شنبه ۱۳۹۱/۰۶/۱۱

نصرتي، شهردار قزوين:

همزمان با بزرگداشت روز قزوين اولين بازارچه دائمي صنايع دستي كشور در قزوين آغاز به كار كرد

همزمان با بزرگداشت 9 شهريور روز قزوين اولين بازارچه دائمي صنايع دستي كشور با حضور 31 استان در فاز 1 و در 50 غرفه ثابت نمايشگاهي، كارگاهي و فروش در مجموعه تاريخي و فرهنگي سعدالسلطنه آغاز به كار كرد.

 

شهردار قزوين گفت: بر اساس توافق شهرداري قزوين با معاون صنايع دستي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري كشور 50 غرفه ثابت نمايشگاهي، كارگاهي و فروش در مجموعه تاريخي و فرهنگي سعدالسلطنه به تشكيل اولين بازارچه دائمي صنايع دستي كشور با حضور 31 استان در فاز 1 و پيش بيني تشكيل بازارچه ملل در فاز دو اختصاص يافت.
به گزارش اداره روابط عمومي شهرداري قزوين؛ مسعود نصرتي كه در برنامه تلويزيوني شب‌هاي مينودري سخن مي‌گفت، با بيان اينكه قزوين در ذهن بسياري از شهروندان گذشته پر افتخاري دارد، افزود: بزرگداشت روز قزوين بهانه‌اي است كه بتوانيم گذشته پر افتخار قزوين و حال و آينده اين شهر را به همه شهروندان به نمايش بگذاريم.
وي بيان كرد: در اين روز خواهيم توانست مقايسه‌اي با گذشته، كنترل وضعيت موجود و تثبيت آينده را داشته باشيم تا بتوانيم عزم ملي براي توسعه آينده شهر قزوين داشته باشيم.
نصرتي با اشاره به اينكه در 9 شهريورماه قزوين به پايتختي انتخاب شد و پايتختي از شهر تبريز به قزوين انتقال يافت، گفت: وجود پتانسيل و ويژگي‌هاي منحصر به فرد، آثار تاريخي و ابنيه، وجود 6هزار هكتار باغ سنتي  و قرارگيري در مسير كريدور باعث شد 53 سال پايتختي در اين شهر حفظ شود.
شهردار قزوين با بيان اينكه قزوين هزار و 700سال مدنيت دارد، افزود: به منظور بزرگداشت روز قزوين با افتتاح نمايشگاه صنايع دستي با حضور 30استان و 3 كشور عراق، تركيه و ارمنستان و داشتن امتياز مجموعه تاريخي و فرهنگي سراي سعدالسلطنه اتفاق بزرگي در اين شهر رقم خورد و آن اينكه اولين بازارچه دائمي كشور در اين مجموعه تاريخي قزوين افتتاح شد.
اين مقام مسوول توضيح داد: با توافق صورفته گرفته شهرداري قزوين با معاون صنايع دستي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري كشور 50 غرفه ثابت نمايشگاهي، كارگاهي و فروش در مجموعه تاريخي و فرهنگي سعدالسلطنه به تشكيل اولين بازارچه دائمي صنايع دستي كشور با حضور 31 استان در فاز 1 و پيش بيني تشكيل بازارچه ملل در فاز 2 اختصاص يافت.
وي اضافه كرد: اين اتفاق ارزشمندي براي شهر تاريخي قزوين است كه توانست اين امتياز را به دليل داشتن يك مجموعه تاريخي و فرهنگي منحصر به فرد كسب كند.
نصرتي كه به برنامه هاي بزرگداشت روز قزوين اشاره كرد، گفت: در يك هفته برنامه هاي متنوعي برگزار خواهد شد كه در روز اول نمايشگاه‌هاي صنايع دستي ايران و ملل، شيريني هاي سنتي ايران، اختراعات قزويني‌ها، فرصت هاي سرمايه گذاري و عكس آغاز به كار كرد و همچنين مسابقات جام محلات در رشته‌هاي فوتبال، واليبال، دوميداني ، دوچرخه سواري و اسكيت در ورزشگاه معلم آغاز شد.
شهردار قزوين با تشكر از هيات ورزش هاي همگاني و نيروي انتظامي جهت برقراري امنيت برنامه بزرگ پياده روي ادامه داد: همچنين در روز دوم بزرگترين همايش پياده روي در سطح ملي برگزار شد و اين سومين سال است كه ركورد جهاني خواهيم داشت كه 4 ساعت در شبكه 3 سيما اين برنامه به طور زنده پخش شد.
