دوشنبه ۱۳۹۶/۰۶/۰۶

علي صفري، سرپرست شهرداري قزوين خبرداد؛

بزرگداشت روز قزوين با برنامه‌هاي متنوع و شاد در نقاط مختلف شهر قزوين

علي صفري، سرپرست شهرداري قزوين گفت: بزرگداشت روز قزوين در سال جاري با برنامه‌هاي متنوع و شاد و با هدف شناساندن بيشتر شهر قزوين در نقاط مختلف شهر قزوين برگزار مي‌شود.

به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين‌الملل شهرداري قزوين؛ علي صفري در جلسه هماهنگي برگزاري روز قزوين و اعياد قربان و غدير افزود: در سال جاري برگزاري جشن‌هاي بزرگداشت روز قزوين در يک نقطه از شهر متمرکز نخواهد بود و در همه نقاط شهر قزوين برنامه‌هاي متنوع و شاد برگزار خواهد شد.

صفري پيشنهاد داد: در اين ايام شب شعر متناسب با روز قزوين با همکاري سازمان ميراث فرهنگي استان قزوين برگزار شود.

اين مقام مسوول گفت: هماهنگي‌هاي لازم براي برگزاري تئاترهاي خياباني با همکاري کانون پرورش فکري استان قزوين صورت گيرد.

وي با بيان اينکه قرار است از کتاب سال قزوين اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان قزوين در اين هفته رونمايي شود، افزود: در اين ايام از اهل قلم که براي قزوين قلم زده‌اند، تقدير مي‌شود.

صفري به برگزاري ورک شاپ خوشنويسي در روز قزوين تاکيد کرد و گفت: با هماهنگي اداره کل ميراث فرهنگي مسابقه چوگان در زمين تختي برگزار خواهد شد و همچنين موسيقي خياباني و غديرخواني با همکاري ميراث فرهنگي در اين ايام برگزار مي‌شود.

سرپرست شهرداري قزوين با بيان اينکه در کنگره شهيدرجايي در 9 شهريورماه برنامه‌هاي بزرگداشت روز قزوين توسط استاندار  به طور رسمي آغاز خواهد شد، تاکيد کرد: بايد با همکاري ميراث فرهنگي ساختمان‌هاي ماندگار و تاريخي شهر شناسايي و پلاک‌هاي آن‌ها با کاشي‌هاي سنتي مشخص و معرفي خواهد شد.

سرپرست شهرداري قزوين بر ايجاد تسهيلات براي شهروندان، معرفي مناسب شهر قزوين، اجراي برنامه‌هاي فرهنگي، هنري و ورزشي، مناسب سازي تمام نقاط شهر، ايجاد فضاي شور و نشاط در شهر، فضاسازي و زيباسازي معابر و ميادين اصلي شهر و اجراي برنامه‌هاي متنوع در تمامي محلات شهر در اين هفته تاکيد کرد.

اين مقام مسوول به برگزاري جشنواره پسته در باغستان سنتي قزوين اشاره و بيان کرد: شهرداري قزوين بيشتر از هر سازمان و نهادي براي حفظ و احياي باغستان هزينه و تلاش کرده است و با کمک سازمان‌هاي مردم نهاد مي‌توان باغستان سنتي قزوين را بيش از گذشته معرفي کرد.

وي اضافه کرد: نگاه بيرون از شهرداري اين است که شهرداري در حال تخريب باغستان است در حالي که شهرداري بيشتر از دستگاه‌هاي متولي براي باغستان هزينه کرده است و بايد اين نگاه اصلاح شود.

سرپرست شهرداري قزوين به اجرا و پخش مستقيم 2 برنامه شب‌هاي مينودري از مجموعه تاريخي و فرهنگي سعدالسلطنه  از شبکه پنج اشاره کرد و گفت: اولين برنامه روز قزوين با عنوان نمايشگاه و جشنواره اقوام از روز 5 شهريورماه به مدت 6 روز در محل نمايشگاه بين الملل قزوين برگزار مي‌شود.

 صفري رايگان کردن هزينه‌هاي ورود به بوستان باراجين، دهکده طبيعت، شهربازي دالفک، موزه مردم شناسي، حمام قجر، پارکينگ‌هاي خيابان امام و عبيدزاکان، انجام معاينه فني رايگان را در روز قزوين و روز عيد غدير و قربان و رايگان بودن اتوبوس‌هاي درون شهري را در روز غدير را از ساير برنامه هاي روز قزوين دانست.

مسابقات چوگان در آستانه ثبت جهاني قرار دارد

محمدعلي حضرتي، مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان قزوين نيز در اين جلسه گفت: در اين هفته فرهيختگان قزوين معرفي شوند و برگزاري کنگره شهيدرجايي در اين زمينه مي‌تواند کمک موثري کند.

حضرتي افزود: برگزاري مسابقات چوگان از برنامه‌هاي خوبي است که در اين هفته اجرايي شود و اکنون مسابقات چوگان در آستانه ثبت جهاني قرار دارد.

وي برگزاري نمايشگاه منطقه‌اي صنايع دستي در مجموعه سعدالسلطنه با حضور 7 استان، برگزاري جشن قزوين در 5 نقطه شهر در محله راه ري، آخوند، راه کوشک، پنبه ريسه، ديمج و شيخ آباد، تقدير از بزرگان محله‌هاي قديمي، برگزاري غديرخواني با حضور مداحان، برگزاري ورک‌شاپ خوشنويسي و نگارگري در بناهاي تاريخي، بازديد رايگان از بناهاي تاريخي به جزء موزه خوشنويسي به صورت نيم بهاء در قالب برگزاري تورهاي قزوين‌گردي را از جمله برنامه‌هاي هفته بزرگداشت روز قزوين نام برد.

