چهارشنبه ۱۳۹۶/۰۹/۰۱

درافشاني، سرپرست سازمان فرهنگي،اجتماعي و ورزشي شهرداري قزوين:

47 هزار و 756 جلد کتاب در کتابخانه‌هاي تحت پوشش شهرداري قزوين موجود است

درافشاني، سرپرست سازمان فرهنگي،اجتماعي و ورزشي شهرداري قزوين گفت:47 هزار و 756 جلد کتاب در کتابخانه ‌هاي تحت پوشش اين سازمان موجود است.

به گزارش روابط عمومي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين؛ محمد درافشاني به مناسب هفته کتاب و کتابخواني به تشريح اقدامات کتابخانه هاي اين سازمان پرداخت و افزود:اکنون 6هزار و 317 نفر عضو کتابخانه هاي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري هستند و از خدمات کتابخانه هاي سازمان استفاده مي کنند.

وي خاطرنشان کرد: در 6ماهه اول سال‌‌جاري بيش از 30 هزار و 200 نفر به کتابخانه‌ها و قرائت خانه هاي اين سازمان براي مطالعه و دريافت کتاب مراجعه کرده‌اند.

درافشان اضافه کرد: فضاي کتابخانه هاي سازمان فرهنگي،اجتماعي و ورزشي شهرداري قزوين در مجموع 2هزار و 190 متر مربع است که همزمان مي توانند به 930 نفر خدمات ارائه دهند.

سرپرست سازمان فرهنگي،اجتماعي و ورزشي شهرداري قزوين افزود: قرائت خانه ها و سالن هاي مطالعه اينسازمان بنا بر موقعيت منطقه و تقاضاي موجود در زمان هاي مختلف خدمات ارائه مي کنند که اکنون در کتابخانه فرهنگسراي بانو  آقايان و بانوان مي توانند به صورت روزهاي زوج و فرد از خدمات اين کتابخانه و سالن مطالعه آن استفاده کنند.

وي اظهار کرد: در کتابخانه انديشه «واقع در چهارصددستگاه» و کتابخانه شهيد نواب صفوي «واقع در خيابان نواب صفوي» همه روزه اين خدمات به بانوان و آقايان به صورت همزمان ارائه مي شود.

درافشان خاطرنشان کرد: خدمات سالن مطالعه خانه فرهنگ محمديه «واقع در خيابان سپه،کوچه محمديه » همه روزه به بانوان اختصاص دارد و در کنار آن تمامي علاقه‌مندان مي‌توانند همه روزه از خدمات امانت دهي کتاب استفاده کنند. 

وي افزود: در قرائت خانه سعدي نيز همه روزه آقايان و بانوان مي‌توانند از 2سالن مجزاي اين مجموعه استفاده کرده و قرائت خانه بهجت نيز اکنون صرفا به ارائه خدمات به برادران مشغول است. 

اين مسوول اضافه کرد: در اين مراکز بنا به درخواست اعضا و هماهنگي‌هاي لازم خدمات سالن هاي مطالعه در شيفت شب و روز هاي تعطيل قابل ارائه بوده که اکنون نيز اين خدمات به شهروندان ارائه مي شود.

وي اظهار کرد:در کنار ارائه خدمات کتاب و مطالعه به شهروندان طرح‎هاي ويژه‎اي در کتابخانه هاي سازمان صورت مي پذيرد که مي توان به طرح ثبت نام رايگان از کارکنان شهرداري و ارائه خدمات امانت دهي کتاب و سالن هاي مطالعه اشاره کرد.

درافشاني بيان کرد: همچنين محققان با ثبت نام و دريافت کارت ويژه در کنار امانت گرفتن چند کتاب به صورت همزمان مي توانند برخي از کتب مرجع را نيز امانت بگيرند.

اين مسوول خاطرنشان کرد: طرح ديگري نيز با عنوان طرح کيف کتاب فعال است که تمامي اعضاي خانواده با عضويت سرپرست خانواده مي‌توانند از اين خدمات استفاده کنند و لازم به ذکر است که به مناسبت هفته کتاب هزينه ثبت نام در کتابخانه هاي سازمان رايگان است.  

وي در ادامه گفت: همچنين در کتابخانه‌هاي سازمان فرهنگي،اجتماعي و ورزشي شهرداري قزوين برنامه هايي فرهنگي نظير برگزاري مسابقات کتابخواني ،برپايي نمايشگاه هاي موضوعي کتاب، نشست‌هاي ادبي و نقد و بررسي کتاب، اجراي شب شعر و ... اجرا مي شود.

سرپرست سازمان فرهنگي،اجتماعي و ورزشي شهرداري قزوين در بخش ديگري از سخنانش افزود: در راستاي حمايت از نويسندگان شهر قزوين نيز اين سازمان در سال ?? اقدام به خريد، کمک به طراحي و تاليف ?? عنوان کتاب با موضوعات مختلف در تعداد 3 هزار و 840  جلد کتاب به مبلغ ?? ميليون و ??? هزار و ??? هزار تومان و در سال ?? اقدام به خريد ?? عنوان کتاب با رويکرد حمايت از نويسندگان شهر قزوين در تعداد دو هزار و 100 جلد کتاب به مبلغ ?? ميليون و ??? هزار و ??? هزار تومان کرده است.