دوشنبه ۱۳۹۸/۰۹/۲۵

گذر یلدایی در پیاده راه فرهنگی سبزه میدان برگزار می شود

شهرداری قزوین در آستانه فرا رسیدن بلندترین شب سال، ویژه برنامه «گذر یلدایی» را برگزار می کند.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین؛ ویژه برنامه گذر یلدایی از 28 آذر ماه تا اول دی ماه، صبح و بعداز ظهر در پیاده راه فرهنگی میدان آزادی برگزار خواهد شد.

بنابراین گزارش؛ ایجاد همدلی و نشاط اجتماعی، پاسداشت آيين‌ها و سنت‌های بومی و کهن، نهادینه کردن آداب و رسوم و آیین کهن در میان شهروندان به ویژه نسل جدید از جمله اهداف برگزاری ویژه برنامه گذر یلدایی است.

در این گزارش آمده است؛ برنامه های متنوع و مفرح فرهنگی نظیر اجرای تئاتر خیابانی با محتوای آداب و رسوم یلدایی، اجرای برنامه نقالی و شاهنامه خوانی، اجرای برنامه توسط گروه دف نوازان، حضور گروه های مختلف هنری و آوایی، برگزاری مسابقه نقاشی با برگ های پاییزی توسط سازمان فرهنگي، اجتماعی و ورزشی شهرداري قزوین در گذر یلدایی برای شهروندان اجرا خواهد شد.

بنابراین گزارش؛اجرای بازی های قدیمی و سنتی لی لی، یک قل دو قل و طناب کشی ویژه دانش آموزان، حضور تن ها پوش ها و سیلورمن ها با پوشش سنتی و آئینی به همراه ساز و دهل، اجرای مسابقه حافظ خوانی و اهدای جوایز یلدایی، اجرای برنامه شهر فرهنگ،اجرای برنامه آئینی با حضور ننه سرما، اجرای رادیو یلدا و ارتباط مستقیم با رادیو شهر، چیدمان سفرهای یلدایی، عکاسخانه یلدایی، حضور چرخ طافی جهت فروش لبو، باقالا و خشکبار از دیگر برنامه های گذر یلدایی است.

طبق این گزارش؛ یکی دیگر از برنامه های جذاب گذر یلدایی؛ آئین خنچه بران یلدایی است که همراه  با برنامه های متنوع فرهنگی در شب یلدا برگزار خواهد شد.

بنابر این گزارش؛ همچنین جهت حضور دانش آموزان در گذر یلدایی با اداره کل آموزش و پرورش شهرستان قزوین هماهنگ شده است،ویژه برنامه های شاد بخصوص نقاشی با برگ های پاییزی از ابنیه های تاریخی همراه با اهدای هدایا و جوایز یلدایی برای آنان در نظر گرفته شده است.

در این گزارش آمده است؛ سازمان زیبا سازی شهرداری قزوین نیز در برگزاری این برنامه با سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری مشارکت داشته و سازمان های پسماند،ترافیک و میادین شهرداری قزوین نیز در  گذر یلدایی به صورت ویژه حضور خواهند داشت و به اجرای مسابقه با محتوای آموزه های شهروندی همراه با جوایز یلدایی خواهد پرداخت.

بر اساس این گزارش؛ جشن های ویژه یلدا در فرهنگسرا ها و خانه های فرهنگ سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین نیز برگزار می شود.

این گزارش می افزاید؛ مشارکت در برگزاری نمایشگاه صنایع دستی با میراث فرهنگی در مجتمع مهر و ماه (26 الی 30 آذر ماه)،اجرای برنامه های دورهمی یلدایی با برنامه های متنوع فرهنگی در موزه مردم شناسی قجر (30 آذرماه)، مشارکت با انجمن همیاران سلامت روان مینودر و خانه خورشید جهت برگزاری جشن یلدا در سالن اجتماعات قائم شهرداری و آمفی تاتر بانو حضرت زهرا (س) و مشارکت با آموزشگاه فرآهنگ در برگزاری جشن یلدا در موزه مردم شناسی قجر (29 آذر ماه) از دیگر اقدامات سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری قزوین به مناسبت شب یلدا می باشد.

پایان پیام.

تصاویر مرتبط