اين مقام مسول در ادامه گفت: قزوين يك شهر نوپايي است كه توانسته طي سه سال گذشته به موضوعات اجتماعي به طور جدي بپردازد.
وي بيان كرد: مديريت شهري تلاش كرده است طي سه سال گذشته به موضوعات اجتماعي بيشتر بپردازد و با نگاه اجتماعي موضوعات را رصد كند به طوري كه در اجراي كليه پروژه ها به طور مستقيم و غير مستقيم بهره بردار نظرات شهروندان هستيم و همچنين براي انتخاب پروژه از برگزاري مسابقات هم استفاده مي كنيم.
شهردار قزوين با اشاره به اينكه در حال حاضر پروژه هاي كلاني كه همچون تقاطع هاي غيرهمسطح و بلوارها و احياي بافت فرسوده هادي آباد اجرا مي شود 80درصد مديران و شهروندان احساس نياز مي‌كردند، افزود: ما توانستيم با شعار مديريت متحد شهري از نظرات تمام كارشنانسان و دستگاه هاي اجرايي بهره مند شويم.
اين مقام مسوول با اظهار اينكه نظرات اجتماعي شهروندان سرمايه اصلي ماست و اين ثروت بزرگي است، افزود: مديريت شهري در حد شعار حركت نمي كند بلكه طبق برنامه چشم انداز عمل مي كند و همه به اين شيوه اتفاق نظر دارند.
وي ادامه داد: در حال حاضر در تلاش هستيم از نزديكي به پايتخت به عنوان يك فرصت بهره برداري كنيم و همچنين با افتتاح 5 هتل، برج هاي تجاري و امكانات تفريحي و رفاهي بتوانيم قزوين را به مقصد گردشگري تبديل كنيم و بتوانيم از ظرفيت داشتن بوستان ملي باراجين در اين راستا استفاده كنيم.
نصرتي با بيان اينكه نقاط ضعف در توسعه اين شهر را جبران خواهيم كرد، گفت: با ورود گردشگر به اين شهر اقتصاد اين شهر رونق خواهد يافت و همچنين در تلاش هستيم گردشگري مذهبي را با داشتن بقعه متبركه امام زاده حسين و چهار انبياء در اين شهر توسعه دهيم و قطعا اين ظرفيت در شهر قزوين وجود دارد.
شهردار قزوين با بيان اينكه همايش گردشگري مذهبي با مشارکت انجمن علمي گردشگري ايران در 11 شهريور ماه با حضور 500 نفر در سازمان تبليغات اسلامي قزوين برگزار مي‌شود، افزود: همايش ديگري که به مناسبت روز قزوين برگزار مي شود، همايش فرصت هاي سرمايه گذاري است که با توجه به اينکه عمده سرمايه گذاران در تهران متمرکز هستند، شاهد برگزاري اين همايش در تهران با حضور 300 نفر از فعالان حوزه سرمايه گذاري خواهيم بود.
اين مقام مسوول ادامه داد: در اين همايش 14 فرصت خاص سرمايه گذاري در شهر قزوين به علاقه مندان و سرمايه گذاران معرفي مي شود و پيش بيني مي کنيم که 700 ميليارد تومان فرصت سرمايه گذاري معرفي شود که اميدواريم اين مقدار سرمايه گذاري در شهر قزوين جذب شود.
 وي افزود: سومين و بزرگترين همايشي که به مناسبت روز قزوين برگزار مي شود، جشنواره تجليل از نخبگان و چهره هاي ماندگار قزوين است که با حضور يک هزار نفر در آمفي تئاتر مرکزي دانشگاه بين المللي امام خميني (ره) در 16 شهريور ماه برگزار مي شود.
 نصرتي خاطر نشان کرد: در اين همايش از چهره هاي ملي و بين المللي و افراد شاخص برخواسته از اين خطه دعوت شده است و از 26 چهره برتر استان قزوين تجليل مي شود و اين شخصيت ها شامل نخبگان، دانشمندان، ورزشکاران و هنرمندان هستند.  
شهردار قزوين اظهار كرد: اميدواريم بتوانيم در اين هفته پتانسيل و ظرفيت هاي قزوين را به خوبي به همه معرفي كنيم.
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط