سه‌شنبه ۱۳۹۱/۰۵/۳۱

در ديدار مسئولان ارشد شهري با احسان لشگري مطرح شد؛

حمايت از قهرمانان و افتخار آفرينان قزويني از مهمترين برنامه هاي مديريت شهري

همزمان با شب عيد سعيد فطر رئيس و اعضاء شوراي اسلامي شهر قزوين ، شهردار و مديران شهري در منزل احسان لشگري دارنده مدال برنز وزن 86 کيلو کشتي آزاد المپيک 2012 لندن حضور پيدا کردند و بر زحمات اين قهرمان کشورمان ارج نهادند .

 

رئيس شوراي اسلامي شهر قزوين در اين ديدار اظهار کرد : افتخاري که احسان لشگري به ارمغان آورده نه تنها به خانواده ي او و جامعه ي ورزشي بلکه به مردم استان و کشورمان تعلق دارد و شوراي شهر قزوين از اين اتفاق مهم حمايت مي کند .
به گزارش روابط عمومي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين؛ عباسظاهري با تاکيد بر اينکه حمايت معنوي و به ويژه مادي از افتخار آفرينان جزو مسايل اساسي است افزود : مهمتر از اين موضوع شناخت جايگاه برجسته ي اين افراد از سوي مسئولان است .
وي پرهيز از نگاه درون بخشي در هريک از دستگاههاي اجرايي را رمز موفقيت کل جامعه دانست و گفت : اينکه هر دستگاهي در لاک خود فرو برود پيشرفتي بدست نمي آيد ، به عنوان نمونه حل نشدن مشکل باغات سنتي به خاطر حاکم بودن نگاه درون بخشي در جامعه است .
رئيس شوراي اسلامي شهر قزوين در ادامه به جشنواره روز قزوين که طي سه روز برپا مي شود اشاره کرد و گفت : در يکي از اين روزها از قهرمانان و نام آوران استان تقدير مي شود و نام احسان لشگري نيز در اين ليست 26 نفري در کنار دکتر صالحي و يعقوبي آورده شده است .
وي در ادامه با تاکيد بر اينکه شوراي اسلامي شهر قزوين به مسائل فرهنگي و ورزشي اهميت خاصي مي دهد بيان کرد : افزايش بودجه سازمان فرهنگي ورزشي در سالهاي اخير و رسيدن آن به حدود 10 ميليارد تومان نشان دهنده ي اين واقعيت است .
**
محمد شيري عضو شوراي اسلامي شهر قزوين در اين ديدار گفت : احسان لشگري قهرمان نام آور قزويني با مدالي که در المپيک لندن براي کاروان ورزشي کشورمان به ارمغان آورد دل تمام ايرانيان را شاد کرد .
وي ضمن اينکه تقدير از قهرمانان استان را جزو وظايف مسئولان مي دانست ، شورا و شهرداري قزوين را در اين حوزه مکمل ديگر دستگاههاي اجرايي که به صورت مستقيم در اين حوزه وظيفه دارند اعلام کرد .
شيري بر تقدير و پاسداشتن مقام اين افراد در روز قزوين تاکيد کرد .
اين عضو شوراي شهر قزوين احداث يک مجموعه ورزشي ويژه رشته کشتي در قزوين را براي تربيت قهرمانان مختلف ضروري دانست و با تاکيد بر اينکه سرآغاز اين حرکت مهم بايد از سوي قهرماناني چون احسان لشگري صورت بگيرد افزود : به نتيجه رسيدن اين مهم ميراث گرانبهايي را براي آيندگان به همراه خواهد داشت و حمايت مسئولان در اين بخش مهم است .
** 
 شهردار قزوين نيز در ابتداي اين ديدار اظهار داشت : احسان لشگري با تلاش و کوشش خستگي ناپذير خود توانست اين افتخار بزرگ را براي کشورمان کسب کند .
مسعود نصرتي افزود : به طور حتم مدال طلا ، حق مسلم ايشان بود که اميدوارم در رقابتهاي بعدي در عرصه ي جهاني و المپيک 2016 به اين دستاورد برسيم .
وي بر ضرورت اختصاص بودجه اي براي توسعه ي ورزش و برپايي مسابقات و المپياد هاي ورزشي تاکيد کرد و گفت : افزايش علاقه شهروندان و به خصوص جوانان به ورزش مهمترين دستاورد اين رويکرد خواهد بود و کار مهمي براي شهر قزوين صورت ميگيرد .
نصرتي ضمن اينکه از همراهي شوراي شهر و شهرداري قزوين با ورزشکاران و کمک براي قهرمان پروري صحبت مي کرد ادامه داد : کشتي ورزش اول استان و کشور محسوب مي شود ارتقاء جايگاه اين رشته در استان از اولويت ها بوده و بايد مسئولان امر قهرمان پروري در اين رشته را فراموش نکنند .
