شنبه ۱۳۹۵/۰۷/۰۳

به همت سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين؛

جشنواره برترين موشک زباله سوز براي نخستين بار در کشور در قزوين برگزار شد

به همت سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين، جشنواره برترين موشک زباله‌سوز براي نخستين بار در کشور در سالن ورزشي الغدير قزوين برگزار شد

به گزارش روابط عمومي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين؛وزيري نژاد، مديرعامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين گفت: رويکرد آموزشي سازمان تقويت کار تيمي در نوجوانان و جوانان است، چراکه اين مهم يکي از نيازهاي اساسي امروز جامعه است و بايد کار گروهي از دوران کودکي آموخته شود.

سعيد وزيري نژاد افزود:جشنواره برترين موشک زباله سوز ويژه در مقطع سني نوجوانان 12 تا 16سال و 2  رده دختران و پسران در سطح محلات 14 گانه قزوين برگزار شد.

وي با بيان اين مطلب که 80 سازه موشک زباله سوز از محلات 14 گانه قزوين در اين جشنواره شرکت داشتند، اظهار کرد: در اين جشنواره 400 نوجوان قزويني با ساخت موشک از ضايعات دوريختني با هم به رقابت پرداختند.

 وزيري نژاد اظهار کرد: برگزاري کارگاه آموزشي ساخت موشک زباله سوز براي اولين بار است که در مرکز استان قزوين اجرا شد و يکي از خدمات 24 گانه طرح «محله ما» به شهروندان قزويني است که در راستاي تقويت کار تيمي، روحيه مشارکت و همدلي نوجوانان و جوانان قزويني برگزار شد.

وي ارائه آموزش هاي لازم با موضوعات پسماند و بازيافت زباله از مبدا، غني سازي اوقات فراغت نوجوانان، پرورش استعدادهاي آنان با محوريت مساجد، ايجاد شور و نشاط علمي و اراده مفاهيم عملي مفاهيم بازيافت را از جمله اهداف برگزاري جشنواره برترين موشک زباله سوز عنوان کرد.

نخستين،عضو شوراي اسلامي شهر قزوين در اين مراسم گفت: برگزاري چنين جشنواره هايي با محوريت مساجد محلات نقش بسزايي در شناسايي نوجوانان خلاق، بروز ظرفيت و نبوع آنان و جذب نسل جوان به مساجد دارد.

مريم نخستين آموزش کار گروهي ايجاد تعاون و همفکري را از ديگر ويژگي هاي برگزاري جشنواره هايي نظير موشک زباله سوز مي باشد که اميدواريم چنين برنامه هاي به طور مستمر در شهر ادامه داشته باشد.

وي با تشکر از سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين افزود: برگزاري کارگاه هاي آموزشي – علمي در  محلات سبب مي شود تا نوجوانان و نونهالان در کنار همسالان و هم محله اي کار گروهي را تمرين کند و به بلوغ فکري برسد.

عطايي، عضو شوراي اسلامي شهر قزوين نيز در اين مراسم گفت: تقويت کار تيمي از خروجي هاي مثبت جشنواره برترين موشک زباله سوز است.

شهلا عطائي افزود: اين جشنواره يک رقابت جذاب و مهيج علمي است که فرصت مناسبي براي تشويق نوجوانان و جوانان به کار گروهي است که به طور قطع اين اقدام راهکار موثري جهت جذب جوانان به مساجد و تقويت روحيه مشارکت در ميان نسل جوان مي شود.

حکمت الله داودي از ديگر اعضاي شوراي اسلامي شهر قزوين در حاشيه اين مراسم گفت: بي شک برگزاري جشنواره هايي نظير موشک زباله سوز، جرثقيل هيدروليکي، سازه هاي مارکاروني يا گلايدر در بروز و ظهور خلاقيت نوجوانان موثر مي باشد و  به تربيت مهندسان آينده ايران اسلامي منجر خواهد شد.

بر اساس اين گزارش، اين جشنواره در مقطع سني نوجوانان و 2 رده دختران و پسران برگزار شد که تيم دانشمندان خلاق از محله مجاهد رتبه نخست را کسب کرد، تيم انديشمندان کوچک از محله مجاهد دوم و تيم موشک سلطان از محله‌آخوند رتبه سوم را به خود اختصاص داد و در پايان جوايزي به سه تيم نخست و دو تيم به دليل طراحي موشک زيبا اهدا شد.

 

تصاویر مرتبط