شنبه ۱۳۹۱/۱۰/۳۰

معاون فرهنگي هنري سازمان فرهنگي ورزشي خبر داد؛

توليد چهار اثر موسيقي از بدو تاسيس مرکز سرود و آهنگهاي انقلابي تاکنون

مرکز سرود و آهنگهاي انقلابي سازمان فرهنگي ورزشي از بدو تاسيس تاکنون نسبت به تهيه چهار سرود اقدام کرده و درحال حاضر نيز ساخت دو سرود را در دستور کار خود قرار داده است.

صادق آريان گزارشي از مرکز موسيقي، سرود و آهنگهاي انقلابي ارائه داد و گفت: اين مرکز از بدو تاسيس تاکنون چهار ماهي از آن مي گذرد 32جلسه ي تخصصي با حضور اعضاء شوراي سياست گزاري و کميته تخصصي اين مرکز که همگي از افراد مجرب در زمينه موسيقي و سرود هستند تشکيل داده است.

وي ادامه داد: يکي ازمهمترين اهداف مهم اين مرکز اعتلاي موسيقي و سرودهاي انقلابي است که در اين راستا برنامه هاي خود را تدوين کرده است.

اين مقام مسئول با اشاره به سابقه ي درخشان قزوين در حوزه ي سرود  بويژه در دهه ي 60 اظهار كرد: در اين دهه گروه هاي سرود توانمندي در قزوين به فعاليت مي پرداختند و قزوين را در اين حوزه نسبت به ديگر استانهاي کشور سرآمد ساخته بودند.

آريان افزود:اجراي سرود به يادماندني" بسيج مکتب عشق" که توسط پايگاه بسيج علويه در محضر امام خميني(ره) برگزار شد از جمله  اجراهاي مهم اين گروه هاي سرود بوده است.

اين مقام مسئول يادآور شد: فعاليت هايي که گروه هاي سرود قزوين درسراسر کشور و به ويژه در نقاط جنگي براي رزمندگان انجام مي دادند موجب شد قزوين به نقطه عطفي در بخش موسيقي و سرود تبديل شود.

معاونت فرهنگي و هنري سازمان فرهنگي ورزشي با بيان اينکه مرکز سرود با تاثير پذيري از گذشته ي قزوين به فعاليت مي پردازد گفت:اعضاء فعلي مرکز سرود از نسل گذشتگان  پرافتخار اين حوزه در قزوين هستند و از  سويي خود را با علم روز در حوزه ي موسيقي هماهنگ ساخته اند.

وي در رابطه با توليدات اين مرکز که از زمان تاسيس آن_ از پنجم شهريور ماه سال جاري_ صورت گرفته است توضيح داد: از بدو تاسيس اين مرکز تا به امروز چهار اثر موسيقيايي توليد شده است که دو مورد از آنها توسط گروه کر دانش آموزي به نامهاي  صاحب الزمان(عج) و امام سجاد(ع) به اجرادرآمده است.

وي ادامه داد: کارساخت "سرود همدلي" و"همسرايان فجر" نيز به اتمام رسيده است که سرود همسرايان فجر مربوط به پيروزي شکوهمند انقلاب اسلامي ايران مي باشد و قراراست توسط يکهزارو 357 دانش آموز و با همکاري سازمان آموزش و پرورش استان در روز حماسي 22 بهمن به صورت زنده در گلزار شهداء شهرمان به اجرا درآيد.

اين مسئول ادامه داد: مرکز سرود و آهنگهاي انقلابي درحال حاضر تهيه سرودهاي "قزوين سراي بهشت" و "رسول مهر" را در دستورکارخود قرار داده است.

آريان در تکميل صحبت هاي خود بيان کرد: کار بعدي مرکز سرود و آهنگهاي انقلابي ساخت سرود" آرم شهروندي" مي باشد که کارشناسان مربوطه درحال بررسي و انجام اقدامات مربوطه براي ساخت آن مي باشند.

معاون فرهنگي و هنري سازمان فرهنگي ورزشي يادآور شد:سرود يک ابزار مناسب براي انتقال مفاهيم عميق فرهنگي، هنري و بويژه شهروندي به مخاطبين است که ما مسئولان را برآن داشته است از اين ابزار به نحوي شايسته براي تحقق برنامه هاي خود بهره ببريم. 

پايان پيام 

تصاویر مرتبط