سه‌شنبه ۱۳۹۱/۰۹/۱۴

به بهانه روز معلولان با تلاش شهرداري قزوين صورت گرفت؛

تجهيز کتابخانه مدرسه استثنايي باغچه بان قزوين به سه هزار جلد کتاب

به مناسبت روز جهاني معلولان، کتابخانه‌ي مدرسه ي استثنايي باغچه بان به بيش از سه هزار کتاب تجهيز شد.

به گزارش روابط عمومي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين؛ همزمان با روز جهاني معلولان مدير عامل سازمان فرهنگي ورزشي به همراه مدير کل آموزش و پرورش استان و رئيس آموزش و پرورش استثنايي قزوين از مدرسه استثنايي باغچه بان بازديد کرده و کتابخانه ي اين مرکز آموزشي را افتتاح کردند.

سعيد وزيري نژاد در اين بازديد طي بيان سخناني با اشاره به توانمندي ها و پشتکار معلولان گفت: معلولان با اينکه به لحاظ ظاهري و فيزيکي دچار نقص هستند ولي توانستند راه پيشرفت خود را در زندگي پيدا کرده و به تعالي برسند.

وي ادامه داد: معلولان خود باور، به شعار "معلوليت، محدوديت نيست" معناي واقعي بخشيده اند و اين مهم افتخارات زيادي را براي استان قزوين و کشورمان در سطح ملي و بين المللي در حوزه هاي مختلف رقم زده است.

وي تاکيد کرد: مديران و مسئولان بايد ضمن شناخت نيازهاي معلولان، به وظايف خود در قبال آنان آشنا باشند و خواسته هايشان را برطرف کنند.

اين مسوول ضمن اينکه بخشي از پيشرفت هاي ايران اسلامي را مديون معلولان مي دانست، بيان کرد: گاه ديده مي شود که توانايي معلولان در آفرينش آثار نفيس و زيبا به حدي است که نشان مي دهد مهارتشان از انسانهاي کاملا سالم نيز فراتر رفته است.

 

رفع نواقص معلولان جزو برنامه هاي مديران و مسئولان شود

 در ادامه ي اين بازديد مدير کل آموزش و پرورش استان اظهار کرد: مدارس، فضاي مقدسي دارند و قداست مدارس استثنايي بيشتر است.

وي با بيان اينکه مديران و مسئولان بايد نيازها و نواقص معلولان برطرف کنند افزود: همه ي انسانها عاري از عيب و نقص نيستند و خداوند به تمامي انسانها استعدادهاي مختلفي عطا کرده تا براي جامعه مفيد باشند.

حبيبي يادآور شد: معلولان نيز از جامعه جدا نيستند و تنها نقص فيزيکي دارند، بنابراين نبايد مانع پيشرفت آنان شد و حتي راه را براي تحقق اهداف آنان فراهم کرد.

پايان پيام    

تصاویر مرتبط