شنبه ۱۳۹۵/۰۶/۱۳

همتي،استاندار قزوين:

قزوين نيازمند معرفي بيشتر به گردشگران است

همتي،استاندار قزوين گفت: قزوين به عنوان يکي از شهرهاي مهم تاريخي نيازمند معرفي بيشتر به گردشگران است.

به گزارش روابط عمومي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين، فريدون همتي با حضور در کاروانسراي تاريخي سعدالسلطنه شهر قزوين در مراسمي که به مناسبت نکوداشت روز قزوين با عنوان جشنواره «قزوين، عهد صفوي» برگزار شد،افزود:قزوين با سابقه طولاني و قدمت تاريخي، داراي پتانسيل هاي خوبي در حوزه هاي کشاورزي، گردشگري و صنعت مي باشد و اولين خيابان ايران خيابان سپه در قزوين بنا گذاشته شده است.

وي اظهار کرد: از نظر نقاط طبيعي و زيارتي  در اين استان، نزديک به سه هزار مکان مرتبط با اين بخش ها وجود دارد،طبيعت و باغات و همچنين کشاورزي خيلي خوب از جمله ظرفيت هاي اين استان هستند. بعضي از مناطق اين استان از نظر آب و هوايي شبيه به شمال ولي بدون رطوبت است.

همتي يکي از معضل هاي اين استان ناشناخته ماندن و معرفي نشدن ظرفيت هاي آن از جمله در بخش هاي اقتصادي و گردشگري عنوان کرد و گفت:در حوزه گردشگري کارهاي خوبي انجام شده است و کارهايي نيز در دست اقدام داريم که محقق شوند، مي توانيم دوش به دوش صنعت و کشاورزي در حوزه گردشگري نيز حرکت کنيم.

استاندار قزوين در ادامه گفت: قبل از اينکه به قزوين بيايم هيچ شناختي از استان قزوين نداشتم ولي هر روز که مي گذرد که شناختم از کهن شهر تاريخي قزوين عميق تر مي شود از هموطنان عزيز دعوت مي کنم در تعطيلات براي گذراندن اوقات فراغت و تفريح از شهر زيباي قزوين که جزو مناطق نمونه گردشگري کشور است، سفر کنند.

اجلاس جاده ابريشم فرصتي مناسب براي معرفي ظرفيت ها و پتانسل هاي شهر قزوين

وي برگزاري يادزدهمين يازدهمين اجلاس جاده ابريشم با حضور شهرداران و نمايندگان 200 شهر از 67 کشور حوزه آبي و خاکي جاده ابريشم را فرصتي مناسب براي آشنايي با ظرفيت ها و پتانسل هاي شهر قزوين ذکر کرد.

همتي از شهروندان قزويني خواست تا با توجه به برگزاي يازدهمين اجلاس جاده ابريشم در مجموعه تاريخي سعدالسلطنه و مسجد النبي در 13 و 14 شهريور ماه در اين محدود بدون خودرو عبور و مرور کنند و ميهمان نوازي ايرانيان را براي آنان به نمايش بگذارند.

 

تصاویر مرتبط