سه‌شنبه ۱۳۹۱/۱۲/۰۱

نيرومند،مدير آموزش سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين خبرداد؛

نمايشگاه"راژيا" روايتگر نگارگري و تذهيب در فرهنگسراي بانوحضرت زهرا(س)

نمايشگاه گروهي نگارگري و تذهيب با عنوان "راژيا" تا سوم اسفند براي تماشاي علاقه مندان در نگارخانه فرهنگسراي بانو حضرت زهرا(س) برپاست.

مدير مراکز آموزشي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين گفت:اولين نمايشگاه گروهي نگارگري و تذهيب هنرجويان فرهنگسراي بانو حضرت زهرا(س) از 28 بهمن ماه درنگاخانه اين فرهنگسرا برپا شده و تا سوم اسفندماه(پنج شنيه) به کار خود ادامه خواهد داد.

به گزارش روابط عمومي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين؛ حميد نيرومند ادامه داد: در اين نمايشگاه که با حضور مديرعامل سازمان فرهنگي ورزشي،ديگر مديران اين سازمان و هنرجويان افتتاح شد 78 اثر از 35هنرجوي مقاطع پيشرفته تا تکميلي نگارگري و تذهيب به نمايش گذاشته شده است.

وي افزود: هنرجويان در خلق اثار خود از مکتب هاي مکاتب و معاصرتاثير پذيرفته اندو از سويي برخي آثار نيز از مشق اساتيد بنام کشوري الهام گرفته شده است.

نيرومند ادامه داد: اين نمايشگاه براي اولين بار است که در بخشهاي نگارگري و تذهيب آنهم به شکل گروهي در قزوين برگزار مي شود.

در ادامه ي اين برنامه زهره ضابطي مربي هنرجويان نگارگري و تذهيب گفت: حمايت سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين و سازمان ميراث فرهنگي وگردشگري استان در برگزاري کلاسهاي تذهيب و نگارگري ستودني است.

ضابطي روند تبليغات اين نمايشگاه را مثبت ارزيابي کرد وگفت: حضور شهروندان در اقشار و سنين مختلف در نمايشگاه موجب بيشتر شناسانده شدن هنرهاي نگارگري و تذهيب در جامعه خواهد شد.

وي فراهم آوردن فضاي ارائه ي آثارهنري گروهي از سوي سازمان فرهنگي ورزشي را اقدامي خاص و ارزشمند دانست و گفت: پرورش استعدادهاو رشد خلاقيت هنرجوياني که در بخشهاي مختلف هنري به ويژه نگارگري و تذهيب فعاليت مي کنند مهمترين دستاورد اين گونه حمايتها است.

گفتني است، نمايشگاه راژيا از 28 بهمن تا سوم اسفند ماه در نگارخانه فرهنگسراي بانوحضرت زهرا(س) برپاست و علاقه مندان مي توانند از ساعت9تا 12 , تا 19به اين مکان مراجعه نمايند.

پايان پيام 

تصاویر مرتبط