دوشنبه ۱۳۹۶/۰۷/۱۷

وزيري نژاد، رئيس سازمان فرهنگي، اجتماعي و ورزشي شهرداري قزوين:

مراکز فرهنگي پتانسيل خوبي براي توليد محصولات دارند

سعيد وزيري نژاد، رئيس سازمان فرهنگي،اجتماعي و ورزشي شهرداري قزوين گفت: مراکز فرهنگي پتانسيل خوبي براي توليد محصولات فرهنگي و جذب سرمايه دارند.

به گزارش روابط عمومي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين؛سعيد وزيري نژاد در مراسم تجليل از فعالان مراکز که در سالن جلسات اين سازمان برگزار شد، افزود: يکي از بهترين روش‌هاي تحقق فرمايشات مقام معظم رهبري در حوزه فرهنگ، پرداختن به موضوع کارآفريني فرهنگي و ايجاد کسب و کار فرهنگي است.

وي افزود: لذا مراکز فرهنگي بايد در جهت جذب سرمايه و افزايش توليدات فرهنگي برنامه ريزي کنند، اگر در اين حوزه ها رونق ايجاد شود به طور قطع در راستاي رهنمودهاي مقام معظم رهبري حرکت کرده ايم.

وزيري نژاد خاطرنشان کرد: مراکز فرهنگي سازمان بايد تلاش کنند تا روز به روز بهره وري خود را ارتقاء دهند تا محتواي کمي و کيفي بهتري در اختيار شهروندان قرار گيرد.

اين مسوول از مراکز فرهنگي سازمان خواست تا افراد تحصيلکرده را جذب و از ايده ها و پيشنهادات سازنده آنان در جهت اجراي برنامه هاي فرهنگي موثر بهره برداري کنند.

به گفته وي برنامه هاي فرهنگي و مناسبيت بايد در مراکز برنامه ريزي و اجرا گردد و سازمان فرهنگي، اجتماعي و ورزشي به برنامه هاي کلان فرهنگي بپردازد.

استفاده از ظرفيت فضاي مجازي در اطلاع رساني برنامه هاي مراکز سازمان

رئيس سازمان فرهنگي، اجتماعي و ورزشي شهرداري قزوين با اشاره به اهميت حوزه فرهنگ و استفاده از ظرفيت فضاي مجازي جهت مقابله با هجمه هاي فرهنگي دشمنان گفت: بنابراين مراکز فرهنگي سازمان بايد به توسعه برنامه‌هاي فرهنگي و معرفي برنامه و فعاليت هايشان در فضاي مجازي توجه ويژه‌اي داشته باشند.

وزيري نژاد ادامه داد: امروز يکي از چابک‌ ترين مجموعه شهرداري قزوين، سازمان فرهنگي و ورزشي است و در طول اين سال‌ها با برون سپاري کارهاي خود براي ??? نفر شغل دائم و موقت در مراکز آموزشي و فرهنگي سازمان ايجاد کرده است.

وي در ادامه افزود:فعاليت هاي مراکز بايد با توجه به حضور مادران و بعنوان پايه هاي اصلي خانواده بر اساس اين طيف برنامه ريزي و آموزش داده شود. چون مادران به عنوان انتقال دهنده اصلي مفاهيم آموزشي در خانواده مي توانند مطالب فراگيري شده را به خانواده انتقال دهند.

اين مسئول در بخش ديگري از سخنان خود خواستار برگزاري دوره هاي آموزشي براي پيمانکاران مراکز فرهنگي سازمان فرهنگي، اجتماعي و ورزشي شهرداري شد تا آنان تبديل به فعالان فرهنگي شوند.

وي خاطرنشان کرد:با توجه به درخواست مشارکت مردم در عرصه فعاليت هاي فرهنگي سازمان بايد از آنها حمايت کرده و بسترهاي لازم را جهت انجام و فعاليت اين عزيزان را فراهم  آورد.

اکبري، مدير مراکز آموزشي سازمان فرهنگي، اجتماعي و ورزشي شهرداري قزوين نيز گفت:اين مراسم به منظور تقدير و تشکر از پيمانکاران فرهنگي مراکز آموزشي سازمان، مراکز مشارکتي و فروش کتاب برگزار شده است.

ابوالفضل اکبري افزود:در کنار اين مراسم ارزيابي از فعاليت اين مراکز در يک سال گذشته بر اساس آيتم هاي مختلف صورت گرفته است تا بتوانيم بهره برداري از ظرفيت اين مراکز در طول سال داشته باشيم.