جمعه ۱۳۹۶/۰۸/۰۵

وزيري نژاد،مديرعامل سازمان فرهنگي،اجتماعي و ورزشي شهرداري قزوين:

بازديد گردشگران از موزه قجر قزوين 19 درصد رشد يافت

وزيري نژاد،مديرعامل سازمان فرهنگي،اجتماعي و ورزشي شهرداري قزوين گفت: 55 هزار و 918 گردشگر داخلي و خارجي در 6 ماهه اول سال جاري از موزه قجر بازديد کردند که نسبت به سال گذشته 19 درصد رشد داشته است.

به گزارش روابط عمومي سازمان فرهنگي،اجتماعي و ورزشي شهرداري قزوين؛سعيد وزيري نژاد از رشد 146 درصدي بازديد گردشگران خارجي از موزه مردم شناسي قجر خبر داد و افزود: در 6 ماهه اول سال جاري 358 گردشگر خارجي از کشورهايي نظير آلمان،فرانسه،چين،سوئيس،هلند،اسپانيا،لهستان،چک،مالزي،يونان،ايتاليا،آرژنتين،روسيه،پرتقال،اتريش و... از موزه مردم شناسي قجر قزوين بازديد کردند که بيشترين گردشگر از اروپا بوده است.

وي با اشاره به افتتاح بخش فروش اينترنتي موزه مردم شناسي قجر،افزود: گردشگران از هر نقطه از کشور مي توانند با مراجعه به سايت https://qajarmuseum.com بليط بازديد موزه مردم شناسي قجر را با ?? درصد تخفيف به صورت آنلاين تهيه کنند.

وزيري‌نژاد افزود: چهار راهنما و يک مترجم از ساعت 8 صبح تا 10 شب در موزه مردم شناسي قجر مستقر هستند و اين موزه را به گردشگران داخلي و خارجي معرفي مي کنند.

وي گفت: موزه مردم شناسي حمام قجر اولين مکاني است که گردشگران در شهر قزوين به آن مراجعه مي کنند و از اين مکان تاريخي به ساير اماکن تاريخي شهر قزوين هدايت مي شوند.

گفتني است،موزه مردم شناسي قجر قزوين از سه بخش تالار اقوام، مشاغل و آئين ها تشکيل شده است که در قسمت سربينه زندگي اقوام ساکن قزوين مانند تات، مراغي، کرد، لر و ترک به معرض نمايش گذاشته و در تالار مياندر، آيين هاي سيزده بدر، پنجاه بدر و مراسم سوگواري امام حسين (ع) و در قسمت آخر نيز 6 شغل حجامت، مکتبخانه داري، بارفروشي، آهنگري، تعزيه خواني، دعانويسي و حلاجي در معرض ديد بازديدکنندگان قرار گرفته است.

 

 

تصاویر مرتبط