جمعه ۱۳۹۶/۰۸/۰۵

به همت سازمان فرهنگي،اجتماعي و ورزشي شهرداري قزوين:

مسابقه تورنمنت رياضي شهرها در سازمان فرهنگي و ورزشي شهرداري برگزار شد

مرحله دوم مسابقه تورنمنت رياضي شهرها در سازمان فرهنگي و ورزشي شهرداري قزوين برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي سازمان فرهنگي،اجتماعي و ورزشي شهرداري قزوين؛ گمرکچي مسوول خانه رياضيات قزوين گفت: مرحله اول مسابقه تورنمنت رياضي شهرها با حضور 144 نفر از دانش آموزان قزويني و مرحله دوم اين مسابقه با شرکت 12 نفر از برگزيده هاي دوره اول به مدت پنج ساعت برگزار شد.

گمرکچي افزود: مرحله دوم مسابقه تورنمنت رياضي شهرها براي دانش آموزان پايه هفتم،هشتم و نهم به صورت گروهي برگزار شد که هر گروه شامل سه نفر بود.

وي اظهار کرد: برگزيدگان مرحله دوم مسابقه تورنمنت رياضي شهرها به خارج از کشور اعزام مي شوند.

گمرکچي خاطرنشان کرد:در سال 1980 سه شهر (مسکو،کي يف و ريگا) مسابقه اي بين دانش آموزان دبيرستاني ترتيب دادند که بعدها تورنمنت شهرها ناميده شد و اکنون هزاران دانش آموزان از ده‌ها شهر و از چندين کشور در اين تورنمنت شرکت مي کنند.

وي گفت: مسابقه رياضي بين المللي تورنمنت شهرها، مسابقه حل مساله رياضي است که تمام شهرهاي جهان مي توانند در آن شرکت کنند و دفتر اصلي آن در مسکو قرار دارد. قزوين اکنون به مدت 2 سال است که در اين آزمون شرکت مي کند.

وي با قدرداني از همکاري سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين که در برگزاري اين مسابقات، خانه رياضيات قزوين را ياري کردند، از تلاش‌هاي دانش آموزان بر حمايت و همکاري بيشتر اولياي دانش آموزان و مدارس از اين دانش آموزان تاکيد کرد.

گمرکچي تصريح کرد: اولياي دانش آموزان بايد به معلمان اعتماد بيشتري داشته باشند و با علمي کردن محيط خانواده، در شکوفايي استعدادهاي فرزندان خود تلاش کنند.

ثبت نام 646 نفر در کلاس هاي ترم تابستان خانه رياضيات

مسوول خانه رياضيات قزوين در ادامه به تشريح عملکرد 6ماه اين خانه پرداخت و گفت: 646 نفر در 6 ماهه اول سال جاري در کلاس هاي خانه رياضيات ثبت نام کرده اند.

گمرکچي افزود:شرکت در جلسات معلمان رياضي استان قزوين،همايش دبيران رياضي «کاربردهاي رياضي در ساير علوم»،همکاري در برگزاري همايش «احتمال و فرآيندهاي تصادفي در دانشگاه بين المللي امام خميني (ره) که با مشارکت شهرداري و شوراي شهر قزوين برگزار شد»،برگزاري رايگان کلاس هاي جانبي در بوستان و خانه رياضيات براي اولياي دانش آموزان براي آشنايي با روش تدريس کتاب هاي جديد به منظور کمک به فرزندانشان و ... از ديگر اقدامات خانه رياضيات در 6 ماهه اول سال جاري است.