزي به فکر احيا و ساماندهي اين مجموعه افتاديم. ابتدا با محصور کردن مجموعه و ساماندهي ورودي ها به ايمن سازي محيط ورزشي پرداختيم و در ادامه با استخدام چند نيروي حفاظتي بحث عبور و مرور شهروندان و علاقه مندان به ورزش را نظام مند کرديم و توانستيم  از ورود افراد مسئله دار جلوگيري کنيم.

وي در ادامه با همکاري نيروي انتظامي نسبت به استقرار کانکس پرسنل زحمت کش و خدوم اين اقدام شد تا محيطي ورزشي امن ترر از هميشه براي شهروندان و خانواده ها فراهم شود.

گروه اي خاطرنشان کرد: زمين چمن شقايق را با همکاري شرکت هاي معتبر زير کشت برديم و چمن يکدست مناسبي فقط براي استفاده فوتباليست ها و باشگاه هاي حرفه اي استان فراهم کرديم، در همين زمينه آماده همکاري رايگان براي استفاده فوتباليست ها و باشگاه هاي مطرح شهر قزوين هستيم و هيچ گونه محدوديتي براي استفاده ورزشکاران و فوتباليست هاي حرفه اي و باشگاهي از زمين چمن وجود ندارد و در يک قالب ضابطه مند در خدمت همشهريان و فوتباليست ها هستيم.

وي  اظهار کرد:با همکاري سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين کارت ويژه استفاده از امکانات ورزش هاي همگاني مجموعه ورزشي شقايق را طراحي کرده ايم که با 10هزار تومان شارژ افراد مي توانند از تمام امکانات مجموعه ورزشي شقايق استفاده کنند و اين هزينه هم براي نيروي خدماتي و نظافتي و تامين هزينه هاي جانبي اخذ خواهد شد.

گروه اي در ادامه از همکاري شهردار قزوين، اعضاي محترم شوراي شهر و سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين تشکر کرد و گفت:اميدواريم با حمايت اين عزيزان بتوانيم محيطي بانشاط و سالم براي توسعه ورزش قهرماني و همگاني در شهر قزوين فراهم کنيم و خانواده ها را به ورزش کردن بيش از گذشته ترغيب کنيم.

 

تصاویر مرتبط