دوشنبه ۱۳۹۸/۰۶/۰۴

به مناسبت هفته فرهنگی قزوین؛

نمایشگاه آثار خوشنویسی دستخط ۵ در نگارخانه فرهنگسرای بانو گشایش یافت

نمایشگاه آثار خوشنویسی دستخط ۵ به مناسبت هفته فرهنگی قزوین با حضور درافشانی سرپرست شهرداری قزوين،عبدالرزاقی نايب رئيس شورای اسلامی شهر قزوین، استادان به نام خوشنویسی کشور در نگارخانه فرهنگسرای بانو حضرت زهرا(س) سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین گشایش یافت.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین؛درافشانی،  سرپرست شهرداری قزوین و رئیس سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری گفت:قزوین دارای پیشینه فرهنگی والایی بوده و با ظهور خوشنویسان مشهور به عنوان پایتخت خوشنویسی ایران محسوب می شود،لذا این اهمیت موضوع سبب می شود تا با اهمیت به هنر خوشنویسی در اعتلای فرهنگ ایرانی خط باعث اقبال صاحبان استعداد از شعر و خط و هنر موجب اعتلای فرهنگی شوند.     

محمد درافشانی افزود:با برپایی این نمایشگاه با حضور استادان ملی در قزوین همچون در کنار خوشنویسان قزوینی سبب شده تا بیش از پیش از ظرفیت های استان در این حوزه بهره مند شویم و همچنین هنرجویان از تجربیات استادان فرهیخته استفاده کنند، با آنها ارتباط بگیرند و استادان آنها را راهنمایی کنند از آثارشان برای خود سرمشق بگیرند.

موسوی،رئیس انجمن خوشنویسان قزوین و عضو شورای عالی انجمن خوشنویسان ایران گفت:این نمایشگاه آثار چهار استاد تراز اول کشور است که در واقع پنجمین نمایشگاه دستخط را در قزوین برگزار کردند.

میرحید موسوی افزود:این آثار حاصل زحمات اساتید غلامحسین امیرخانی،علی شیرازی،مجتبی ملک زاده و رضا بنی رضی استادان عضو گروه دستخط هستند که این اساتید 80 اثر نفیس خود را در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار دادند.

وی اظهار کرد:هدف نمایشگاه دستخط تمرکز زدایی از تهران است و اینکه به صورت دوره ای در شهرهای مختلف برپا شود و علاقمندان و هنرجویان با استادان ارتباط برقرار کنند و از استادان راهنمایی درستی داشته باشند.

شیرازی،عضو انجمن خوشنویسان عالی ایران نیز گفت:در این نمایشگاه آثار خط نستعلیق جلیل (درشت) شرکت کرده ام،کاری که من انجام می دهم کار کتیبه و قلم درشت است که زمانی که بر روی بنایی نصب می شود براحتی قابل رویت است ویژگی کار من یک ضرب نویسی و بداهه نویسی است.

قزوین یکی از قوی ترین استان هایی است که در مورد خوشنویسی کار کرده اند و استادان تراز اولی دارد  و  پایتختی خوشنویسی فرصتی طلایی برای شهر قزوین است تا از ظرفیت های بالای این هنر سنتی در جهت معرفی هر چه بیشتر این کهن شهر بهره برداری شود.

ملک زاده،یکی دیگر از استادان خوشنویسی به نام کشور ضمن تقدیر از تلاش برگزار کنندگان نمایشگاه خوشنویسی دستخط ۵،  تولیدات هنر خوشنویسی را آثاری ماندگار و تأثیر گذار دانست.

مجتبی ملک زاده افزود:در این 10 روز هنرجویان از مراکز خوشنویسی به نمایشگاه دستخط 5 می آیند و راجع به آثار صحبت و تجزیه و تحلیل می کنند و همچنین آموزش می ببینند.

وی اظهار کرد:آثار در چهار نوع خط نستعلیق،نستعلیق شکسته،نسخ و ثلث اجرا می شود و استاد امیرخانی در این نمایشگاه آثاری از سال های اخیر دارند با وجود کهولت سن امسال در سن 80 سالگی هنوز خلق اثر می کنند.

رضا بنی رزی،یکی از استادان مجرب خوشنویسی کشور نیز گفت:برپایی نمایشگاه های خوشنویسی در کشور مقوله هنر و هنر پروری را تقویت کرده و ابداعات فاخر هنری را به جامعه معرفی می کند.

نمایشگاه آثار خوشنویسی دستخط ۵ از پنجم الی 15 شهریورماه برای بازدید علاقه مندان و هنردوستان در نگارخانه سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین صبح و عصر دایر است.

پایان پیام.

تصاویر مرتبط