چهارشنبه ۱۳۹۶/۰۷/۰۵

با حضور با داوطلبان مردمي و سازمان هاي غيردولتي؛

نشست هم انديشي «مشارکت در فرهنگسازي پاکسازي شهر در محرم» برگزار شد

نشست هم انديشي با سازمان هاي غير دولتي با موضوع «فرهنگسازي و پاکسازي شهر در در ايام عزاداري تاسوعا و عاشوراي حسيني» توسط سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين با حضور تشکل هاي زيست محيطي در سالن اجتماعات قائم (عج) شهرداري قزوين برگزار شد.

شهرداري قزوين از طرح هاي اثربخش زيست محيطي حمايت مي کند

به گزارش روابط عمومي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين؛وزيري نژاد،رئيس سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين از داوطلبان مردمي و تشکل هاي زيست محيطي براي مشارکت در پاکسازي شهر در روز قزوين تقدير کرد و گفت:ترويج فرهنگ عدم ريختن زباله نيازمند برنامه فرهنگي بلندمدت است که مستلزم فرهنگسازي در طول سال به صورت مستمر مي باشد.

سعيد وزيري نژاد افزود:شهرداري قزوين از طرح هاي اثربخش زيست محيطي در حوزه مديريت شهري حمايت مي کند.

سعيد وزيري نژاد با تسليت به مناسبت ايام ماه محرم افزود:رعايت نظافت شهري دغدغه مشترک مجموعه مديريت شهري و تشکل هاي زيست محيطي است.

معضل ريختن زباله در  شهر مختص شهر يا روستا نيست،حتي در يک روستاي کوچک پس از برگزاري مراسم عزاداري شاهد تبديل شدن آن روستا به يک زباله داني هستيم که اين در شان يک فرد شيعه با سبقه فرهنگي و ديني نيست.

وي به تشريح اقدامات فرهنگي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري در ماه محرم و ستاد ساماندهي تسهيلات محرم پرداخت و ظهار کرد:در اين ستاد سازمان پسماند نسبت به توزيع پلاستيک جمع آوري ظروف يکبار مصرف و سطل گذاري در مسيرهاي پرتردد عزاداري و جنب ايستگاههاي صلواتي اقدام خواهد کرد.

وزيري نژاد افزود:همچنين تدابير ويژه اي از سوي سازمان پسماند در مسير هاي عزاداري شهدا،منتظري،سلامگاه،طالقاني،محدوده منتهي به امامزاده حسين (ع)،امامزاده سلطان محمد (ع) و آمنه خاتون جهت رعايت نظافت شهري صورت گرفته است.

رئيس سازمان فرهنگي،اجتماعي و ورزشي شهرداري قزوين گفت:انجام تبليغات محيطي و فضاسازي شهر متناسب با ايام محرم با محوريت رعايت نظافت شهري بر روي بيلبردها، تيربردها و عرشه هاي پل از جمله اقدامات سازمان در ايام محرم مي باشد.

وزيري نژاد از انتشار استفتائات مراجع پيرامون عزاداري صحيح امام حسين (ع) و رعايت حقوق شهروندي در فضاي مجازي و نشريه پيام شهر و استفاده از ظرفيت راديو شهر جهت حضور کارشناسان مذهبي براي تبيين دغدغه هاي مجموعه  مديريت شهري و دعوت مردم به مشارکت در رعايت نظافت شهري را از ديگر برنامه هاي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين در حوزه تبليغات و اطلاع رساني در ايام محرم عنوان کرد.

رئيس ستاد ساماندهي تسهيلات محرم خاطرنشان کرد: همچنين به مسئولان ايستگاه هاي صلواتي و هيات مذهبي توصيه شده است تا به جاي ظروف يکبار مصرف شيشه اي از ظروف کاغذي  استفاده کنند و در اين زمينه سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري آماده کمک و در اختيار قرار دادن ليوان يکبار مصرف کاغذي به آنان مي باشد.

وي در ادامه از پخش فيلم «معضلات شهري» محرم امسال در صدا و سيماي قزوين خبر داد و گفت:اين فيلم توسط سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين به منظور فرهنگسازي با موضوع عدم توليد زباله و اصلاح عادات و رفتار هاي نادرست اجتماعي برخي از شهروندان در ايام محرم تهيه شده است.

مديرعامل سازمان فرهنگي،اجتماعي و ورزشي شهرداري قزوين از ديگر برنامه سازمان جهت فرهنگسازي در زمينه رعايت نظافت شهري به ويژه در ايام تاسوعا و عاشورا حسيني را برپايي نمايشگاه عکس «نگاه پنهان دوربين به معضلات تنظيف شهري در محرم» در پنج مدرسه و پنج مسجد در سطح شهر خبر داد.

وزيري نژاد افزود:در اين نمايشگاه عکس هايي در خصوص رها کردن ظروف يکبار مصرف شيشه اي در سطح شهر يا جوب آب،شکسته شاخه هاي درخت، ايجاد مزاحمت در رفت و آمد مردم و ... در معرض ديد مخاطبان قرار گرفته است.

گفتني است؛ در اين جلسه مديران تشکل هاي مردم‌ نهاد و  سمن هاي زيست محيطي نظرات و پيشنهادات خود را مطرح کردند.

پايان پيام