شنبه ۱۳۹۱/۰۴/۲۴

آريان، معاون اجرايي سازمان فرهنگي ورزشي خبر داد :

آغاز برنامه هاي تابستاني قزوين با شروع به كار فرهنگسرا هاي تابستانه

همزمان با شروع به كار فعاليت" فرهنگسراي تابستانه نسيم گلسار " به عنوان اولين فرهنگسراي تابستانه مركز استان از 5 تير برنامه هاي فرهنگي ورزشي تابستاني قزوين آغاز شد .

 

به گزارش روابط عمومي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين ؛ صادق آريان ضمن اعلام اين خبر تصريح كرد : امسال سازمان فرهنگي ورزشي با رويكرد جديدي براي ارايه خدمات خود در سطح محلات اقدام كرد .
وي ادامه داد : برنامه هاي مختلفي بر اين اساس به انجام رسيد كه يكي از اين برنامه ها ايجاد سه فرهنگسراي تابستانه در شمال ، جنوب و مركز شهر است كه اولين آن در بوستان گلسار شهرك مينودر از پنجم تير ماه آغاز به كار كرده است .
آريان تصريح كرد : اين فرهنگسرا با نام " فرهنگسراي نسيم گلسار " و با محوريت دانايي پويايي و نشاط اجتماعي شهروند به فعاليت مي پردازد .
اين مقام مسوول گفت : اين فرهنگسرا براي دومين بار است كه در اين بوستان برپا مي شود و در سال جاري از نوآوري و جذابيت هاي خاصي برخوردار است .
معاونت اجرايي سازمان فرهنگي ورزشي افزود : فرهنگسراي تابستانه گلسار داراي 18 غرفه در زمينه هاي مختلف ورزشي ، كودك ، مذهبي ، محصولات فرهنگي ، كتاب ، علمي ، گردشگري ، روانشناسي ، بهداشت و سلامت و هنري است .
اين مقام مسوول ادامه داد : در غرفه هاي امسال بانك اطلاعاتي هدايا براي كودكان پيش بيني شده است به طوريكه اگر در هر يك از بخش هاي قرآني ، نقاشي و يا گردشگري شركت كنند و آثار خود را تحويل بدهند جايزه اي متناسب به آنان اهدا مي شود.
آريان با تاكيد بر اينكه سلامت و نشاط شهروندان براي مسوولان شهري بسيار مهم است ادامه داد : در غرفه سلامت ، مشاوره پزشكي و آموزش بهداشت و سلامت جسمي با حضور متخصصين مربوطه به مردم داده مي شود و چنانچه مشكلي در آنها تشخيص داده شود به مراكز درماني معرفي مي شوند .
اين مقام مسوول در مورد غرفه گردشگري بيان كرد : شناسايي مناطق تاريخي ، گردشگري و مذهبي شهر به همراه توصيف نقشه استان و شهر قزوين _ به صورت شهر گشت نقشه اي _ با استفاده از وب كيوسك ها به كودكان در اين غرفه در دستور كار قرار دارد .
آريان ادامه داد : يكي ديگر از برنامه هاي جديد امسال ، در حوزه گردشگري در نظر گرفتن بخش هميار گردشگر براي نوجوانان شهر بود كه در كنار طرح هميار پليس و شهردار مدرسه به اجرا در آمد .
,d در ادامه راه اندازي غرفه هاي هنري را در راستاي نامگذاري امسال كه همان توليد ملي و حمايت از كار وسرمايه ايراني باشد دانست و گفت : در اين غرفه ها توليد كنندگان بخش كودك و نوجوانان محصولات توليدي خود مثل عروسك را كه كاملا با معيارهاي ايراني اسلامي ساخته شده به فروش مي رسانند .
آريان بيان كرد : در غرفه صنايع دستي هنرمندان قزويني هنر هاي خود را در بخش هاي سوزن دوزي ، خاتم دوزي ، صنايع چوب و حصير بافي در فواصل زماني مشخص عرضه مي كنند و در كنار كار آفريني به معرفي صنايع دستي استان مبادرت مي ورزند .
معاون اجرايي سازمان فرهنگي در رابطه با غرفه ايستگاه مذهبي توضيح داد : شناسايي دين ، آموزش معارف اسلامي ، قرآن كريم و نصايح اين كتاب الهي براي تمامي رده هاي سني در دستور كار قرار دارد و بزرگسالان با اديان مختلف آشنا مي شوند و آسيب هاي فرقه هاي مختلف ديني را مي شناسند .
آريان  در مورد برنامه هاي ورزشي بيان كرد : ارايه ورزشهاي بومي و محلي ، طناب كشي ، مار پله ، دارت خانواده و اندازه گيري شاخص توده بدن و ديگر ورزشها با هدف ايجاد شور، نشاط ، همكاري و تعاون براي رسيدن به يك هدف در هر يك از بازي ها براي اقشار مختلف در دستور كار قرار دارد .
وي  از اجراي پنج  برنامه مختلف تئاتر عروسكي در حوزه آموزش شهروندي در اين فرهنگسرا خبر داد وگفت : در حوزه عفاف و حجاب نيز  برنامه هاي متنوعي در فرهنگسراي تابستانه به انجام رسيد به طوريكه پوشش بانوان از خادمين حرم امام رضا (ع ) الگو گرفته و يكدست شده ونيز ارائه محصولات فرهنگي در اين فرهنگسرا در دستور كار قرار گرفته است.
آريان گفت : به لحاظ نبود امكانات فرهنگي در مناطقي مثل مينودر و كوثر ايجاد فرهنگسراهاي تابستانه عرصه را براي نشاط و شادي شهروندان به وجود آورده است و هر شب با برنامه خاصي به انجام مي رسد و از علاقه مندان در غرفه هاي مختلف ثبت نام به عمل مي آيد.

 

تصاویر مرتبط