شنبه ۱۳۹۱/۰۶/۱۸

همزمان با پايان کار اولين جشنواره روز قزوين ؛

چهره هاي ماندگار قزوين در عرصه ملي و بين المللي مورد تقدير قرار گرفتند

همزمان با 16 شهريور ماه ، مطابق با آخرين روز از هفته قزوين همايش تجليل از 26 نخبه و چهره هاي ماندگار مرکز استان با حضور مسئولان کشوري ، استاني و شهري برگزار شد .

در اين همايش صالحي وزير امور خارجه کشورمان ، سيد حسن اوترابي فرد نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي ، داود محمدي نماينده مردم قزوين البرز و آبيک در خانه ملت ، معاونين استاندار قزوين ، رئيس و اعضاء شوراي اسلامي شهر قزوين، نصرتي شهردار و جمعي از ديگر مسئولان کشوري ، استاني و شهري حضور داشتند .

تقدير و قدرداني از چهره هاي شاخص استان قزوين که در سطح ملي و بين المللي مطرح هستند از جمله علي اکبر صالحي ، استاد بهاء الدين خرمشاهي ، سردار عراقي ، سيد مرتضي نبوي ، احسان لشگري ، فرج ا... سلحشور و دکتر محسن جهانگيري در دستور کار اصلي اين همايش قرار داشت .

رونمايي از "تمبر روز قزوين" و "دفتر قزوين" از ديگر برنامه هاي اين همايش را تشکيل مي داد .

در اين همايش دکتر احسان اشراقي از چهره هاي ماندگار مورد تقدير قرار گرفته و از استادان و محققان عرصه تاريخ کشورمان سخناني پيرامون پايتخت شدن قزوين در عهد صفوي بيان کرد و محمد علي حضرتي از جايگاه و عظمت چهار انبياء(ع) و امامزاده حسين (ع) صحبت به ميان آورد .

سخنران ديگر اين همايش دکتر بهشتي رئيس اسبق سازمان ميراث فرهنگي کشور از ديگر چهره هاي ماندگار شهرمان بود که صحبت هاي خود در رابطه با گردشگري مذهبي در قزوين را به دليل کمبود وقت به فرصتي ديگر موکول کرد . 

نماينده شوراي اسلامي شهر مرکز استان در دبيرخانه روز قزوين نيز در اين مراسم اظهار داشت : اولين جشنواره روز قزوين برگزار نمي شد مگر با همت و تلاش مجموعه استانداري ، شورا و شهرداري قزوين که خوشبختانه به انجام رسيد.

حامد کبودوند گزارشي از اقدامات انجام شده در دبيرخانه ارائه داد وگفت : بيش از 600 نيروي انساني اغلب جوان ، در دبيرخانه روز قزوين به فعاليت مي پرداختند تا 24 هزار نفر ساعت کار اجرايي و 20 هزار نفر ساعت کار کارشناسي و مطالعاتي را به انجام برسانند .

وي افزود : دبيرخانه در قبل از برگزاري روز قزوين توانست در کمتر از  100 روز بيش از 40 عنوان برنامه شامل، سه همايش ملي ، دو نمايشگاه بين المللي و ملي ، سه نمايشگاه استاني ، دو فراخوان ملي و 30 برنامه عمومي را پي ريزي کند تا در جشنواره روز قزوين تمامي آنها با استقبال مخاطبين خاص و عمومي برگزار شود .

 گفتني است ، در حاشيه اين همايش برپايي نمايشگاه عکس سرداران شهيد استان ، نمايشگاه آثار خوشنويسي هنرمندان خوشنويس استان و اجراي همزمان خوشنويسي و نقاشي از سوي هنرمندان استان در دستور کار قرار گرفته بود .

پايان پيام

تصاویر مرتبط