شنبه ۱۳۹۸/۰۶/۰۹

به مناسبت هفته فرهنگی قزوین ؛

مراسم بزرگداشت حجت‌الاسلام و المسلمین سید موسی ابراهیمی در قزوین برگزار شد

آیین تجلیل از مقام علمی و بزرگداشت حجت الاسلام ابوالشهید محدث معاصر حجت الاسلام و المسلیمن سید موسی ابراهیمی به مناسبت هفته فرهنگی قزوین در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین؛ حجت الاسلام سید محمد حسینی قزوینی،رئیس مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولیعصر (عج) در این مراسم گفت:بزرگترین خدمت حجت الاسلام المسلمین سید موسی ابراهیمی در کنار تدریس و تحقیق مجموعه بزرگی به نام احادیثی از رسول گرامی اسلام حضرت محمد (ص) از طریق مورخین و علما شیعه به صورت جدی جمع آوری کرده و تاکنون ۹ جلد از آن به چاپ رسیده است.

حجت الاسلام حسینی قزوینی افزود:ایشان خدمت بزرگی به جهان تشیع کردند و امیدوارم در ازای لحظه لحظه عمر ایشان که صرف جمع آوری این کتب شده بهترین پاداش نصیبشان شود.

وی تاکید کرد: از سال ۱۳۴۶ با ایشان هم حجره و هم مصاحبه بودم و در محضر اساتید بزرگوار چون حجت الاسلام والمسلمین شهید انصاری، آيت الله امیری، آیت الله حسینی سنقری و آیت الله زرآبادي تحصیل می کردیم.

این مدرس حوزه علمیه قم گفت: از حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی که عمری در زمینه علمی وقت گذاشتند، تشکر می کنم و سلامتی و موفقیت روزافزون برای ایشان طلب می کنم.

رئیس مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولیعصر (عج) بیان کرد: کسی که عالمی را تکریم کند در حقیقت خدا را تکریم کرده است.

حجت الاسلام حسینی قزوینی در ادامه افزود: با توجه به اثراتی که حجم گسترده هجمه فرهنگی دشمنان بر پیکر جامعه دارد، به نظر می رسد هنوز فرهنگ مهدویت در جامعه بخوبی تبیین نشده است.

وی اظهار کرد:حجت الاسلام ابراهیمی، از محققان برجسته حوزه‌های علمیه کشور هستند و در زمینه مباحث دینی فعالیت‌های ماندگاری داشته‌اند که تحقیقات و پژوهش‌های وی به صورت کتاب در اختیار علاقه‌مندان علوم ناب معارف اسلامی قرار گرفته است.

حجت الاسلام حسینی افزود: هجمه فرهنگی جدی تر از آن است که ما تصور می‌کنیم و امروز دشمنان با تمام توان وارد شده‌اند و سرمایه گذاری کلانی انجام داده‌اند تا جوانان را از مبانی دینی و اعتقادی دور کنند.

در پایان این مراسم از مقام علمی حجت الاسلام و المسلمین سید موسی ابراهیمی تقدیر بعمل آمد و از تمبر یابود آیین تجلیل از مقام علمی و بزرگداشت حجت الاسلام ابوالشهید محدث معاصر حجت الاسلام و المسلیمن سید موسی ابراهیمی رونمایی شد.

گفتنی است،در این مراسم آیت الله عبدالکریم عابدینی امام جمعه قزوین و نماینده ولی فقیه در استان، محمدی و زرآبادی نمایندگان مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی، شفیعی فرماندار، داودی رئیس شورای اسلامی شهر، درافشانی سرپرست شهرداری قزوین، اعضای شورای اسلامی شهر، مدیران استانی و شهری حضور داشتند.

پایان پیام.

تصاویر مرتبط