چهارشنبه ۱۳۹۶/۰۹/۱۵

حجت الاسلام والمسلمين عابديني، نماينده ولي فقيه در استان قزوين:

انس با قرآن آرامش حقيقي را در زندگي به دنبال دارد

حجت‌الاسلام والمسلمين عابديني امام جمعه و نماينده ولي فقيه در استان قزوين گفت: قرآن کريم جامع ترين ذکر است و هر کس با قرآن زندگي نکند، طعم واقعي و حقيقي آرامش را در زندگي احساس نخواهد کرد.

به گزارش روابط عمومي سازمان فرهنگي، اجتماعي و ورزشي شهرداري قزوين؛حجت الاسلام والمسلمين عبدالکريم عابديني در دهمين همايش تجليل از حافظان قرآن کريم شهر قزوين که در شبستان اميرالمومنين مسجدالنبي قزوين برگزار شد، با تبريک هفته وحدت و ميلاد پيامبر گرامي اسلام حضرت محمد (ص) افزود: خداوند متعال بر رسول اکرم  قرآن را نازل کرد تا مردم را از تاريکي‌ ها به سمت نور هدايت کند.

وي اظهار کرد: در دوراني که شرک،کفر، بت پرستي و جنگ در بين اعراب وجود داشت، دين اسلام اعراب دوران جاهليت را از جهل، ناداني، پرستش‌ هاي جاهلانه و جنگ ‌هاي خانمان ‌سوز و دشمني ها نجات داد.

نماينده ولي فقيه در استان قزوين اضافه کرد: پيامبر گرامي اسلام مردم را از کينه، عداوت و دشمني به سمت محبت، صلح، دوستي و توحيد هدايت کرد و در واقع رسول گرامي اسلام ولايت خداوند متعال را در جامعه آن روز حاکم و به مردم عزت و کرامت بخشيد.

وي با اشاره به اهميت انس با قرآن و تأثير آن در زندگي تصريح کرد: قرآن کريم جامع ترين ذکر است و هر کس با قرآن زندگي نکند، طعم حقيقي آرامش را در زندگي احساس نخواهد کرد.

وي خاطرنشان کرد: زندگي بدون آرامش واقعي زندگي با نااميدي، نگراني و اضطراب همراه خواهد بود و بايد توجه داشت آرامش با انس با قران به دست مي آيد و آرامش جهاني، اجتماعي و فردي نتيجه مانوس شدن با قرآن است.

حجت الاسلام و المسلمين عابديني تأکيد کرد: قرآن از اهل بيت (ع) جدا نيست و امنيت جهاني با بنايي که پيامبر گرامي اسلام گذاشتند شکل مي گيرد و بايد همه ما در اين مسير حرکت کنيم تا زمان ظهور منجي عالم بشريت.

پايان پيام