شنبه ۱۳۹۲/۰۹/۰۲

به همت سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين؛

براي دومين بار در سال 92 از حافظين قرآني تجليل شد

همزمان با 29 آبان ماه دومين همايش سپاس از حافظان قرآن کريم شهر قزوين با تقدير از 374 حافظ کلام وحي همراه بود.

معاون سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين گفت: در دو مرحله همزمان با مهر و آبان ماه سال جاري از 561 حافظ قرآن کريم شهر قزوين در شبستان اميرالمؤمنين علي (ع) مسجد النبي تجليل و قدرداني شد. 

به گزارش روابط عمومي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين؛ در آئين تجليل از حافظان قرآن کريم شهر قزوين حجت الاسلام والمسلمين اسلامي نماينده مردم قزوين در مجلس خبرگان رهبري، حسين صلح جو رئيس کميسيون فرهنگي شوراي اسلامي شهر قزوين و حسين غياثوند از ديگر اعضاء اين شورا، وفاپور مشاور استاندار در امور قرآني، حسين بهزاد پور معاونت خدمات شهري، سعيد وزيري نژاد و صادق آريان مدير عامل و معاون سازمان فرهنگي ورزشي و محمد حسين شفيعي ها مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان حضور داشتند.

صادق آريان در اين برنامه هدف از برگزاري چنين اقداماتي را اجرايي کردن منويات مقام معظم رهبري در خصوص تربيت 10 ميليون حافظ قرآن در کشور دانست و گفت: با توجه به اين مهم و ضرورت ورود شهرداري به مسائل قرآني بر آن شديم در جهت تقويت انس بيشتر حافظان قرآني با کلام وحي تلاش کنيم.

وي به تصويب مصوبه اي در شوراي اسلامي شهر قزوين در سال 91 براي تشويق حافظان قرآني اشاره کرد و گفت: بر اين اساس مقرر شد در سال جاري تمامي حافظان تربيت شده را به ازاي هر جزء حفظ قرآن کريم مبلغي به عنوان هديه در نظر گرفته شود.

آريان ادامه داد: بر همين اساس سازمان فرهنگي ورزشي به عنوان دستگاه مجري پاي به ميدان نهاد و پس از برگزاري جلسات مختلف از مرداد ماه زمينه تجليل از حافظان شهر را فراهم کرد.

وي در ادامه افزود: بيستمين روز هر ماه زمان برگزاري آئين تجليل از حافظان کلام وحي تعيين شد تا در هر برنامه از بيش از 300 حافظ قرآن تقدير شود.

آريان با اشاره به برگزاري اولين مراسم تجليل حافظان قرآني که در 20 مهر صورت گرفت، گفت: سعي ما بر اين است تا اين اقدام در بيستمين روز هر ماه صورت بگيرد و دليل تأخير صورت گرفته در اين ماه تداخل با دهه اول ماه محرم و عزاداري ها بود.

گفتني است، در ادامه مراسم از حافظان قرآني که بيشتر آنان از نوجوانان و جوانان بودند به دست مسئولان و متوليان حضور يافته در برنامهبا شاخه گل و هدايايي تجليل شد.

پايان پيام 

تصاویر مرتبط