چهارشنبه ۱۳۹۶/۰۹/۱۵

از سوي شهرداري قزوين؛

دهمين مرحله تجليل از حافظان قرآن شهر قزوين برگزار شد

دهمين مرحله تجليل از حافظان قرآن با حضور حجت الاسلام و المسلمين عابديني نماينده ولي فقيه در استان قزوين، صفري سرپرست شهرداري قزوين، اعضاي شوراي شهر و جمعي از حافظان قرآن در در شبستان اميرالمومنين مسجدالنبي قزوين برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي سازمان فرهنگي، اجتماعي و ورزشي شهرداري قزوين؛آريان،معاون فرهنگي سازمان فرهنگي، اجتماعي و ورزشي شهرداري گفت:برگزاري اين مراسم از سال 92 بر اساس مصوبه شوراي اسلامي شهر قزوين آغاز شده و همچنان ادامه دارد و تاکنون توانسته ايم 9 هزار و 935 نفري که موفق به حفظ چند جزء از قرآن شده اند را داوري کنيم که 7هزار و 890 نفر به مرحله بعدي راه يافته اند.

صادق آريان افزود: براي اين دوره از مراسم تجليل از حافظان قرآن کريم، 796 نفر مورد داوري قرار گرفته اند که 485 نفر از حافظان قرآن کريم که هر کدام يک تا چندين جزء از قرآن کريم را حفظ هستند، در دهمين دوره تجليل از حافظان قرآن کريم مورد تجليل قرار گرفتند.

وي عنوان کرد: اين طرح به منظور ترغيب حافظان قرآن کريم و جذب جوانان و نوجوانان به انس با قرآن کريم اجرا مي شود و با توجه به فرمايش رهبري مبني بر تربيت 10 ميليون حافظ قرآن، يکي از اهداف ما هم در اين طرح تربيت حافظ قرآن است که 85 درصد شرکت کنندگان در اين طرح بانوان و 15 درصد آقايان هستند.

آريان خاطر نشان کرد:همچنين از سه پيشکسوت در زمينه آموزش قرآن نيز در اين مراسم تقدير به عمل آمد.

وي اعلام کرد: در واقع اين مراسم رقابتي بين کانون هاي قرآن، تشکل ها و محافل قرآن در منازل است که با توجه به فراخوان داده شده افراد شرکت کرده و بعد از داوري که صورت مي گيرد از حافظان قرآن تجليل خواهد شد.

معاون فرهنگي سازمان فرهنگي، اجتماعي و ورزشي شهرداري قزوين يادآور شد: براي شرکت در اين رقابت قرآني، محدوديت سني وجود دارد و با توجه به اينکه حفظ قرآن ذهني آماده مي خواهد بيشتر شرکت کنندگان نوجوانان و جوانان هستند.

 

 

تصاویر مرتبط