یکشنبه ۱۳۹۶/۰۵/۱۵

وزيري نژاد، مديرعامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين خبر داد؛

رونمايي از مجموعه پويانمايي «هوهو و هي هو» با رويکرد هويت شهري در قزوين

وزيري نژاد؛مديرعامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين گفت: از پويانمايي داستان هاي «هوهو و هي هو» (مجموعه تاريخي،مذهبي و هويتي کهن شهر قزوين) در جشنواره بزرگ سرگرمي و اوقات فراغت و نمايشگاه دستاوردها و عملکردها رونمايي شد.

به گزارش روابط عمومي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين؛ سعيد وزيري نژاد با اعلام اين خبر افزود: پويانمايي داستان هاي «هوهو و هي هو» با هدف شناسايي شهر قزوين به خانواده ها و به ويژه کودکان و نوجوانان تهيه شده است.

وي اظهار کرد: در اين مجموعه سعي شده است تا با توجه به علاقه کودکان به حيوانات از آن‌ها در جهت شناسايي مفاخر و اماکن تاريخي و گردشگران استان استفاده شود و به اين طرق بر جذابيت داستان افزوده گردد و همچنين با به تصوير کشيدن طنز گونه و فانتزي زندگي نامه ها و حوادث تاريخي زمينه دريافت اطلاعات بيشتر شود و نويسنده کوشيده است تا با حضور فانتزي شخصيت ها در بخش هاي تاريخي بر تاثير عنصر خيال بيفزايد.

وزيري نژاد خاطرنشان کرد: انيميشن «هوهو و هي هو» در قالب چهار کليپ هشت دقيقه اي توسط يکي از انيموتورهاي مجرب استان قزوين با رويکرد ترويج آموزش هاي فرهنگ شهروندي توليد شده است.

وي اظهار کرد:انيميشن ابزار مناسبي براي برقراري ارتباط با کودکان، نوجوانان و خانواده ها محسوب مي شود و قادر است تاثير مثبت و اثرگذاري در آنها داشته باشد، بنابراين سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين برآن شديم آموزش هاي شهروندي را از اين طريق به کودکان ارائه کنيم.

وزيري نژاد خاطرنشان کرد:شخصيت اصلي اين انيميشن پويا پسربچه اي 10 ساله است که در سير داستان با پرنده با نام هاي «هوهو و هي هو» آشنا مي شود و اين پرنده ها بچه ها را به دنياي فانتزي و شگفت آوري مي بردند که در هر قسمت بر حسب اتفافاتي که در دنياي واقعي زمينه ساز داستان مي شود با يک يا چند شخصيت از مفاخر و مکان هاي تاريخي و گردشگري استان قزوين آشنا مي شوند.

اين مسوول افزود:توليد انيميشن «هوهو و هي هو» حدود يک سال طول کشيده است و در سطح مدارس قزوين توزيع خواهد شد.

گفتني است؛انيميشن «هوهو و هي هو» به کارگرداني و نويسندگي عليرضا سياح و تهيه کنندگي محمد صفار توليد شده است.