سه‌شنبه ۱۳۹۶/۰۷/۰۴

با مشارکت سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين:

آيين رونمايي از 6 عنوان کتاب دفاع مقدس در حوزه زنان برگزار شد

با حمايت سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري و اداره کل حفظ آثار و ارزش هاي انقلاب؛آيين رونمايي از شش عنوان کتاب دفاع مقدس در حوزه زنان با حضور صفري،سرپرست شهرداري قزوين، جمعي از اعضاي شوراي شهر و مسئولان استاني در سالن فرهنگسراي بانو (س) برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين،سرهنگ پاسدار طاهرخاني،مديرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس استان قزوين در اين مراسم با اشاره به حمايت‌ها و کمک‌ها از سوي ستادهاي مردمي براي رزمندگان اسلام  افزود:در دوره هشت سال مقدس 700 کاميون در يک مرحله، کمک‌هاي مردمي جمع‌آوري و به جبهه اعزام شد که اين‌ کمک‌ها بايد امروز ثبت و ضبط شود تا به نسل‌هاي بعدي منتقل شود.

سرهنگ پاسدار مهدي طاهرخاني اظهار کرد:در سال جاري نيز برنامه ريزي شده است که 30 عنوان کتاب منتشر شود تا ظرفيت بالاي قزوين در دوران دفاع مقدس به نمايش گذاشته شود.

وي يادآور شد: کتاب اتاق ?? خاطرات خانم فلاح حسيني در خصوص خاطرات مهاجرين جنگ و کتاب به قول پروانه ها  خاطرات خانم هاي  امدادگر در دوران دفاع مقدس است که توسط خانم موسوي نوشته شده است، همچنين سال گذشته 30 کتاب در حوزه زنان، کودکان و پيشکوستان منتشر شد.

وي افزود: زنان در دفاع مقدس نقش مهمي داشتند به طوري که  وجود ?? هزار امدادگر،  ? هزار پزشک و ? هزار شهيد زن در کشور گواه اين امر است.

 

 

وي با اشاره به نقش موثر بانوان در پيروي هشت سال دفاع مقدس افزود:نقش بانوان در پشتيباني از جنگ کمتر از مردان نبود و حتي آنان در ابتداي جنگ  حضور فيزيکي داشتند و اسلحه به دست مي‌جنگيدند.

سرهنگ پاسدار طاهرخاني اظهار کرد:بانوان رزمنده و ايثارگر تا پايان هشت سال جنگ حق عليه باطل در مقابل دشمنان تا بن مسلح ايستادگي کردند و با پشتيباني مادي و معنوي موجب پيروزي رزمندگان اسلام شدند.

وي خاطرنشان کرد:جامعه زنان امروز بايد پا به پاي مردان و در پشت سر ولي فقيه به وظيفه خود عمل کنند.

مديرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس استان قزوين در ادامه از شوراي چهارم شهر و سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين که پشتيباني خوبي براي چاپ کتاب‌هاي دفاع مقدس استان داشتند،تقدير کرد.

سرهنگ پاسدار طاهرخاني همچنين از حمايت‌هاي شهرداري قزوين و شوراي پنجم شهر قزوين که اين مسير را دنبال و پيگيري مي‌کنند،قدرداني مي‌کنيم و اميدواريم راه پشتيباني از ارزش‌هاي دفاع مقدس را همچون گذشته هموار کنند تا ما بتوانيم به وظايف خود بهتر عمل کنيم.

گفتني است، در پايان آيين رونمايي از شش عنوان کتاب دفاع مقدس در حوزه زنان از عوامل و تهيه و نويسندگان مجموعه خاطرات زنان امدادگر به «قول پروانه» و مهاجرين جنگ تحميلي«اتاق شماره 24» تقدير بعمل آمد.

 

 

تصاویر مرتبط