شنبه ۱۳۹۵/۰۴/۰۵

عابديني, نماينده ولي‌فقيه در استان قزوين:

تلاش‌هاي مجموعه فرهنگي شهرداري قزوين قابل‌تقدير است

نماينده ولي‌فقيه در استان قزوين بابيان اين‌که اقامه نماز تنها به معناي نمازخواندن نيست، گفت: با اقامه نماز فاصله زيادي داريم و اگر به اين امر مهم دست پيدا کنيم، رشوه‌خواري، دزدي از بيت‌المال و معضلات فرهنگي برطرف خواهند شد.

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني نماينده ولي‌فقيه در استان قزوين؛ آيت‌الله عبدالکريم عابديني در ديدار اعضاي رابطين ستاد اقامه نماز شهرداري قزوين، با تأکيد بر اين‌که بايد به‌خوبي از فرصت‌هايي که در اختيارداريم استفاده کنيم، اظهار کرد: بايد از فرصت نشاط و شادابي که امروز خداي متعال در اختيار ما قرار داده به‌خوبي استفاده کنيم و آن را براي ترويج مباني ديني و الهي صرف کنيم.

وي ضمن تقدير از تلاش‌هاي مجموعه فرهنگي شهرداري قزوين، تصريح کرد: اين‌که بايد قدر نعمت‌هاي خداوند را بدانيم، مورد تأکيد مباني ديني قرار دارد اما نبايد در اين زمينه برنامه‌هايي برگزار شود که خداي‌نکرده با مباني ديني و قرآني در تضاد باشد.

امام‌جمعه قزوين خاطرنشان کرد: بندگان فرهيخته خداوند کساني هستند که در هر منصب و موقعيتي، براي اقامه نماز تلاش مي‌کنند و اقامه نماز تنها به معناي نمازخواندن نيست.

نماينده ولي‌فقيه در استان قزوين ادامه داد: خداوند همواره بر اقامه نماز تأکيد کرده است و اين‌که مي‌گوييم اقامه نماز تنها نمازخواندن نيست به اين معناست که ممکن است کسي نماز بخواند اما دست‌به‌کارهاي غيراخلاقي، نظير دزدي، دروغ، ظلم و خيانت بزند اما اقامه کنند‌گان نماز هيچ‌گاه چنين کارهايي را مرتکب نخواهد شد.

وي افزود: بزرگ‌ترين اقامه کننده عصر ما امام خميني (ره) و رهبر معظم انقلاب هستند و تلاش‌هاي آن‌ها در اين مسير موجب پيروزي انقلاب شد و امروز هم شاهديم به برکت همين رويکرد شهرهاي عراق از سقوط نجات پيدا کردند و هرروز گستره خدمات نظام وسيع‌تر مي‌شود.

آيت‌الله عابديني اضافه کرد: از گزارش‌هايي که ارائه داديد بسيار خوشحاليم اما همچنان نيازمند کارهاي بنيادين در حوزه نماز هستيم و بايد توجه داشته باشيم که با اقامه نماز فاصله زيادي داريم و اگر به اين امر مهم دست پيدا کنيم يقيناً رشوه‌خواري، دزدي از بيت‌المال و معضلات فرهنگي صورت نخواهد گرفت.

امام‌جمعه قزوين با تأکيد بر اين‌که بايد برنامه‌هايمان را با نظام ولايي و رهبري هماهنگ کنيم، افزود: همان‌طوري که نماز ستون دين است، در روايات آمده که ولايت نيز ستون نماز، زکات، حج و روزه است.

وي تأکيد کرد: اين‌که سال گذشته در منا شاهد کشتار مسلمانان بوديم به خاطر خلأ ولايت در آن کشور است و در اين خصوص امام صادق (ع) مي‌فرمايد: شرط امنيت در خانه خدا ما هستيم و منظورشان همان ولايت است.

نماينده ولي‌فقيه در استان قزوين در اين خصوص اضافه کرد: به عنوان نمونه در امر کمک به نيازمندان ضروري است همه با کميته امداد که نهادي است که زير نظر رهبري فعاليت مي‌کند، هماهنگ باشيم و اين هماهنگي در حقيقت هماهنگي با نظام ولايت و رهبري است.

