پنجشنبه ۱۳۹۶/۰۷/۲۷

به همت سازمان فرهنگي،اجتماعي و ورزشي شهرداري قزوين:

جشنواره غذاي سالم در فرهنگسرا شهيد رجايي برگزار شد

به همت سازمان فرهنگي،اجتماعي و ورزشي شهرداري قزوين؛جشنواره غذاي سالم با حضور بانوان قزويني در فرهنگسرا شهيد رجايي برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي سازمان فرهنگي،اجتماعي و ورزشي شهرداري قزوين؛جانزاده،کارشناس تغذيه در اين جشنواره گفت:شکل گيري عادات و رفتار تغذيه اي صحيح در دوران کودکي يکي از عوامل موثر در پيشگيري و کاهش خطر ابتلا به برخي از بيماري هاي غير واگير در بزرگسالي مانند اضافه وزن، چاقي، بيماري هاي قلبي –عروقي، ديابت، فشار خون بالا و اختلال در چربي هاي خون به شمار مي رود.

جانزاده افزود:رفتارهاي غذايي نامناسب مانند عادت مصرف به غذاهاي آماده و رستوراني، تنقلات کم ارزش مثل چيپس و پفک، فست فودها از جمله سوسيس، کالباس، پيتزا، همبرگر و ساير انواع ساندويچ ها، غذاهاي پر چرب و غذاهاي شور از عوامل موثر در ايجاد اضافه وزن و چاقي در کودکي است.

وي اظهار کرد:کودکان بايد مواد معدني و ويتامين هاي مورد نيازشان را با تغذيه از مواد طبيعي مانند شير و ديگر لبنيات، ميوه و سبزيجات تازه، مواد پروتئيني مانند مرغ، ماهي، گوشت و تخم مرغ، نان و غلات به دست بياورند.

جانزاده افزود:مصرف طولاني مدت غذاهايي که پروتئين آنها کيفيت پاييني داشته و در نتيجه تمام اسيدهاي آمينه ضروري را به حد کافي براي بدن کودک تامين نکند، به کندي يا توقف رشد کودک مي انجامد.

وي اضافه کرد:همچنين مصرف غذاهاي پرچرب نيز موجب مي شود پروتئين ها در حد نياز به بدن کودکان نرسد و همين براي رشد کودکان مشکل ساز خواهد بود.

اين کارشناس تغذيه خاطرنشان کرد: غذاهايي خوش‌طعم و دلخواه کودک خود را تهيه کنيد اما توجه داشته باشيد که اين غذا تمام گروه‌هاي غذايي را شامل شود.

جانزاده افزود:ميان‌وعده‌ها را بايد در زماني به کودک بدهيد که اشتهاي او را براي غذاي اصلي کور نکند.

گفتني است،در اين جشنواره مطالب مفيدي در زمينه نقش تغذيه در اختلالات رشدي کودکان به مادران ارائه داده شد و به نفرات برتر هدايايي به رسم يادبود اهدا شد.

تصاویر مرتبط