سه‌شنبه ۱۳۹۲/۰۵/۲۹

آريان، معاون سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين خبرداد:

اجراي تئاتر خياباني در بوستان‌هاي شهر قزوين

بوستان‌هاي ملت، الغدير، گلسار و پامچال ميزبان اجراي چهار تئاتر با موضوعات مختلف شهروندي هستند.

معاون سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين گفت: چهار تئاتر برگزيده ي جشنواره تئاتر خياباني سال91 از 28 مرداد 92 به مدت چهار روز در بوستان‎هاي شهر قزوين اجرا مي شود.

به گزارش روابط عمومي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين؛ صادق آريان افزود: بوستان‌هاي ملت، الغدير، پامچال و گلسار مکان‌هايي هستند که در روزهاي يادشده از ساعت 19 تا 21 ميزبان برپايي تئاترهاي منتخب جشنواره تئاتر خياباني سال گذشته خواهند بود.

وي با اشاره به سياست‌ها و برنامه هاي سازمان فرهنگي ورزشي در فصل تابستان گفت: اجراي اين تئاترها در راستاي تحقق اهداف سازماني بوده و تمام سعي ما براين است خانواده ها در تعطيلات تابستاني فرزندانشان از برنامه هاي فرهنگي و هنري بهره ببرند.

"تئاتر" هنري قدرتمند در فرهنگ سازي

بهنام علي بخشي کارشناس اجرايي اين برنامه گفت: تئاترهاي"روز بخير آقاي پدر"، "خودخواهي"،"روايت يک مرد مرده" و"تا حالا درخت بودي؟" موضوعاتي اجتماعي و شهري دارند که قصد دارند اخلاق و فرهنگ شهروندي را ارتقاء دهند.

علي بخشي تصريح کرد: اعتياد، نگهداري و حفظ فضاي سبز، احترام به ديگران و به ويژه بزرگترها، آداب آپارتمان نشيني و رعايت حقوق همسايه  از موضوعات و مواردي است که زبان گوياي هنر تئاتر خياباني شده است.

وي گفت: اين تئاترها در سال قبل رتبه هاي اول را در بخش کارگرداني، بازيگري و نمايشنامه نويسي به دست آوردند.

 علي بخشي در ادامه با بيان اينکه امروزه تئاتر يک ابزار فرهنگ ساز محسوب مي شود که بيشترين تأثير را بر مخاطب خواهد گذاشت، افزود: تئاتر از قدرت فرهنگ سازي و ترقي فرهنگي برخوردار بوده و دنياي کنوني اين مهم را پذيرفته است.

وي يادآورشد: اجراي نمايش خياباني در گذرگاه‌هاي عمومي به شرطي در ديد عموم ثأثيرگذار خواهد بود که مداوم و مستمر باشد و برنامه ريزي سالانه ي مسئولان مربوطه با تشکيل کارگروههاي تخصصي در اين بخش، کاملتر از قبل مي شود.

وي در پايان گفت: در هر روز از 28 تا 31 مرداد92 دو نمايش در بوستان‎هاي ياد شده اجرا مي شود.

گفتني است؛ تئاتر خياباني شهروند در سال گذشته اولين مرحله ي برگزاري خود را به همت سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين تجربه کرد و در مهر ماه سال جاري براي دومين بار برگزار خواهد شد.

پايان پيام 

تصاویر مرتبط