یکشنبه ۱۳۹۲/۰۴/۰۹

به همت سازمان فرهنگي ورزشي و ستاد مبارزه با مواد مخدر:

همايش پياده روي خانواده با شعار جامعه سالم عاري از اعتياد برگزارشد

همراه با مشارکت گسترده شهروندان، همايش پياده روي خانواده همزمان با هفتم تير ماه به مناسبت روز جهاني مبارزه با مواد مخدر در بوستان باراجين(فدک) برگزارشد.

ه گزارش روابط عمومي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين؛ در اين همايش صدها نفر از خانواده هاي قزويني به همراه مديرعامل سازمان فرهنگي ورزشي، فرماندهي نيروي انتظامي استان، مدير کل ورزش وجوانان، مسئول دبيرخانه ستاد مبارزه با مواد مخدر استانداري، شهلا عطايي عضو شوراي اسلامي شهر قزوين و مسئول روابط عمومي سازمان بازرسي  استان حضور داشتند.

خانواده ها در خط مقدم مبارزه با اعتياد قرار دارند

سرهنگ محمد رضا مير حيدري در اين مراسم ضمن گرامي داشتن ياد و خاطره شهداي هفتم تير ماه و تمامي شهداي ايران اسلامي اظهارداشت: برپايي همايش پياده روي خانواده در واقع تلاش مسئولان در جهت داشتن جامعه اي سالم و با نشاط است و بايد از دست اندکاران اين برنامه تشکر کرد چراکه لبخند بر چهره ي مردم ديده مي شود.

فرماندهي نيروي انتظامي استان يادآورشد: مبارزه با مواد مخدر وظيفه ي ما مسئولان انتظامي است و در قدم اول اين خانواده ها هستند که بايد مراقب باشند تا جوانان که بزرگترين سرمايه ي کشورمان هستند به سمت اعتياد گرايش پيدا نکنند.

همايش پياده روي اقدامي پيشگيرانه براي حل معضل اعتياد است

سرهنگ غياثوند در سخناني در رابطه با فلسفه ي برگزاري همايش پياده روي خانواده در روز جهاني مبارزه با مواد مخدر گفت: 90 درصد مواد مخدر دنيا در کشور افغانستان توليد مي شودو سود حاصل از فروش آن که 400 ميليون دلار در سال مي شود ازآن مافياي مواد مخدر دنيا مي شود.

مسئول دبيرخانه ستاد مبارزه با مواد مخدر استانداري با تآکيد بر اينکه کشور افغانستان تهديدي جدي براي ايران و ديگر کشورهاي دنيا محسوب مي شود، افزود: ايران تنها کشوري است که انسداد مرزهاي خود با افغان و پاکستان را با مين گذاري، کشيدن سيم خاردار و مبارزه با اشرار در دستور کار خود قرار داده و در اين راه حدود چهار هزار شهيد و بيش از 12 هزار جانباز داشته است.

سرهنگ غياثوند در ادامه افزود: دستگيري و اعدام اشرار و سرکردگان مواد مخدر در استان قزوين و ديگر مناطق کشور نيز در دستور کار قرار داشته و همچنان ادامه دارد.

وي در پايان، برگزاري همايش پياده روي براي شرکت خانواده ها و جوانان را از اقدامات پيشگيرانه براي حل مشکل اعتياد در جامعه عنوان کرد.

ورزش خانواده ها را در مقابل آسيبهاي اجتماعي بيمه مي کند

در ابتداي مراسم نيز حق شناس مدير کل ورزش و جوانان نيز با بيان اينکه مسئولان با هدف داشتن جامعه اي سالم و عاري از اعتياد همايش پياده روي خانواده را برگزار کرده اند، گفت: ورزش مي تواند خانواده ها را در برابر تمامي آسيبهاي اجتماعي بيمه کند و جوانان را از کسالت و خمودگي دور سازد.

وي ادامه داد: همزماني هفته المپيک و ورزشهاي خانواده با هفته مبارزه با مواد مخدر مسئولان مربوطه را در جهت گسترش ورزش خانواده حساس نموده است چراکه سلامت جامعه با پويايي خانواده ها ميسر مي شود.

گفتني است در ادامه ي مراسم قرعه کشي يک دستگاه پرايد، يک دستگاه موتورسيکلت، دو دستگاه لب تاپ، يک گوشي تلفن همراه،  دستگاه دوچرخه، لوازم خانگي ، چادر مسافرتي و صحيفه نور برگزار و برندگان آنها مشخص شدند.

لازم به ذکر است، اجراي ورزش باستاني، رزمي و کشتي کج از برنامه هاي جانبي همايش کوهروي خانواده بود.

پايام پيام         

تصاویر مرتبط