سه‌شنبه ۱۳۹۶/۰۸/۰۹

وزيري نژاد، رئيس سازمان فرهنگي،اجتماعي و ورزشي شهرداري قزوين:

شهرداري قزوين 400 برنامه ورزشي در هشت سال اخير برگزار کرده است

سعيد وزيري نژاد، رئيس سازمان فرهنگي، اجتماعي و ورزشي شهرداري قزوين گفت: در هشت سال اخير 400 برنامه ورزشي با اعتباري بالغ بر دو ميليارد تومان توسط شهرداري در شهر قزوين انجام شده است.

به گزارش روابط عمومي سازمان فرهنگي،اجتماعي و ورزشي شهرداري قزوين؛سعيد وزيري نژاد در آئين تجليل از ورزشکاران و تيم هاي شرکت کننده در مسابقات ورزشي جام رمضان و نکوداشت هفته قزوين که با حضور صفري،سرپرست شهرداري و جمعي از اعضاي شوراي شهر در سالن اجتماعات بانو حضرت زهرا (س) برگزار شد،افزود: برگزاري مسابقات مختلف ورزشي نظير فوتبال، فوتسال، شطرنج، کوهنوردي،دوچرخه‌سواري،  اسکيت، بادبادک‌ها، همايش بزرگ پياده روي و ... از جمله برنامه هاي ورزشي است که توسط شهرداري در شهر انجام شده است.

31 فضاي ورزشي روباز و مسقف توسط شهرداري قزوين مديريت مي شود

وزيري نژاد اظهار کرد:در گذشته شهر قزوين فقط دو مرکز  ورزشي در وجود داشت که اکنون اين رقم به 33 مرکز ورزشي روباز و مسقف افزايش يافته است.

نصب 800 ست ورزشي در 63 نقطه سطح شهر قزوين

اين مسئول خاطرنشان کرد: در سال 88 هيچ ست ورزشي در شهر قزوين وجود نداشت ولي اکنون 800 ست ورزشي در 63 نقطه شهر قزوين نصب شده است.

وي بيان کرد: هم اکنون در 15 بوستان شهر قزوين ايستگاه صبحگاهي با حضور مربيان ورزشي جهت افزايش سطح سلامت عمومي شهروندان راه اندازي شده است که در سال 88 فقط در دو بوستان ايستگاه صبحگاهي برپا بود.

وزيري نژاد افزود: سالن ورزشي کوثر، مجموعه‌هاي ورزشي بوستان بانوان (زمين تنيس، واليبال، بسکتبال، دوچرخه‌سواري، رينگ پياده روي، سه ست ورزشي و ...)، مجموعه ورزشي چوبيندر، سالن ورزشي هشت بهشت، مسير دوچرخه به طول 30 کيلومتر در شهر، مرکز ژيميناستيک آپاژيم، جاده سلامت باراجين از جمله مجموعه هاي ورزشي تحت مديريت شهرداري قزوين هستند.

وي  احداث بوستان بانوان در مينودر و جنوب شهر قزوين از ديگر اقدامات شهرداري در حوزه ارتقاي سطح سلامت عمومي شهروندان به ويژه بانوان است که فضاهاي اجتماعي، زمين بازي کودکان، پيست دوچرخه سواري، آمفي تئاتر روباز، اماکن ورزشي و  فضاهاي مکمل در اين بوستان پيش بيني شده است.

اين مسئول از ديگر اقدامات سازمان فرهنگي،اجتماعي و ورزشي شهرداري قزوين را احداث مجموعه فرهنگي ورزشي شقايق در زميني به متراژ 18 هزار متر مربع ذکر کرد و افزود:در اين مجموعه زمين چمن مصنوعي،پييست دوچرخه سواري،زمين چمن طبيعي، زمين اسکيت، زمين تنيس خاکي، زمين بسکتبال،زمين واليبال، سالن ايکس باکس باکس، زمين دوچرخه تريال و پيست دوميداني در اين  مجموعه ورزشي احداث شده است که همه اين زمين ها به طور استاندارد ساخته شده که به طور تفکيک شده محصور شده اند.

رئيس سازمان فرهنگي،اجتماعي و ورزشي اجتماعي شهرداري قزوين،احداث سوله هاي فرهنگي ورزشي صالحين را از ديگر اقدامات سازمان فرهنگي،اجتماعي و ورزشي شهرداري قزوين مي باشد که اين سوله ها ورزشي با مشارکت شهرداري و سپاه ساخته شده و يا در حال احداث هستند.

احياي بازي هاي بومي محلي شهر قزوين

وي از ديگر اقدامات سازمان فرهنگي،اجتماعي و ورزشي شهرداري را احياي بازي هاي بومي محلي شهر قزوين ذکر کرد و گفت: با توجه و پيروي از بيانات مقام معظم رهبري که بر گسترش بازي‌هاي بومي و محلي تأکيد دارند، همواره در جشنواره بازي و اسباب بازي به امر معرفي و احياي بازي‌هاي بومي به صورت جدي پرداخته شده است و چاپ دو جلد کتاب با عناوين «معرفي بازي‌هاي بومي و محلي ايران» و «معرفي بازي‌هاي بومي و محلي قزوين» با تيراژ 50 هزار نسخه حاصل برگزاري جشنواره‌هاي گذشته بوده است که مورد تقدير يونسکو قرار گرفت.

اين مسئول برگزاري دو جشنواره بازي‌هاي بومي و محلي با هدف و رويکرد تقويت محلات، افزايش نشاط شهروندان و احياي بازي‌هاي قديمي در قزوين و تشکيل سمن فجرآفرينان با سرپرستي دين‌الله کريمي و حضور در شبکه ملي جهت معرفي بازي هاي بومي محلي قزوين را از ديگر اقدامات سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين در زمينه احياي بازي‌هاي بومي و محلي برشمرد.

وزيري نژاد در ادامه به تشريح اقدامات انجام شده در حوزه ورزش کارمندان شهرداري پرداخت و گفت: شهرداري قزوين توجه ويژه اي کارمندان دارد و فضاهاي ورزشي مختلفي از قبيل؛استخر،سالن ورزشي و... را در اختيارکارکنان خود قرار مي دهد و مسابقات مختلفي براي ورزشکاران مجموعه شهرداري در نظرمي گيرد؛ لازم به ذکر است که ورزشکاران شاغل در شهرداري قزوين توانسته اند در مسابقات مختلف کشوري مدال‌هاي رنگارنگي کسب کنند.

شرکت هزار و 500 نفر در 13 مسابقه ورزشي شهرداري

رئيس سازمان فرهنگي،اجتماعي و ورزشي شهرداري قزوين اضافه کرد: امسال 13 مسابقه ورزشي در سه رشته فوتسال، واليبال، دارت و تيراندازي  با عنوان جام رمضان ويژه کارکنان شهرداري قزوين و مسابقات طناب کشي، چوگان، فوتبال محلات، شطرنج، هندبال و ... در هفته نکوداشت با حضور شهروندان برگزار شد که امروز از 200 نفر برگزيده تقدير مي شود.

گفتني است،در پايان از افراد برگزيده تقدير شد و از 30سال زحمت و تلاش سيد علي فخار مدير ورزش سازمان فرهنگي،اجتماعي و ورزشي شهرداري قزوين تجليل شد.

 

 

 

تصاویر مرتبط