شنبه ۱۳۹۵/۰۷/۱۷

وزيري نژاد،مديرعامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين:

آماده همکاري با ستاد امر به ‌معروف جهت مقابله با پوشش‌هاي نامتعارف هستيم

وزيري نژاد،مدير عامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين از اعلام آمادگي اين سازمان جهت همکاري با ستاد امر به معروف و نهي از منکر براي مقابله با پوشش‌هاي نامتعارف به ويژه در مراسم‌ عزاداري حسيني خبر داد.

به گزارش روابط عمومي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين،سعيد وزيري نژاد به تشريح اقدامان اين سازمان در حوزه عفاف و حجاب پرداخت و افزود:با توجه به اينکه چادر،حجاب برتر است بايد با الگوسازي و اهميت بخشيدن به اين معروف ارزشمند، در راستاي نهادينه کردن آن تلاش کنيم.

وي با بيان اين مطلب که سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين موفق به کسب رتبه برتر درحوزه عفاف وحجاب درميان دستگاه هاي اجرايي استان قزوين شد،اظهار کرد: برنامه‌هاي مختلفي از سوي سازمان در حوزه ترويج فرهنگ عفاف و حجاب انجام شده است که از آن جمله مي توان به مشارکت در برگزاري مسابقه کتابخواني احکام مصور پوشش بانوان با بنياد ملي عفاف و حجاب و برگزاري دو مسابقه مکاتبه اي چشمه سار حکمت و حجاب در انديشه عمل در نمايشگاه حجاب برتر اشاره کرد.

 مدير عامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين خاطرنشان کرد:در حوزه سخت افزاري به منظور دسترسي آسان بانوان محجبه و ارائه محصولات فرهنگي نظير چادر، مقنعه، شال، ساق دست و مانتوهاي بلند، مرکزي را در فرهنگسراي شهيد رجايي واقع در خيابان راه‌آهن با متراژ زيربناي ??? مترمربع راه‌اندازي شده است.

وزيري نژاد تصريح کرد: اين مکان بزرگترين مرکز در استان است که چادر را با قيمت‌هاي ارزان‌تر از بازار در اختيار مصرف‌کنندگان آن که بانوان محجبه هستند، قرار مي‌دهد و همچنين ساير ملزومات مربوط به پوشش بانوان با قيمتي مناسب عرضه مي‌شود.

اين مسئول تاکيد کرد: براي توسعه فعاليت‌هاي اين مرکز برنامه‌هاي مختلفي داريم که از جمله آن مي‌توان به انعقاد قرارداد با مدارس براي دوخت مانتوي مدارس، سامان‌دهي خانم‌هاي دوزنده سطح شهر و ايجاد اشتغال اشاره کرد.

وي در ادامه گفت: تجليل از بانوان محجبه دستگاه‌هاي اجرايي مختلف، شهرداري و صنوف براي شش دوره از ديگر فعاليت‌هاي اين سازمان است به طور مثال از خانم‌هاي فروشنده خيابان خيام که داراي پوشش مناسبي بودند تقدير به عمل آمد.

مدير عامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين بيان کرد: انجام تبليغات محيطي در مورد پوشش ايراني اسلامي و امر به معروف و نهي از منکر،چاپ بروشور و حمايت از کتاب‌هاي مرتبط با اين موضوع و سبک زندگي ايراني-اسلامي،توزيع لوح هاي مربوط به توصيه روحانيون معظم و سخنراني شخصيت‌هاي سرشناس در خصوص اهميت حفظ و رعايت حجاب در مدارس و مساجد و ساير مکان‌ها از ديگر فعاليت‌هاي انجام شده است.

وي عنوان کرد:کميته عفاف و حجاب سازمان نيز در اين زمينه فعال بوده و ويژه‌نامه‌هايي را براي مراجعان در خانه‌هاي فرهنگ و فرهنگسراها تهيه مي‌کند و در مراسم‌ها و برنامه‌هاي بزرگ مثل جشنواره بازي و اسباب‌بازي و مراسم پياده روي خانواده به عنوان پيوست فرهنگي برنامه حضور دارند.

اين مسئول اضافه کرد: اهداي گل به بانوان محجبه حاضر در اين برنامه‌ها در جهت فرهنگسازي و تشويق سايرين به رعايت پوشش اسلامي يکي از اقدامات اين کميته است که در صورت نياز به تذکر به برخي افراد که پوشش نامناسبي دارند با تذکر لساني و شفاهي نکات لازم را با حفظ کرامت فرد متذکر مي‌شوند.

مدير عامل سازمان فرهنگي و ورزشي شهرداري قزوين افزود:سال‌هاي گذشته براي مقابله با پوشش‌هاي نامتعارف با همکاري ستاد امر به معروف و نهي از منکر، بانوان آموزش ديده با حضور در خيابان‌هاي اصلي و پرتردد در مراسم‌هاي عزاداري مانند خيابان شهدا، مسيرهاي منتهي به امامزاده علي(ع) و امامزاده حسين(ع) و ساير امامزادگان نسبت به تذکر شفاهي و لساني به خانم‌هاي بدحجاب اقدام کردند.

وزيري نژاد در پايان تصريح کرد:امسال نيز آمادگي داريم که با همکاري ستاد امر به معروف و نهي از منکر به ويژه در مراسم عزاداري شب‌هاي هشتم، نهم و دهم ماه محرم اين کار را انجام دهيم.

 

تصاویر مرتبط