پنجشنبه ۱۳۹۵/۰۴/۲۴

با حضور کودکان خانه‌هاي فرهنگ و فرهنگسراهاي قزوين؛

ويژه برنامه روز ملي ادبيات کودک و نوجوان در سازمان فرهنگي شهرداري قزوين برگزار شد

ويژه برنامه روز ملي ادبيات کودک و نوجوان از سوي اداره کودک سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين با حضور کودکان خانه‌هاي فرهنگ و فرهنگسراهاي اين سازمان در سالن آمفي تئاتر بانو حضرت زهرا (س) برگزار شد.

آن‏چه بر پيشاني برگ‏هاي تقويم نگاشته شده است، شايد به ظاهر فقط يادآور نام يا اتفاقي تاريخي ميان روزهايي باشد که مثل باد در حرکتند، اما گاهي برگي از برگ‏هاي تقويم، نامي بزرگ را يادآور مي‏شود که با رسوخ کلمه در کاغذ ماندگار شده است،هجدهم تير يکي از همان روزهاي باشکوهي است که در پسِ روز ملي ادبيات کودک و نوجوان، پرده از نام مردي برمي‏اندازد که ساليان متمادي براي کودکان و نوجوانان اين مرز و بوم دلش تپيد و دود چراغ را به جان خريد تا قصه‏ هاي خوب را براي بچه‏هاي خوب ماندگار کند. کمتر ذهني است که با شنيدن نام مهدي آذريزدي به کليله‏ و دمنه، منطق‏الطير و...، سفري نداشته باشد و طعم خوش قصه‏هايي را که با هنرمندي و به سادگي بازنويسي و روايت شده‏اند در خيال خود مرور نکند.

به همين مناسبت ويژه برنامه روز ملي ادبيات کودک و نوجوان با حضور هنرجويان و کودکان خانه هاي فرهنگ و فرهنگسرا هاي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين در سالن آمفي تئاتر بانو حضرت زهرا (س) اين سازمان برگزار شد.

سرمايه گذاري در حوزه ادبيات کودک و نوجوان نياز اساسي و ضروري امروز جامعه است

غياثوند، عضو شوراي اسلامي شهر قزوين با تقدير از سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين براي برگزاري ويژه برنامه روز ملي ادبيات کودک و نوجوان به اهميت موضوع ادبيات کودک و نوجوان در نظام جمهوري اسلامي و دين مبين اسلام اشاره کرد و گفت: کتاب‌هاي کودکان و نوجوانان نقش عمده‌اي در پاسخگويي به نيازها و حل مشکلات آنان دارند.

حسين غياثوند يکي از برنامه هاي خوب اين مراسم را ارائه آموزش هاي فرهنگ شهروندي به کودکان ذکر کرد و افزود:آشنايي کودکان با فرهنگ شهروندي،آگاهي از حقوق شهروندي و آشنايي آنان با مجموعه مديريت شهري بسيار پايه اي و اساسي است که سبب توسعه جامعه در سطح مختلف مي شود.

وي اظهار کرد:بسياري از مفاهيم ديني را نتوانسته ايم در ادبيات کودک و نوجوان مطرح کنيم، اگر اين خلاء پر نشود، ديگر شهرونداني متدين ايراني تحويل جامعه نخواهد شد.

به گفته اين عضو شوراي اسلامي، سرمايه گذاري در حوزه ادبيات کودک و نوجوان نياز اساسي و ضروري امروز جامعه است که بايد جدي گرفته شود.

غياثوند افزود: ذهن کودکان با خواندن کتاب از سن کودکي، با مطالعه و تحقيق آشنايي پيدا مي‌کند و اين يکي از راههاي تشويق جامعه به کتابخواني و شايد يکي از عوامل مهم در توسعه ذوق مطالعه در هر جامعه است.

اکبري، سرپرست مراکز آموزشي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين نيز گفت:اين مراسم با هدف آشنايي و مانوس کردن کودکان و نوجوان با گنجينه هاي ادبي ايران و شناساندن شخصيت مهدي آذر يزدي، پدر ادبيات کودکان و نوجوانان برگزار شد.

ابوالفضل اکبري افزود:کودکان تشنه يادگيري و آگاهي هستند و بهترين شيوه براي انتقال فرهنگ و ارزش ها به کودکان از طريق ادبيات ميسر خواهد شد.

اگر خواستار فردايي بهتر براي جامعه مان هستيم، بايد ادبيات کودک را جدي بگيريم

وي اظهار کرد:اگر خواستار فردايي بهتر براي شهر و جامعه مان هستيم، بايد ادبيات کودک و نوجوان را جدي بگيريم، چون اساس تاثيرپذيري و تربيت است.

گفتني است،اين مراسم  با حضور خاله سميرا، مجري برنامه خان بابا و عروسک هاي شقايق و قهرمان برگزار شد که سبب ايجاد شور و نشاط در ميان کودکان شده بود، از ديگر بخش هاي جذاب اين مراسم اجراي قصه گوي بين المللي، شاهنامه خواني توسط يکي از کودکان قزويني، ارائه مطلب در زمينه مراحل تاليف و چاپ کتاب هاي کودکان توسط روانشناس و عضو انجمن قلم و تصويرگران کتاب کودک ايران و برگزاري مسابقه و اهداي هدايا بود که با استقبال خوب کودکان مواجه شد.

پايان پيام

تصاویر مرتبط