پنجشنبه ۱۳۹۶/۰۸/۱۱

از سوي سازمان فرهنگي،اجتماعي و ورزشي شهرداري قزوين:

کارگاه آموزشي «کالاي استاندارد ايراني» در فرهنگسرا شهيد رجايي برگزار شد

کارگاه آموزشي«کالاي استاندارد ايراني» از سوي سازمان فرهنگي، اجتماعي و ورزشي شهرداري قزوين در فرهنگسرا شهيد رجايي برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي سازمان فرهنگي، اجتماعي و ورزشي شهرداري قزوين؛ کامران صالحي، کارشناس امور استاندارد در اين کارگاه آموزشي گفت: هر كاري كه طبق اصول منظم و مرتب انجام شده باشد، طبق استاندارد است.

صالحي افزود: مثلا وقتي يک وسيله اي را مي خريد و علامت استاندارد دارد يعني اين که اين وسيله آزمايش شده است و چيز خطرناک يا خرابي در آن وجود ندارد و شما مي توانيد با خيال راحت از آن استفاده کنيد.

وي اظهار کرد: علامت  استاندارد  يک نشان  ملي است که که دارنده آن تلاش مي کند تا کيفيت کالا يا خدمات خود را بهتر کند.

صالحي بيان کرد: اگر شرکتي جهت بهتر کردن کيفيت محصولاتش قدمي برندارد، اين پروانه را از آن شرکت پس مي گيرند و تا زماني که نتواند توليد خود را استاندارد کند، کارشناسان  استاندارد به او اجازه پخش محصول در بازار نمي دهند.

وي افزود: استاندارد باعث مي شود که ما با خيال راحت، کالاي مورد نياز خود را بخريم و بدانيم که خطري ما را تهديد نمي کند، اگر استاندارد نباشد، زندگي بسيار پر خطر و  حادثه آفرين خواهد شد.

وي در پايان  به ارائه توضيحاتي در خصوص «خوراکي هاي سالم و غيرسالم»، «سازمان بين المللي استاندارد» و «جمع آوري علامت استاندارد از بسته هاي خوراکي ها در منزل» پرداخت.

وي اظهار کرد:با توجه به تأکيد مقام معظم رهبري درباره تحقق اقتصاد مقاومتي، برنامه سازمان ملي استاندارد، ترويج استاندارد در همه محصولات داخلي شامل کالا و خدمات تحت پوشش استاندارد است.

صالحي گفت: بي‌ترديد خريد کالاهاي استاندارد داخلي به رونق توليد و اشتغال منجر مي‌شود، مردم نبايد فکر کنند کالاهايي که برند هستند الزاما از کيفيت بهتري برخوردارند، درحالي که بسياري از کالاهاي ايراني بسيار ارزشمندتر هستند.

وي در پايان به ارائه توضيحاتي در خصوص «خوراکي هاي سالم و غيرسالم»، «سازمان بين المللي استاندارد» و «جمع آوري علامت استاندارد از بسته هاي خوراکي ها در منزل» پرداخت.

پايان پيام 

 

تصاویر مرتبط