شنبه ۱۳۹۵/۰۵/۱۶

وزيري نژاد، مديرعامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين:

همزمان با سالروز ورود آزادگان به کشور، خانه موزه آيت اله ابوترابي(ره) افتتاح مي‌شود

سعيد وزيري نژاد، مديرعامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين از افتتاح خانه موزه آيت اله ابوترابي (ره) با هدف معرفي ابعادمختلف زندگي آيت اله ابوترابي (ره) همزمان باسالروز ورود آزادگان به کشور خبر داد.

به گزارش روابط عمومي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين؛سعيد وزريري نژاد در نشست ستادکنگره 3 هزارشهيد استان قزوين که در سالن اجتماعات استانداري قزوين برگزار شد،افزود: همچنين طراحي موزه شهيد بابايي انجام شده است و اين موزه با هدف معرفي ابعاد مختلف زندگي اين شهيد بزرگواربه نسل جوان در سال 96 افتتاح مي‌شود.

به مناسبت هفته دفاع مقدس،المان پدران آسماني در گلزار شهدا  نصب مي شود

وي از رونمايي و نصب المان پدران آسماني به طول شش متر در گلزار شهدا در هفته دفاع مقدس خبر داد و 50 ميليون تومان کمک براي چاپ 10 جلد کتاب با موضوع دفاع مقدس با همکاري  اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس قزوين را از ديگر اقدامات کميته بنا ها و يادمان کنگره سه هزار شهيد استان قزوين برشمرد.

وزيري‌نژاد يکي ازاولويت‌هاي شهرداري قزوين را نامگذاري معابر و ميادين شهر به نام شهدا ذکر کرد و گفت: اين نامگذاري برگرفته از نام شهداي گرانقدراستان قزوين است.

نامگذاري ميداني درقزوين به نام شهداي غواص

وي با اشاره به مقام و منزلت شهداي غواص عنوان کرد:نامگذاري ميداني در شهر قزوين به نام شهداي غيور غواص يکي ديگر از اقدامات شهرداري قزوين است.

مديرعامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين افزود: همچنين تصاوير شهدا به صورت نقاشي‌هاي ديواري با موضوع شهداي مدافع حرم در شهر طراحي و مزين مي‌شود،در همين راستا تصوير شهيد مدافع حرم شهيد حميد سياهکالي‌مرادي در بلوار نوروزيان وت صوير شهيد حجت اسدي در مينودر در قالب نقاشي‌هاي ديواري طراحي شده و درمعرض ديد شهروندان قرارگرفته است.

اين مسؤول خاطرنشان کرد: تعداد 100 پايه در شهر جاي‌گذاري شده که درهرکدام از پايه‌ها تصاوير 6 شهيد استان قزوين وجود دارد،همچنين نامگذاري تعدادي ازپروژه‌هاي اجرايي به نام شهدا در دستورکار قرار گرفته است.

وزيري نژاد با اشاره به نامگذاري کوچه‌هاي سطح شهر به نام شهدا يادآور شد: يکي از اقدامات شهرداري قزوين نصب تابلوهاي فلزي به ابعاد 50 در 70 به نام شهيدي که کوچه به نام آن شهيد نامگذاري شده و در اين تابلو نام شهيد،عکس شهيد،تاريخ ومحل شهادت وجمله‌اي کوتاه ازآن شهيد بزرگوار وجود داردکه اين اقدامات از خانواده‌هاي داراي 3 فرزند شهيد شروع شده است و ادامه مي يابد.

اين مسوول از نامگذاري معابر وميادين سطح شهر به نام شهداي زن استان قزوين خبر داد و گفت: با توجه به وجود 12 شهيد زن، در نامگذاري معابر از اسامي اين شهدا استفاده مي شود.

وي جمع آوري جمع آوري خاطرات شهداي را از ديگر اقدامات در دست اقدام  اين کميته برشمرد و گفت:ثبت وضبط آثار وخاطرات شهدا به منظور آشنايي جوانان نسل آينده با راه  و روش شهدا در دستور کار قرار گرفته است.

گفتني است، شهرداري قزوين عضو معين کميته ورزش شهداي استان و رئيس کميته بنا ها و يادمان کنگره سه هزار شهيد استان قزوين مي باشد.

پايان پيام

 

تصاویر مرتبط