شنبه ۱۳۹۵/۰۴/۲۶

آريان، معاون فرهنگي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين تشريح کرد؛

فعاليت‌هاي کميته عفاف و حجاب در سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين

صادق آريان، معاون فرهنگي هنري سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين فعاليت هاي کميته عفاف و حجاب سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين را تشريح کرد.

 

به گزارش روابط عمومي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين؛صادق آريان گفت:با فرارسيدن هفته عفاف و حجاب برنامه‌هاي مختلفي از سوي سازمان فرهنگي‌ و ورزشي شهرداري قزوين برگزار شد که از نمونه آن مي‌توان به برگزاري نمايشگاه حجاب برتر در بوستان بانوان،فضاسازي شهر با موضوعات مرتبط عفاف و حجاب،اهداي 500 شاخه گل با مشارکت بنياد ملي عفاف و حجاب اشاره کرد.

آريان مشارکت در برگزاري نمايشگاه مد و لباس ايراني اسلامي و کرسي آزاد انديشي اشتغال بانوان با همکاري جهاد دانشگاهي در نگارخانه فرهنگسراي بانو، مشارکت در برگزاري مسابقه کتابخواني احکام مصور پوشش بانوان با بنياد ملي عفاف و حجاب و مشارکت در در برگزاري تجمع بزرگ دفاع از حريم خانواده در بوستان الغدير،برگزاري دو مسابقه مکاتبه اي چشمه سار حکمت و حجاب در انديشه عمل در نمايشگاه حجاب برتر از ديگر برنامه‌هايي است که در هفته عفاف و حجاب برگزار شد. 

وي در ادامه به ارائه گزارش فعاليت هاي انجام شده سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري در طول سه سال گذشته پرداخت و اظهار کرد:يکي از مهم‌ترين مقوله‌هايي که بايد در عصر حاضر و با وجود تهاجمات فرهنگي متعدد از سوي دشمنان اسلام به آن بپردازيم عفاف و حجاب است، در اين راستا کميته عفاف و حجاب از ابتداي سال 92 در سازمان فرهنگي ورزشي تشکيل شد. 

آريان برپايي غرفه هاي فرهنگي و فروشگاهي با حضور اساتيد و کارشناسان مجرب ، حضور در راديو نمايشگاه، اهداي روزانه 300 شاخه گل به بانوان و توزيع 6000 برگ فلش کارت در چهار دوره جشنواره بين المللي بازي و اسباب بازي،برگزاري نمايشگاه حجاب برتر به مناسبت هفته حجاب در پارک بانوان به مناسبت هفته عفاف و حجاب در طول سه سال گذشته را از جمله اقدامات کميته عفاف و حجاب سازمان فرهنگي ورزشي برشمرد.

وي همکاري در برگزاري نمايشگاه مد و لباس اسلامي در سال هاي 92 و 93و 94 با مشارکت امور بانوان و خانواده استانداري، فرهنگ و ارشاد اسلامي و جهاد دانشگاهي، برپايي غرفه در مسير برگزاري همايش بزرگ پياده روي خانواده شهريور 92 و 93 و94 و توزيع گل و کتاب و فلش کارت به بانوان را از ديگر برنامه هاي اين کميته ذکر کرد.

آريان افزود:برگزاري همايش ها و کارگاه هاي آموزشي را از ديگر اقدامات سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري برشمرد که با حضور استاد حسين دهنوي، دکتر جلالي،دکتر تراشيون و . . . با موضوعات حجاب و خانواده با حضور کارکنان، دانش آموزان و دانشجويان و عموم شهروندان  از مهرماه 91 تاکنون از ديگر برنامه‌هايي است که از سوي کميته عفاف و حجاب سازمان فرهنگي ورزشي برگزار شده است.

وي خاطرنشان کرد: ارايه مشاوره اخلاقي، خانوادگي و ديني با محوريت عفاف و حجاب با حضور استاد دهنوي به تعداد هشت برنامه در هر سال و هر برنامه 30 نفر مشاوره فردي  از مهرماه 91 تاکنون،حضور اساتيد مجرب حوزه علميه خواهران در پارک بانوان نمايشگاه حجاب برتر به مدت يک هفته و حضور مشاوران و اساتيد دانشگاه در غرفه هاي جشنواره اسباب بازي به مدت 10 روز از ديگر اقدامات اين کميته است.

وي توليد و حمايت از آثار علمي ، هنري و فرهنگي در حوزه عفاف و حجاب در سال هاي 92 و 93،خريد 300 جلد کتاب زن،ستم تاريخي ستم برابري و توزيع در قالب مسابقه بين کارکنان خانم شهرداري،خريد 2هزار و 500 جلد کتاب بهترين آفريده و توزيع در همايش پياده روي خانواده در سال 92،خريد هزار و 500 جلد کتاب گلپوش و توزيع در همايش پياده روي خانواده در سال 93، چاپ 50 هزار نسخه بروشور باربي فرهنگي، چاپ 20 هزار جلد کتابچه تربيت جنسي کودکان،چاپ 45 هزار عدد فلش کارت عفاف و حجاب و چاپ 21 هزار عدد بروشور با مضامين تعالي جمعيت و آسيب هاي ماهواره و خريد و توزيع 500 جلد کتاب حريم ريحانه و 15 هزار عدد فلش کارت در جشنواره اسباب بازي و آمرين به معروف در ايام محرم را از ديگر اقدامات کميته عفاف و حجاب سازمان فرهنگي ورزشي برشمرد.

آريان اظهار کرد:فضاسازي شهر با موضوعات مرتبط عفاف و حجاب در هفته زن و ميلاد حضرت زهرا(س) 2هزار متر مربع در قالب بيلبرد و تيربرد  از مهرماه 91 تاکنون، فضاسازي شهر با موضوعات مرتبط عفاف و حجاب در سراي سعدالسلطنه هزار و 600 متر مربع در قالب بنر، استند و تابلو  از مهرماه 91 تاکنون و فضاسازي شهر با موضوعات مرتبط عفاف و حجاب در ماه محرم 5 هزار مترمربع در قالب بيلبرد، فيکسچر و تيربرد از مهرماه 91 تاکنون از ساير برنامه هاي کميته عفاف و حجاب مي‌باشد.

برگزاري هشت جشنواره سپاس از ديگر برنامه کميته عفاف و حجاب است که از آن جمله مي توان به تجليل از فروشندگان محجبه خيايان خيام ،پزشکان محجبه سطح شهر، پزشکان و پرستاران محجبه بيمارستان ولايت،اساتيد محجبه دانشگاه علوم پزشکي،اساتيد محجبه دانشگاه پيام نور،تجليل از کارکنان محجبه شهرداري قزوين،اساتيد محجبه دانشگاه بين المللي حضرت امام (ره) و پرسنل محجبه مرکز بهداشت شهيد بلنديان اشاره کرد.

پايان پيام

تصاویر مرتبط