جمعه ۱۳۹۶/۰۶/۱۰

همتي، استاندار قزوين در همايش ملي راه شهيد رجايي:

نام و ياد شهيدرجايي براي هميشه در قلب مردم و انقلاب ثبت شده است

فريدون همتي، استاندار قزوين گفت: نام و ياد شهيد رجايي به عنوان الگوي همه دولتمردان براي هميشه در ذهن و قلب مردم و انقلاب ثبت شده است.

به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين الملل شهرداري قزوين؛ همتي در همايش راه شهيد رجايي که به مناسبت بزرگداشت روز قزوين برگزار شد، افزود: شهيد رجايي اسوه و الگوي همه مردم به خصوص دولتمردان است و نحوه مديريت، ساده زيستي و دغدغه هاي ايشان نشان از شخصيت والا، بزرگ و روحيه از خود گذشتگي در ايشان دارد.

وي با بيان اينکه هفته دولت مجالي  براي معرفي خدمات دولت به مردم است، عنوان کرد: شهيد رجايي متعلق به اين آب و خاک است و بايد مراسمي باشکوه براي تجليل از ايشان و تمامي شهداي دولت فراهم مي شد که اکنون اين مراسم براي تقدير و تبيين راه شهيدان رجايي و باهنر و تمامي شهداي گرانقدر برپا شده است.

استاندار قزوين با اشاره به اينکه شهدا از همه اقشار جامعه براي صيانت از کشور و انقلاب و پافشاري و دفاع از ارزش ها پا به عرصه نهادند، گفت: اگر انقلاب اسلامي تا امروز در ميان تمام کارشکني ها و اقدامات خصمانه پابرجاست و تمام دشمني ها بي نتيجه مانده است، به برکت خون شهداست.

همتي افزود: اين کارشکني ها موجب استحکام بيشتر ملي، انسجام، هوشياري، وحدت، همگرايي و تقويت ارتباط رهبري و مردم شده است.

وي با بيان اينکه تا زماني که دشمنان انقلاب اقدامات خصمانه خود را ادامه مي دهند، همه مردم در هر جايگاهي بايد آمادگي دفاع از کشور را داشته باشند، اظهار کرد: اين آمادگي در ميان جوانان موج مي زند و اين معنويت به لطف خداوند و در سايه رهبري امام و رهبري همچنان در دل مردم زنده مانده است.

استاندار قزوين تصريح کرد: اين استان 3 هزار شهيد در دوران انقلاب و دفاع مقدس به انقلاب تقديم کرده است که هريک ويژگي هاي شاخصي داشته اند و از ميان آنها مي توان به شهيدان رجايي، بابايي، ابوترابي و لشگري اشاره کرد.

همتي با بيان اينکه‌ اکنون شهداي مدافع حرم نيز براي دفاع از حرم اهل بيت و دفاع از مرز ها جان خود را فدا کرده اند، گفت: خانواده شهدا نيز با چنان عظمت، ايمان و صلابتي از فدا شدن عزيز خود در راه انقلاب دفاع مي کنند.

وي افزود: اين ملت با تحريم ها از پاي در نمي آيند و سختي ها و مشکلات را پشت سر نهاده اند.

استاندار قزوين با بيان اينکه دکتر صالحي، فرزند شايسته استان به عنوان وزنه اي در مذاکرات هسته اي بوده اند و جزو افتخارات کشور و استان محسوب مي شوند، عنوان کرد: با مذاکرات تيم قدرتمند مذاکره کننده دشمنان دانستند که بايد با احترام با جمهوري اسلامي برخورد کنند زيرا ايران در هر زمينه اي وارد شود با پيروزي از آن خارج مي شود و اين نيز از برکات خون شهداست.

