پنجشنبه ۱۳۹۶/۰۷/۰۶

وزيري نژاد،مديرعامل سازمان فرهنگي،اجتماعي و ورزشي شهرداري قزوين:

مديريت شهري قزوين اقدامات شاخصي براي ترويج فرهنگ ايثار و شهادت انجام داده است

سعيد وزيري نژاد، مديرعامل سازمان فرهنگي،اجتماعي و ورزشي شهرداري قزوين گفت: اقدامات شاخصي توسط شهرداري قزوين براي حفظ هويت انقلابي و ترويج فرهنگ ايثار و شهادت در شهر قزوين انجام شده است.

به گزارش روابط عمومي سازمان فرهنگي،اجتماعي و ورزشي شهرداري قزوين در آيين تجليل از کارکنان ايثارگر شهرداري قزوين که با حضور صفري،سرپرست شهرداري قزوين، جانبازان و ايثارگران شهرداري و جمعي از فرماندهان سپاه در سالن اجتماعات بانو حضرت زهرا (س) اين سازمان برگزار شد، به تشريح اقدامات شهرداري قزوين در حوزه دفاع مقدس پرداخت و افزود: انجام نقاشي ديواري از شهداي شاخص قزوين و  شهداي مدافع حرم از جمله فعاليت شهرداري قزوين در حوزه ترويج فرهنگ ايثار و شهادت است.

وزيري نژاد با اشاره به نامگذاري کوچه‌هاي  شهر به نام شهدا يادآور شد: يکي از اقدامات شهرداري قزوين نصب تابلوهاي فلزي به ابعاد ?? در ?? به نام شهيدي که کوچه به نام آن شهيد نامگذاري شده و در اين تابلو نام شهيد، عکس شهيد، تاريخ ومحل شهادت وجمله‌اي کوتاه ازآن شهيد بزرگوار وجود داردکه اين اقدامات از خانواده‌هاي داراي ? فرزند شهيد شهر شروع شده است و ادامه مي يابد.

رئيس سازمان فرهنگي، اجتماعي و ورزشي گفت: احداث المان‌ها براي يادبود خاطرات شهدا و رزمندگان،نامگذاري معابر فرعي و اصلي به نام شهدا، نقاشي ديواري از شهداي شاخص و شهداي مدافع حرم و نصب تصاوير شهدا در سردرب کوچه ها از جمله اقدامات مديريت شهري قزوين در زمينه دفاع مقدس است.

وي از ديگر اقدامات شهرداري قزوين در حوزه دفاع مقدس را طراحي و نصب المان با هدف کراميداشت رزمندگان دفاع مقدس در سطح شهر ذکر کرد و گفت:مشارکت در چاپ و نشر کتاب دفاع مقدس نظير کتاب هاي سه جلدي فار  که در اين کتاب خاطرات هزار شهيد جمع آوري شده است.

تبديل خانه هاي شهيد بابايي و آيت الله ابوترابي به موزه

وي تبديل خانه هاي شهيد بابايي و آيت الله ابوترابي به موزه از ديگر اقدامات شهرداري قزوين در حوزه دفاع مقدس است که کار تجهيز اين موزه ها در سال جاري در دست اقدام است.

وزيري نژاد احداث زائرسرا در خرمشهر با مشارکت سپاه صاحب الامر و استانداري قزوين با اعتباري بالغ بر 500 ميليون تومان، مشارکت در برگزاري اردوهاي راهيان نور،برگزاري اولين يادواره شهداي مدافع حرم کشور در قزوين و حمايت از برگزاري يادواره هاي شهدا و ... را از ديگر اقدامات مديريت شهري قزوين در حوزه دفاع مقدس عنوان کرد.

وي در ادامه خدمت خالصانه به مردم را نوعي جهاد ذکر کرد و گفت:امنيت امروز کشور را مديون ايثارگري رزمندگان و جانثاري شهدا هستيم،هر چقدر در حوزه گراميداشت ياد و خاطره آنها کار شود، باز کم است.

در پايان مراسم از ايثارگران، جانبازان و فرزندان شهداي شهرداري قزوين تقدير شد.

پايان پيام

 

 

تصاویر مرتبط