دوشنبه ۱۳۹۲/۰۸/۲۷

وزيري‌نژاد،مدير عامل سازمان فرهنگي ورزشي شهردار قزوين تشريح کرد؛

برنامه هاي فرهنگي شهر قزوين در ماه محرم

برنامه ها و اقدامات سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين در ماه محرم اطلاع رساني شد.

مدير عامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين برنامه هاي نهاد متبوع خود در ماه محرم الحرام را تشريح کرد و در اين رابطه گفت: اقدامات و برنامه هاي متنوع فرهنگي، حال و هواي شهر را عاشورايي کرده است.

به گزارش روابط عمومي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين؛ سعيد وزيري نژاد با اعلام خبر فوق، زمان نقش آفريني نهاد متبوع خود به مناسبت ماه محرم را قبل از آغاز اين ماه دانست و گفت: فضاسازي شهري و آغاز به کار ستاد تسهيلات محرم، از جمله اقداماتي است که قبل از آغاز اولين ماه قمري صورت گرفته است.

وزيري نژاد با بيان اينکه ستاد تسهيلات محرم از 30 مهر ماه در سازمان فرهنگي به رسم سالهاي قبل، تشکيل شد، ادامه داد: بيش از 100 هيأت مذهبي به اين ستاد مراجعه کردند که از 83 هيأت حمايت و به آنها مجوز براي نصب داربست اهداء شد.

وي از عضويت سازمانهاي فرهنگي ورزشي، زيباسازي، مديريت پسماند، آتش نشاني،تبليغات اسلامي، نيروي انتظامي و شوراي هيأتهاي مذهبي در اين ستاد خبرداد. 

وزيري نژاد در رابطه با فضاسازي شهري گفت: نصب 400 تيربرد، 6 پل عابر پياده و بيلبرد و نيز نصب 100فيکسچر در سطح شهر از جمله اين اقدامات بوده و  هماهنگي براي صدور مجوز ايستگاهها و تکيه هاي عزاداري در شهر و در اختيار قرار دادن 100 فيکسچر رايگان به هيأتهاي مذهبي نيز در اين بخش صورت گرفته است.

اين مقام مسئول يادآورشد: کميته فرهنگ شهروندي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري به مناسبت ايام سوگواري سرور و سالار شهيدان، تبليغات محيطي با تمرکز بر رعايت فرهنگ شهروندي و نظافت شهري را از پنجمين روز ماه محرم  آغاز کرد، در اين تبليغات با استفاده از طرح هايي زيبا و اثر گذار، نکاتي درباره ي پاکيزه نگاه داشتن شهرمان در ايام عزاداري در قالب هاي بيلبرد، پل هوايي، فيکسچر و تير برد جمعا به متراژ 400 متر مربع در فضاهاي تبليغاتي مختلف شهر نصب شد.

وي يادآورشد: شعار امسال کميته فرهنگ شهروندي تحت عنوان "شهروند گرامي، با پاکيزه نگه داشتن شهرمان در ثواب نذرهاي عاشورايي شريک باشيم" در تبليغات شهري مورد تاکيد قرار گرفت.

وزيري نژاد از برگزاري پنجمين همايش همياران محرم با مشارکت دستگاههاي متولي خبرداد و گفت: در اين برنامه وظايف همياران محرم به عنوان بازوان اجرايي شهرداري، نيروي انتظامي، سازمان تبليغات و شوراي هيأتهاي مذهبي در ساماندهي دسته هاي عزاداري در دهه اول تشريح شد.

اين مقام مسئول از ساخت سرود "گلهاي پرپر" از کارهاي مرکز موسيقي ، سرود و آهنگهاي انقلابي سازمان فرهنگي ورزشي خبر داد که به مناسبت اين ايام و واقعه عظيم عاشورا ساخته شده است.

مدير عامل سازمان فرهنگي ورزشي گفت: "منشور شهروندي عاشورا" تهيه شد و در 20 نقطه مسير عزاداري دسته هاي سينه زني و زنجير زني در دهه اول ماه محرم (شبهاي هشتم، نهم و دهم اين ماه) نصب شد.

وي يادآور شد: پيش از آغاز عزاداري ها از مسيرهاي منتهي به امامزاده حسين(ع)، آمنه خاتون(س)، امامزاده علي(ع) و امامزاده محمد(ع) که مقصد دسته هاي عزاداري دهه اول محرم است، بازديد شد و توصيه هاي لازم به مناطق نواحي، سازمان مديريت پسماند و واحد اجرائيات شهرداري قزوين براي رفع فرورفتگي هاي سطحي آسفالت معابر و روان سازي تردد عزاداران داده شد.

وزيري نژاد همچنين از ساخت فيلم 30 دقيقه اي "در کوچه هاي محرم" با موضوع آسيبهاي عزاداري و پخش آن در صدا و سيماي مرکز قزوين صحبت کرد و در ادامه گفت: اختصاص روزانه 10 دقيقه از برنامه هاي راديو شهر به انعکاس آموزشهاي شهروندي با محوريت محرم در دستور کار قرار گرفت.

وي در ادامه از برگزاري برنامه هايي به مناسبت اين ماه در مراکز آموزشي، خانه هاي فرهنگ و کتابخانه هاي سازمان خبر داد و گفت: قرائت زيارت عاشورا در دهه اول با حضور کودکان و نوجوانان با عنوان"بر بال ملائک" و مسابقات و همايشهاي مختلف، از جمله اقدامات اين مراکز بوده است.

وي در ادامه به برنامه هاي حوزه کودک و نوجوان سازمان اشاره کرد و گفت: دومين مسابقه قصه نويسي، قطعه ادبي و شعر با موضوع تاسوعا و عاشوراي حسيني با عنوان "شاپرکها در غم بهار"و مسابقه نقاشي با موضوع عاشورا و امام حسين(ع) براي کودکان و نوجوانان از جمله اين برنامه ها بوده است. 

تصاویر مرتبط