**
احسان لشگري در اين ديدار ضمن ابراز خرسندي از کسب مدال برنز المپيک لندن و استقبال مردم و مسئولان شهري و استاني از وي اظهار کرد : استقبال مردم ، من رابسيار خوشحال کرد چراکه بهترين افتخاري بود که نصيب من شد موهبتي که آن را حتي از مدال المپيک نيز بالاتر مي دانم .
وي افزود : 10 سال از بهترين سالهاي عمر خود را به ورزش کشتي پرداختم تا براي خانواده و مردم شهر و کشورم افتخار کسب کنم و هدفم اين است که به راه خود ادامه بدهم تا در المپيک بعدي طلا بدست آورم .
وي تصريح کرد : در المپيک لندن سعي کردم خوب کشتي بگيرم ولي به خاطر يک اشتباه رنگ مدالم تغيير کرد .
لشگري تاکيد کرد : از سويي معتقدم اگر مدال طلا از آن من مي شد براي هميشه از شرکت در مسابقات خداحافظي مي کردم ولي کسب مدال برنز من را براي ادامه کار مصمم تر کرد .
وي با اشاره به افتخاراتي که پيش از اين در مسابقات آسيايي و جهاني کسب کرده ادامه داد : در حال حاضر وقتي وضعيتم را با هم دوره اي هاي خود که در سطح پايين تري از من قرار دارند مقايسه مي کنم مي بينم از آنها عقب تر هستم و معتقدم بايد يک اتفاق مهمي صورت بگيرد .
اين قهرمان ساخت يک مجموعه ورزشي در قزوين را که اختصاص به ورزش کشتي داشته باشد ضروري دانست و گفت : تربيت کودکان ، نوجوانان و جواناني که علاقه ي خاصي به ورزش کشتي دارند مهمترين برنامه ي اين ورزشگاه خواهد بود که به رواج ورزش در شهر نيز کمک خواهد کرد .
وي در پايان از استاندار ، مسئولان شهري ، نمايندگان مردم قزوين و تاکستان در خانه ملت ، اعضاء شوراي اسلامي شهر قزوين تشکر کرد و گفت : حمايت هاي شهردار قزوين را بسيار ويژه مي دانم چراکه در اين مدت همواره ياور ما ورزشکاران بودند .
**
پدر احسان لشگري نيز در سخناني ابتدا از مدير عامل سازمان فرهنگي ورزشي به خاطر حمايت هايي که از اين قهرمان به عمل آورده تشکر کرد و گفت : حال که قهرماني در المپيک بعد از 56 سال براي شهرمان به ارمغان آمده است بايد ورزش بيشتر مورد توجه مسئولان قرار بگيرد چراکه ريشه ي بسياري از معضلات اجتماعي با رواج و توسعه ي ورزش ازبين خواهد رفت .
وي همچنين بر حمايت از ورزشکاران و مدال آوران از سوي مسئولان تاکيد کرد .
**
مدير عامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين نيز در پايان اين ديدار گفت : يکي از اهداف و برنامه هاي مجموعه شوراي اسلامي و شهرداري قزوين حمايت و تجليل از قهرمانان و مدال آوران ورزشي قزوين است .
وزيري نژاد يادآور شد : در مراسم استقبال ، بنا بر دستور شهردار بالغ بر يکهزارو 200 متر بنر در قزوين نصب شد که بايد بگويم هيچ يک از دستگاههاي اجرايي چنين کارهايي به انجام نرساندند .
اين مقام مسئول افزود : در مقطعي که برنامه هاي روز قزوين را به انجام مي رسانيم لازم ديديم که تقدير از قهرمان ارزنده ي کشورمان را نيز در دستور کار خود قرار دهيم و اين مهم بار ديگر در قالب اجراي برنامه هاي اين روز نيز انجام خواهد شد .
وي خبر داد : در جشنواره روز قزوين ورزش ، سهم بيشتري در تجليل از افتخار آفرينان قزويني به خود اختصاص داده است .
**
گفتني است در اين جلسه ضمن تقدير از زحمات احسان لشگري ، شوراي اسلامي شهر و شهردار قزوين براي حمايت از اين قهرمان ارزنده ي کشوري و به ويژه جامعه ي ورزش کشتي استان قول مساعد براي پاسخ گويي به خواسته ها و رفع تنگناهاي موجود دادند . 

 

تصاویر مرتبط