یکشنبه ۱۳۹۶/۰۶/۰۵

از سوي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين؛

کارگاه تحکيم بنيان خانواده در خانه فرهنگ نواب قزوين برگزار شد

از سوي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين؛کارگاه تحکيم بنيان خانواده در خانه فرهنگ نواب برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين؛خيرخواه، روانشناس و استاد دانشگاه در اين کارگاه افزود:يکي از محيط هايي که انسان اغلب از آغاز تا پايان زندگي رابطه اي تنگاتنگ و سرنوشت ساز با آن دارد کانون خانواده است.

آرش خيرخواه افزود:آشنايي با عوامل تحکيم خانواده يکي از  مهارت‌هاي مهم زندگي است که بايد تمامي خانواده مسلط به اين مهارت‌ها باشند.

وي اظهار کرد: وجود عشق، مهر و محبت ميان اعضاي خانواده يکي از عوامل تحکيم خانواده مي باشد، حفظ حرمت ديگران، در گرو احترامي است که در برخوردها از انسان ظاهر مي گردد، رعايت اين مسئله باعث استحکام گرمي روابط خواهد شد که بارزترين مصداق آن خانواده است.

به گفته خيرخواه کانون خانواده بر اساس حس مهرورزي شکل مي گيرد؛ چنانکه بنياد خانواده بر اساس مهر و عشق ورزي است، بقا و ماندگاري آن نيز مرهون استمرار آن است.

وي خاطرنشان کرد: وجود روحيه  مشورت مهم ترين عاملي است که سبب تفاهم و همکاري اعضاي خانواده مي گردد که در عين ايجاد خانواده اي مستحکم ، بهترين محافظ در برابر مشکلات و موانع زندگي نيز مي باشد.

خير خواه افزود:برخورداري از روحيه  گذشت،بزرگواري و تقويت آن از  ديگر مهارت هاي مهم زندگي است که عاملي مؤثر در تقويت و حتي ايجاد دوستي ها است.

وي وجود اعتماد در خانواده و پرهيز از سوء ظن، پرهيز از آفت حسد، وفاداري اعضاي خانواده نسبت به يک ديگر،رعايت اخلاق نيکو و رعايت ادب و احترام متقابل در خانواده و برخورداري از روحيه ي گذشت و بزرگواري و تقويت آن را از ديگر عوامل تحکيم خانواده برشمرد.

پايان پيام