دوشنبه ۱۳۹۶/۰۵/۳۰

به همت سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين؛

محفل بزرگ قرآني ويژه گراميداشت سالروز ورود آزادگان برگزار شد

به همت سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين محفل بزرگ قرآني ويژه گراميداشت سالروز ورود آزادگان و يادمان آيت‌اله سيدعلي اکبر ابوترابي برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي سازمان فرهنگي ورزشي؛ به مناسبت سالروز ورود آزادگان سرافراز به ميهن اسلامي؛محفل بزرگ قرآني ويژه گراميداشت سالروز ورود آزادگان و يادمان آيت اله سيد علي اکبر ابوترابي (ره) به همت سازمان فرهنگي ورزشي قزوين و شوراي عالي قرآن استان قزوين با حضور قاريان مشهور بين المللي و کشوري و جمع کثيري از مردم و علاقه مندان به اين شخصيت رباني در مسجد شيخ الاسلام برگزار شد.

وزيري نژاد،مديرعامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري در حاشيه اين مراسم با گرامي داشت سالروز ورود آزادگان به کشور اظهار کرد:آيت الله سيد علي اکبر ابوترابي يکي از شخصيت هاي پر افتخار و ستاره درخشان استان قزوين در صحنه هاي ملي و بين المللي است.

سعيد وزيري نژاد افزود:با مرور خاطرات وي از دوران اسارت مي توان به جوانمردي،فتوت و شيوه پيامبرگونه اين شخص پي برد چرا که حتي در دوران حصر خود توسط رژيم بعث عراق توانست شکنجه گران زندان هاي مخوف صدام حسين را اصلاح و به خود جذب کند.

اين مسوول با اشاره به گوشه اي از خاطرات اين شخصيت والامقام ابراز کرد:"کاظم عبدالامير" يکي از شکنجه گران مرحوم آيت الله ابوترابي (ره)در زندان هاي عراق بود که چند سال بعد از آزادي ايشان، جهت ديدار با وي به ايران سفر مي کند و در ادامه در دفاع از مردم کشور سوريه به خط مقدم مدافعان حرم مي پيوندد که پس از مدتي شربت شهادت را مي نوشد.

وزيري نژاد با اشاره به برگزاري ويژه برنامه هاي "ابر فياض" در شهر قزوين گفت:امسال با برنامه هاي متنوعي که در سالروز بازگشت آزادگان و بزرگداشت سيد آزادگان ترتيب داديم در تلاش هستيم تا شخصيت اين روحاني برجسته بيش از پيش براي جوانان بيشتر نمود پيدا کند و به جاي برپايي يک همايش، مراسمات را بصورت پراکنده در سطح مراکز فرهنگي و مساجد شهر برگزار  نموديم که خوشبختانه با استقبال خوبي نيز همراه بود.

وي همچنين در ادامه از تبديل خانه مرحوم ابوترابي به موزه فرهنگي و ايثار خبر داد و گفت: خوشبختانه خانه موزه اين شخصيت بزرگ که اتفاقا با آثار تاريخي عالي قاپو قرابت دارد هم اکنون با آثار تصويري، تاليفات و همچنين خاطرات ايشان در دوران اسارت آذين شده که پيش بيني مي کنيم با استقبال خوب گردشگران و علاقه مندان مواجه شود.

در ادامه فصييحي رامندي؛رييس شوراي چهارم شهر قزوين که البته خود نيز قريب به هفت سال در اسارت بندهاي رژيم بعث بود بيان کرد: مرحوم حجت الاسلام ابوترابي شخصيتي منحصربفرد و برجسته در طول مبارزات و پيروزي انقلاب،دوران اسارت و چه بعد از آن بودند چرا که همواره با سخنراني هاي دلنشين و سراسر اخلاص با اسرا آرامش و اميد را به تمامي اسيران ايراني در عراق مي دادند.

فصيحي رامندي با اشاره به خاطرات خود با آيت الله ابوترابي (ره) افزود:در طول 14 ماهي که با اين شخصيت عزيز هم اردوگاهي بودم تمامي سخنراني هاي غير علني ايشان را يادداشت مي کردم و به ديگر آسايشگاه ها پخش مي کردم چون بدون اغراق صحبت هاي ايشان پاک،معنوي و سرشار از اميد به آينده بود.

فصيحي رامندي اظهار کرد:در يکي از روزها از سازمان صليب سرخ جهت بازديد آسايشگاه ها و رفتار افسران عراقي با اسرا مراجعه کرده بودند مرحوم ابوترابي هيچ صحبتي از ابزار شکنجه يکي از افسران عراقي به ميان نياورد و همين موضوع مورد تعجب آن افسر گرديد که ايشان در جواب آن افسر گفتند؛ هيچ وقت شکايت از يک مسلمان را پيش غير مسلمان نخواهم برد و همين سيرت و منش حاج آقا آن افسر را دگرگون کرد.

اين مسوول تصريح کرد: مرحوم ابوترابي مانند يک پدر معنوي و تاثيرگذار براي 40 هزار اسير هشت سال دفاع مقدس به شمار مي رود که هميشه رهنمودهاي ايشان در ذهن بچه هاي انقلابي و جنگ باقي مانده است که اميدواريم با برگزاري اين مراسمات بتوانيم جوانان را با ايثارگري هاي اين عزيزان آشنا کنيم.

وي در پايان با اشاره به تلاش هاي مجموعه سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين خاطرنشان کرد:اقدامات اين سازمان در بسط فرهنگ بسيار رضايت بخش بوده که اميدواريم فعاليت هاي اين سازمان همچنان با شتاب در جهت ارتقا روحيه و نشاط شهروندان قزوين ادامه يابد.

تصاویر مرتبط