سه‌شنبه ۱۳۹۶/۰۷/۰۴

قافله باشي، رئيس کمسيون فرهنگي شوراي شهر قزوين:

نسل اول جنگ بايد راويان رشادت‌هاي آن دوران باشند

قافله باشي، رئيس کمسيون فرهنگي،اجتماعي و هنري شوراي شهر قزوين گفت: نسل اول جنگ بايد راويان رشادت‌هاي آن دوران باشند.

به گزارش روابط عمومي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين؛مهديه قافله باشي در آيين رونمايي از شش عنوان کتاب دفاع مقدس در حوزه زنان از مجموعه خاطرات زنان امدادگر که با حضور صفري،سرپرست شهرداري قزوين، جمعي از اعضاي شوراي شهر و مسوولان استاني در سالن فرهنگسراي بانو (س) برگزار شد،افزود:ارزش هاي دوران دفاع مقدس بايد به نسل آينده منتقل شود،رزمندگان و ايثارگران هشت سال دفاع مقدس بهترين راويان اين دوره هستند و هيچ کس نمي تواند بهتر از اين عزيزان ارزش هاي دفاع مقدس و ايثارگري هاي رزمندگان را به نسل جوان منتقل کنند.

قافله باشي اظهار کرد: زنان و مادران در دوران دفاع مقدس نقش بسزايي داشتند همان‌طور که زنان در ماندگاري واقعه عاشورا در کربلا نقش مهمي را ايفا کردند.

وي افزود:من نسل دوم جنگ هستم و از آن دوران صداي آژير آمبولانس، کمک به جبهه‌ها و تشييع شهدا را خاطرم است اما نسل سوم و چهارم خاطره‌اي ندارند.

رئيس کميسيون فرهنگي،اجتماعي و هنري شوراي شهر قزوين خاطرنشان کرد: امروز نسل اول جنگ بايد روايتگر آن روزها باشند و خاطرات خود را بيان کنند.

قافله باشي تأکيد کرد:نسل جديد نياز دارد روايت رشادت‌هاي آن دوران را بشنود که تاکنون کارهاي خوبي در اين زمينه صورت گرفته است.

قافله باشي يادآور شد: شوراي شهر همچون گذشته از اين حرکت ارزشي حمايت مي‌کند.

گفتني است؛ در پايان آيين رونمايي از شش عنوان کتاب دفاع مقدس در حوزه زنان از عوامل و تهيه و نويسندگان مجموعه خاطرات زنان امدادگر به «قول پروانه» و مهاجرين جنگ تحميلي«اتاق شماره 24» تقدير بعمل آمد.

 

 

تصاویر مرتبط