قجر, مسوول ستاد اقامه نماز شهردار قزوين

شهردار قزوين توجه ويژه‌اي به توسعه فرهنگ نماز در شهرداري دارد

حجت‌الاسلام عباد اله قجر, مسوول ستاد اقامه نماز شهردار قزوين در اين ديدار ضمن ارائه گزارشي کوتاه از عملکرد اين ستاد گفت: دکتر نصرتي شهردار قزوين توجه ويژه‌اي به توسعه فرهنگ نماز در شهرداري دارد.

وي تجهيز نمازخانه‌هاي 22 اداره و سازمان؛ برپايي يازده مورد نماز جماعت ظهر و عصر در ادارات و سازمان‌هاي شهرداري؛ برپايي نماز جماعت مغرب و عشا در 8 بوستان شهري؛ برگزاري 14 دوره 28 ساعته آموزش نماز براي 450 نفر از کارکنان؛ برگزاري مسابقات کتاب نماز براي 350 نفر؛ اعزام 50 نفر از فعالان عرصه نماز به سفر زيارتي مشهد؛ برگزاري دوره 8 ساعته مديريت نماز؛ طرح تصحيح نماز با حضور مربيان حوزوي براي 45 نفر از کارکنان؛ بازگشايي 20 مسجد در سطح شهر و 11 نمازخانه در سطح بوستان‌ها براي مسافران و ... ازجمله اقدامات ستاد اقامه نماز شهرداري قزوين بوده است.

وزيري‌نژاد, مديرعامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري:

مديرت شهري اقدامات متنوعي براي توسعه نماز صورت داده است

سعيد وزيري‌نژاد, مديرعامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين نيز در اين ديدار گفت: شهرداري قزوين و شوراي اسلامي شهر در جهت توسعه فرهنگ نماز در بين کارکنان و شهروندان اقدامات متنوعي صورت داده است.

وزيري‌نژاد همکاري گسترده در برگزاري اجلاس ملي نماز در سال 94 و طرح ايده‌هاي مکتوب در ترويج نماز با اهداي 24 سکه؛ مکان‌يابي 23 نقطه براي احداث مسجد در منطقه کوثر و مينودر در سه سال گذشته؛ ارائه کمک‌هاي مالي، زمين، تراکم سيال و مصالح ساختماني براي احداث و تکميل مساجد جديد؛ کمک 100 ميليوني به هيات‌هاي مذهبي در برگزاري جشن‌هاي و آيين‌هاي عزاداري مذهبي؛ چاپ جزوات هيات‌ها؛ 6 مرحله تجليلي از بانوان محجبه نهادهاي سطح شهر؛ راه‌اندازي کميته عفاف و حجاب در شهرداري و به‌کارگيري آنان در ترويج فرهنگي نماز در همايش‌هاي پياده‌روي و ارائه هديه؛ راه‌اندازي بزرگ‌ترين مرکز عرضه پوشاک اسلامي با توليد ايراني در فرهنگسراي راه‌آهن قزوين؛ خريد سالانه 50 ميليوني چادر نفيس و هديه دادن در برنامه‌هاي مختلف؛ چاپ بروشور و فلش کارت‌هاي متنوع؛ راه‌اندازي تاکسي بانوان در شهر؛ حمايت از برنامه‌هاي قرآني در شهر و ... ازجمله ديگر برنامه‌هاي شهرداري اعلام کرد.

فاطمه اشدري عضو شوراي اسلامي شهر قزوين:

ادارات از بانوان محجبه سازمان خود تقدير کنند

فاطمه اشدري، رئيس کميسيون فرهنگي شوراي اسلامي شهر قزوين نيز گفت: تجليل بانوان محجبه ديگر دستگاه‌ها وظيفه مديريت شهري نيست و از شما انتظار داريم در جلسات با مديران آنان را به تشويق بانوان محجبه شاغل در ادارات ترغيب کنيد. وي افزود: از دستگاه‌ها بخواهيد براي رفاه شهروندان در زمان اقامه نماز امکان برگزاري نماز را به ارباب‌رجوع‌ها بدهند.

 

تصاویر مرتبط