ويژه برنامه‌هاي روز قزوين هر ساله براي معرفي شهر قزوين برگزار مي‌شود

سعيد وزيري‌نژاد، مديرعامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين نيز گفت: ويژه برنامه‌هاي روز قزوين به مدت يک هفته در راستاي معرفي شهر قزوين و جذب گردشگران که موجب افزايش مشارکت آنان در توسعه شهر و معرفي شهر مي‌شود، هر ساله برگزار مي‌شود.

وي افزود: اولين برنامه هفته بزرگداشت روز قزوين پنجم شهريور در نمايشگاه بين‌المللي با عنوان جشنواره اقوام ايراني تا دهم شهريورماه به صورت مشارکتي برگزار مي‌شود.

اين مسوول بيان کرد: در نهم و دهم شهريورماه در مجموعه تاريخي فرهنگي سعدالسلطنه شب‌هاي فيروزه‌اي شبکه پنج پخش خواهد شد.

وي افزود: کنگره شهيدرجايي، کنسرت علي‌رضا قرباني، تورهاي شهر گشت، اختتاميه عکس ملي شهر قزوين، افتتاح کلبه وحشت، همايش نکوداشت ادبيات قزوين، نمايشگاه دستاوردهاي سازمان نوسازي و بهسازي شهر قزوين، همايش تجليل از معماران سنتي، و مسابقات فوتبال محلات از برنامههاي هفته بزرگداشت روز قزوين است.

وزيري‌نژاد گفت: برگزاري جشنواره بادبادک‌ها، مسابقات شطرنج پيشکسوتان، ورزش‌هاي بانوان، صعود به قله دماوند، کلنگ زني چمن مصنوعي ناحيه مينودر قزوين، مسابقات اسکيت، فضاهاي سازي شهر با نصب المان‌هاي حجيم، چراغاني، نورپردازي و نصب پرچم‌‍‌هاي روز قزوين از ديگر برنامه‌هاي هفته بزرگداشت روز قزوين است.

داريوش قاسمي، مديرعامل سازمان زيباسازي شهرداري قزوين نيز گفت: در هفته بزرگداشت روز قزوين فضاسازي تقاطع هاي خليج فارس، قدس و ميدان‌هاي جانبازان، شورا، حافظ، دفاع مقدس، 22بهمن، گل‌ها، سپاه، رزمندگان، مادر، شهيد حسن پور، عدل، دوطفلان مسلم و هما و فضاسازي بهشت صدر، فاطمه(س) و قطعه ايثارگران با مشارکت مناطق و سازمانهاي شهرداري قزوين انجام خواهد شد.

علي‌رضا منجم، رئيس اداره روابط عمومي و امور بين الملل شهرداري قزوين نيز در اين جلسه گفت: برگزاري کنسرت آقاي قرباني در 13 و14 شهريورماه، اجراي برنامه شب‌هاي فيروزه‌اي، رايگان بودن بليط موزه‌ها، ورودي دهکده طبيعت، ورودي بوستان باراجين، تخفيف در اعياد قربان و غدير در شهربازي دالفک، نظافت ويژه شهر به خصوص معابر اصلي، ساماندهي سدمعابر در بلوارها و ساير مناسب‌سازي سطح شهر از برنامه هاي هفته بزرگداشت روز قزوين است.

محمداسماعيل حافظي، مديرعامل سازمان خدمات طراحي شهرداري قزوين نيز در اين جلسه پيشنهاد داد: به مناسبت روز مردم شناسي در 13 شهريورماه بازديد از حمام قجر رايگان شود.

وي بيان کرد: براي اطلاع‌رساني گسترده از برنامه‌هاي هفته بزرگداشت روز قزوين از ظرفيت خبرگزاري هاي بين‌المللي و همچنين در برگزاري برنامه‌هاي هفته بزرگداشت روز قزوين از ظرفيت‌هاي سازمان هاي مردم نهاد نيز استفاده شود.

حافظي توجه به جايگاه زنان فرهيخته، دعوت از خوشنويسان مطرح کشور، برگزاري جشنواره در باغستان براي معرفي محصولات، برگزاري جشنواره عکس و برگزاري مسابقه ساخت ماکت اماکن تاريخي شهر قزوين را به عنوان پيشنهادت در برگزاري برنامه‌هاي هفته بزرگداشت روز قزوين ارائه کرد.

آرش رشونده آوه، مديرعامل سازمان نوسازي و بهسازي شهر قزوين نيز رونمايي از نرم‌افزار چک ليست مرمت و نگه‌داري اماکن تاريخي براي اولين بار در کشور، تقدير از استادکاران و برگزاري تورهاي گشت شهر را به عنوان پيشنهادت در برگزاري برنامه‌هاي هفته بزرگداشت روز قزوين ارائه کرد.

محمدحسن ايرانخواه مديرعامل سازمان اتوبوسراني شهرداري قزوين نيز در اين جلسه تبليغ هفته بزرگداشت روز قزوين روي بدنه اتوبوس‌ها، تردد رايگان به بوستان باراجين با اتوبوس‌هاي شهري، رايگان کردن اتوبوس‌هاي شهر در عيد غدير را به عنوان پيشنهادت در برگزاري برنامه‌هاي هفته بزرگداشت روز قزوين ارائه کرد.

جهانگيري، مديرعامل سازمان حمل و نقل و ترافيک شهرداري قزوين نيز گفت: براي بزرگداشت هفته روز قزوين تابلوهاي راهنمايي شستشو شده و خط کشي معابر در حال انجام است و در اين ايام چهار پارکينگ شهرداري در خيابان امام در هنگام برگزاري برنامه‌ها در مجموعه سعدالسلطنه خدمات رايگان ارائه مي‌شود.

پايان پيام