جمعه ۱۳۹۶/۰۹/۱۰

اسکندرنژاد، مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان قزوين:

طرح پايتختي قزوين براي کتاب در کشور نتايج خوبي براي استان دارد

اسکندري نژاد،مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان قزوين با محمد درافشاني، سرپرست سازمان فرهنگي، اجتماعي و ورزشي شهرداري قزوين ديدار و گفتگو کردند.

به گزارش روابط عمومي سازمان فرهنگي،اجتماعي و ورزشي شهرداري قزوين،در اين ديدار اسکندري نژاد،مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان قزوين گفت:براي رسيدن قزوين به جايگاه پايتختي کتاب در کشور ،سازمان فرهنگي،اجتماعي و ورزشي در دستيابي به اين هدف، نفش موثري دارد.

اکبر اسکندري نژاد ضمن تبريک انتصاب محمد درافشاني، سرپرست جديد سازمان فرهنگي، اجتماعي و ورزشي شهرداري قزوين اظهار اميدواري کرد اين ديدار سرآغاز يک تعامل سازنده و همکاري دو جانبه بين اداره کل فرهنگ و ارشاد استان و شهرداري قزوين باشد.

اسکندري نژاد به تببين طرح پايتختي کتاب در کشور پرداخت و اظهار کرد:اجراي موفقيت آميز اين طرح ثمرات بسياري براي استان قزوين خواهد داشت و از آن جمله مي توان به توسعه فرهنگ کتاب و کتابخواني در شهر قزوين اشاره کرد.

مديرکل فرهنگ و ارشاد استان قزوين افزود:متأسفانه در سطح استان قزوين شاهد تعدد دستگاه‌هاي فرهنگي هستيم که همين امر موجب پراکندگي و عدم توجه جدي به موضوع فرهنگ و هنر در استان شده است.

وي خاطرنشان کرد:ارتقاء سطح فرهنگ و هنر استان قزوين نيازمند همراهي سازمان‌هاي مردم ‌نهاد و دستگاه‌هاي اجرايي از جمله شهرداري قزوين است.

به گفته اين مسئول توسعه فرهنگي شهر قزوين نيازمند آن است که چتري واحد براي فعاليت‌هاي هنري و فرهنگي در استان ايجاد شود و تمامي دستورالعمل‌هاي آن زير نظر يک شورا و نهاد فعاليت خود را سازمان‌دهي کنند.

اسکندري نژاد از انعقاد برخي تفاهم‌نامه‌ها در راستاي ايجاد چنين چتر واحدي از سوي اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان در هفته آتي خبر داد و اظهار اميدواري کرد که اين تفاهم نامه ها خروجي مطلوبي داشته باشند.

مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان قزوين در پايان خاطرنشان کرد:بي‌شک دست‌يابي به چنين جايگاهي براي پيشبرد هر چه بيشتر اهداف فرهنگي و توسعه فرهنگ کتابي و کتاب خاني در استان مي‌تواند نقش‌آفريني کرده و متوليان فرهنگ را کمک کند.