همتي با اشاره به اينکه مردم با حضور 73درصدي در انتخابات اخير قدرت جمهوري اسلامي ايران را به رخ جهانيان کشيدند، بيان کرد: اين حضور گسترده با هدايت داهيانه و فرمايشات رهبر معظم انقلاب، تلاش دولت تدبير و اميد و حمايت مردم رقم خورد.

وي افزود: در مراسم تحليف دولت تدبير و اميد از 100 کشور حضور داشتند که اين نشان از افزايش تعامل کشورهاي جهان با جمهوري اسلامي ايران دارد.

استاندار قزوين با اشاره به منشور اخلاقي دولت نيز اشاره کرد و گفت: اين منشور اخلاقي در چندين بند تهيه شده است و اين منشور به عنوان دستورالعمل بايد توسط تمامي دولتمردان در کشور مورد توجه قرار گيرد و در چارچوب آن براي صيانت از ارزش ها، سازندگي، رفع مشکلات مردم، تکريم آنان و رعايت حقوق شهروندي تلاش شود‌.

همتي ضمن تبريک اعياد قربان و غدير و فرارسيدن روز عرفه اظهار کرد: خانواده شهيد مسعود امامي، استاندار فقيد قزوين از مديران خدوم نظام و استان نيز در اين مراسم حضور يافتند و از اين خانواده بزرگوار نيز تجليل مي شود.

بايد شيوه‌هاي مديريتي شهيد رجايي نهادينه و الگوسازي شود

محمدعلي حضرتي، مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان قزوين گفت: بايد شيوه هاي مديريتي شهيد رجايي نهادينه و الگوسازي شود.

حضرتي در همايش راه شهيد رجايي افزود: شهيدرجايي تغييرات اساسي در دولت ايجاد کردند و نحوه مديريتي ايشان بايد تبيين و تبليغ شود.

وي با اشاره به اينکه به گفته سفير ژاپن واحدي در دانشگاه توکيو به شيوه هاي مديريتي شهيد رجايي اختصاص يافته است، عنوان کرد: ساده زيستي از ديگر ويژگي هاي مثبت ايشان بود که بايد مورد توجه قرار گيرد.

مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان قزوين تصريح کرد: شهيد رجايي، معلم رياضي و شاعر بودند و با تعلق خاطر خود به شخر قزوين خدمات ارزنده اي به کشور و قزوين ارائه کردند.

حضرتي با اشاره به راه اندازي مجدد بنياد فرهنگي شهيد رجايي گفت: در سال 1377 با همت جناب آقاي نکويه زهرايي،  استاندار وقت قزوين اين بنياد راه اندازي شد و 5 کنگره در آن زمان برگزار و کتاب هايي حاصل برگزاري اين فعاليت ها منتشر شد.

وي افزود: فعاليت هاي بنياد با حمايت هاي شهيد امامي، استاندار فقيد قزوين ادامه يافت اما پس از شهادت ايشان متوقف شد و اکنون با حمايت دکتر همتي فعاليت هاي اين بنياد از سر گرفته مي شود.

شهيد رجايي، فرزند استان قزوين خدمات ارزنده اي به کشور ارائه کرده است

داود محمدي، نماينده مردم قزوين، آبيک و البرز در مجلس شوراي اسلامي گفت: شهيد رجايي، فرزند استان قزوين خدمات ارزنده اي به کشور ارائه کرده است.

محمدي در همايش راه شهيد رجايي افزود: شهيد رجايي به عنوان الگو در سطح ملي و بين المللي مطرح است و ايشان نماد صبر، شکيبايي، فداکاري، ساده زيستي و سير و سلوک عارفانه هستند.

 محمدي از ضمن تقدير از خدمات دولت تدبير و اميد گفت: راه اندازي خط راه آهن قزوين- رشت، دو خطه شدن خط راه آهن قزوين- تهران، گسترش سيستم هاي آبياري قطره اي در مزارع کشاورزي و فضاهاي درماني استان و ديگر اقدامات عمراني از جمله خدمات قابل تقدير دولت است‌.