یکشنبه ۱۳۹۵/۰۵/۱۰

به همت سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين؛

کارگاه «ارگانيک در محل زندگي» در فرهنگسراي شهيد رجايي برگزار شد

به همت سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين،کارگاه يک روزه «ارگانيک در محل زندگي» با موضوع اختلالات اسکلتي ويژه بانوان خانه دار در فرهنگسراي شهيد رجايي برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين, آشوري،يک کارشناس بهداشت حرفه اي هدف از برگزاري اين کارگاه را رعايت اصول ارگونومي در محل خانه ذکر کرد و گفت: اختلالات جسمي از جمله بيماريهاي عضلاني اسکلتي، شيوع بسيار بالايي دارند، اين اختلالات رشد قابل توجهي داشته و شيوع آنها نسبت به آمار گزارش شده در 20 سال قبل در حدود چهار برابر شده است.

صفورا آشوري افزود:اختلالات عضلاني - اسکلتي شايع ترين بيماريهاي ناشي از کار يا تشديد شده توسط کار هستند، بر اساس تحقيقات حاکي از آن است که بيشترين شيوع درد عضلاني اسکلتي در زنان خانه دار، به ترتيب مربوط به نواحي کمر، زانو و شانه مي باشد.

وي عدم رعايت اصولي انجام امور خانه داري،تغيير روش زندگي و تحرک کم فيزيکي است را يکي از دلايل بروز اختلالات عضلاني - اسکلتي برشمرد و افزود:به طور قطع مادر سالم مي تواند نقش بيشتري در تربيت و آموزش فرزندان و تامين کانون آرام خانواده داشته باشد و به اين جهت زنان خانه دار مخاطب اصلي اين نوع کارگاههاي آموزشي قرار دارند.

به گفته اين کارشناس،توجه نکردن به وضعيت صحيح بدن هنگام کار، کار با وسايلي که به شکل نامناسب طراحي شده اند و انجام حرکات تکراري در طولاني مدت موجب آسيب به عضلات و مفصل و بروز مشکلات اسکلتي و عضلاني مي شود.

گفتني است؛مشکلات ناشي از کار با مواد شوينده،آسيب هاي ناشي از کار با مواد شوينده بر پوست و چشم، شيوه هاي صحيح کار با مواد شوينده،طرز صحيح ايستادن، نشستن و خوابيدن،روش درست استفاده از تي، جارو و وسايل ز جمله مباحث مطرح شده در اين کارگاه آموزشي بود.

پايان پيام

 

تصاویر مرتبط