چهارشنبه ۱۳۹۶/۰۷/۰۵

قافله باشي،رئيس کمسيون فرهنگي،اجتماعي و هنري شوراي شهر قزوين:

توجه به مشاركت مردم در حل معضلات شهري ضروري است

قافله باشي،رئيس کمسيون فرهنگي،اجتماعي و هنري شوراي شهر قزوين بر لزوم توجه به مشاركت مردم در رفع آسيب ها و معضلات شهري تاکيد کرد.

به گزارش روابط عمومي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين؛مهديه سادات قافله باشي در نشست هم انديشي با داوطلبان مردمي و سازمان‌هاي غير دولتي با موضوع  «مشارکت در نذر فرهنگي و فرهنگسازي و پاکسازي شهر در در ايام عزاداري تاسوعا و عاشوراي حسيني» که توسط سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين با حضور تشکل‌هاي زيست محيطي در سالن اجتماعات قائم (عج) شهرداري قزوين برگزار شد،افزود: کار داوطلبانه، سلامت و پويايي جامعه را به ارمغان مي آورد و اقدامي بسيار ارزشمند است.

وي با بيان اين مطلب که سمن‌ها بستر مناسبي براي جلب مشارکت اجتماعي شهروندان هستند،گفت:شورا شهر نيز از فعاليت داوطلبانه سمن ها در حوزه مديريت شهري براي رفع آسيب ها و معضلات شهري حمايت مي کند.

قافله باشي خاطرنشان کرد: اقدام ارزشمند پيام آوران پاکي به نوعي امر به معروف است که داراي اجر و پاداش فراواني در محضر خداوند است.

اکبري،رئيس اتاق فکر خانه مشارکت مردم در سلامت نيز گفت:خانه مشارکت مردم در سلامت استان قزوين براي اولين بار در شهر قزوين راه اندازي شد و اخيرا نيز در استان کرمان افتتاح شده است و در هفته آينده نيز خانه مشارکت مردم در سلامت استان قزوين در بوشهر با حضور رئيس خانه مشارکت مردم در سلامت راه اندازي مي گردد.

احمد اکبري هدف از راه اندازي اين خانه مشارکت مردم در سلامت را  فراهم کردن زمينه حضور و مشارکت مردم در حوزه سلامت ذکر کرد و گفت: بايد با تلاش و همکاري زمينه حضور و فعاليت مردم در اين امر مهم را فراهم کنيم.

وي با اشاره به آسيب هاي عزاداري امام حسين (ع) اظهار کرد:متاسفانه مردم به برخي اصل هاي عزاداري دقت نظر ندارند و فقط شرکت در مراسم هاي عزاداري را کار ثواب و خوبي مي دانند و از رعايت حقوق شهروندي غافل هستند در حالي که اين مهم حق الناس است.

اکبري اضافه کرد:از 2 سال قبل خانه مشارکت مردم در سلامت همگام با سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين و تشکل هاي مردم نهاد در قالب کمپين پيام آوران پاکي اقدام به پاکسازي شهري در تاسوعا و عاشورا حسيني مي کنند.

وي خاطرنشان کرد:اين جلسه هم انديشي نيز به منظور انسجام و برگزاري هر بهتر برنامه پاکسازي تشکيل شده است تا بتوانيم پيام جلب مشارکت مردمي را به شهروندان و ساير تشکل هاي مردمي انتقال دهيم .

اکبري اضافه کرد:پنج پايگاه در نقاط پرتردد مسير دسته جات عزاداري در تاسوعا و عاشورا مستقر خواهند شد و تمامي زباله هاي جمع آوري شده در در پايگاه ها جمع خواهند شد.

وي افزود:همچنين هماهنگي شده است تا از ظرفت شهروندان علاقمند به شرکت در طرح پيام آورانه پاکي همان جا بالقوه استفاده کنيم و پس از ثبت نام به آنان کاور،کيسه زباله و دستکش جهت جمع آوري زباله تحويل خواهد شد تا بتوانيم يک موج فرهنگي در  شهر راه اندازي کنيم.

پايان پيام