شنبه ۱۳۹۷/۰۵/۲۷

از سوی سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین؛

مراسم شبی با قرآن در خانه موزه ابوترابی قزوین برگزار شد

به مناسبت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی؛ مراسم شبی با قرآن و و بزرگداشت یاد و خاطره سید آزادگان مرحوم سید علی اکبر ابوترابی با حضور جمعی از آزادگان و حجت الاسلام ابوترابی، نماینده مجلس اسلامی در خانه موزه ابوترابی قزوین برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین؛سرتیپ فنودی، آزاده دوران هشت سال دفاع مقدس گفت:آزادگان با سلاح ایمان در برابر شدیدترین شکنجه های روحی و جسمی دشمن ایستادگی کردند ولی دست از پایمردی برنداشته و به آرمان ها و ارزش های انقلاب و امام راحل وفادار و متعهد باقی ماندند.

سرتیپ عبدالمجید فنودی با بیان این مطلب که آزادگان ما نماد صبر، استقامت و فداکاری بودند،افزود:مرحوم سید علی اکبر ابوترابی نماد استواری بین اسیران ایرانی جنگ تحمیلی بوده و ایشان دلگرمی بزرگی برای رزمندگان اسیر در زندان های بعث عراق بود.

وی اظهار کرد:هر زمان سخن از آزادگان است یاد و خاطره مرحوم ابوترابی به ذهن متبادر می شود که با منش و رفتار خود الگوی اسرا بود و حتی نگهبانان عراقی را نیز تحت تاثیر قرار می داد.

حق شناس،عضو شورای اسلامی شهر قزوین نیز در این مراسم گفت:آزادگان در جنگ و به ویژه اسارت به قدری قوی و ریشه دار مبارزه کردند که می توان این دوران را تجلی افتخار و استقامت توصیف کرد.

حق شناس با بیان این مطلب که آزادگان مظهر ایثار و مقاومت هستند،افزود: آزادگان نماد ایستادگی می باشند لذا باید قدردان این عزیزان باشیم.

درافشانی،رئیس سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین نیز گفت:سید آزادگان حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی سمبل ایثار مقاومت و سنگ صبور آزادگان بودند و افتخاری برای استان و کشورمان به شمار می آیند.

محمد درافشانی افزود: عزت امروز کشور مديون جانبازی و ایثار آزادگان، جانبازان و شهدا است.

گفتنی است،مراسم شبی با قرآن  و یاد و خاطره سید آزادگان حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی با حضور قاری برجسته کشور احمد ابوالقاسمی و آزاده سرافزاز سرتیپ فنودی برگزار شد.

 

تصاویر مرتبط