جمعه ۱۳۹۶/۰۸/۲۶

با مشارکت سازمان فرهنگي،اجتماعي و ورزشي شهرداري قزوين:

همايش "اهميت سلامت روان" ويژه داوطلبان سلامت قزوين برگزار شد

همايش «اهميت سلامت روان» با موضوع راهکارهاي پيشگيري از اختلالات اضطرابي و درمان وسواس ويژه داوطلبان سلامت با مشارکت مرکز بهداشت شهيد بلنديان و سازمان فرهنگي،اجتماعي و ورزشي شهرداري قزوين در سالن اجتماعات فرهنگسرا بانو حضرت زهرا (س) اين سازمان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي سازمان فرهنگي،اجتماعي و ورزشي شهرداري قزوين؛قافله باشي،مدرس و عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشکي قزوين در اين همايش گفت: شايع ترين مشکلات رواني در جهان اختلالات اضطرابي است.

حسين قافله باشي افزود:همه ما گاهي اوقات در زندگي نگران مي شويم، اما زماني که اضطراب دائمي شود تأثير منفي بر روي زندگي مان خواهد گذاشت.

قافله باشي افزود:البته اگر از آن دسته افرادي هم هستيد که هرگز نگران نمي شويد،بايد بگوييم احتمالا پيشرفت قابل توجهي در زندگي تان نخواهيد داشت، زيرا نگراني انسان را وادار به انجام و پيش بردن کارها مي کند.

اين روانپزشک به تشريح علايم اختلال اضطرابي اشاره کرد و خاطرنشان کرد:افرادي که دچار اختلال اضطراب کامل هستند خود را فردي هميشه نگران توصيف مي کنند،اختلالات اضطرابي،فرد را از فعاليت هاي اجتماعي که به آن علاقه دارند،دور نگه مي دارد.

قافله باشي در بخش ديگري از سخنانش توضيحاتي در خصوص علائم و نشانه‌هاي وسواس پرداخت و گفت: وسواس جزء اختلالات اضطرابي است، البته با وجود اينکه شيوع زيادي ندارد ولي بيماري آزار دهنده است.

اجراي طرح رايگان خطرسنجي سکته هاي قلبي و مغزي در قزوين

در بخش ديگري از برنامه ياراحمدي،کارشناس مسئول واحد بيماري هاي غير واگير شهرستان قزوين به تشريح طرح رايگان خطرسنجي سکته هاي قلبي و مغزي پرداخت و گفت:نظر سنجي سکته هاي قلبي و مغزي، يکي از راه کارهاي مناسب در تخمين ميزان احتمال بروز سکته هاي قلبي و مغزي در 10 سال آينده مي باشد

مريم ياراحمدي افزود:طرح رايگان خطرسنجي سکته هاي قلبي و مغزي در گروه سني بالاي 30 سال در استان قزوين اجرا مي شود.

وي اظهار کرد:در طرح رايگان خطرسنجي سکته هاي قلبي و مغزي، افراد در گروه سني بالاي 30 سال به ما مراجعه مي کنند و ريزفاکتورهايي مانند تحرک بدني، چاقي، اضافه وزن و مصرف دخانيات را بررسي کرده و در صورت نياز به رايگان از افراد آزمايش ديابت، قند خون و چربي گرفته مي شود.

وي ادامه داد: تمامي افراد در روستاها و شهرهاي استان مي توانند از خدمات اين طرح به صورت رايگان بهره مند شوند و براي اين امر مي توانند با در دست داشتن کارت ملي به نزديک ترين مرکز جامع سلامت در محل زندگي خود مراجعه کنند.

يار احمدي اظهار کرد: اين طرح از ابتداي امسال در کل کشور در حال انجام است و مهمترين هدف ما از اجراي اين طرح کنترل بيماري هاي قلبي و عروقي، کاهش ريسک ابتلا به بيماري هاي قلبي و عروقي، جلوگيري از سکته هاي قلبي و مغزي، کنترل فشار خون و ديابت است.

پايان پيام